Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda Octavia 1.8T AGU 110kW - Auto nie odpala TYLKO na ciepłym silniku

octaviaagu 26 Lip 2018 12:29 210 2
  • #1 26 Lip 2018 12:29
    octaviaagu
    Poziom 2  

    Witam,
    mam Octavię 1.8T (jak w temacie) w gazie BRC. Dałem temat do tego działu, bo moim zdaniem tutaj jest coś nie halo z elektryką.
    Szukałem podobnych tematów tutaj na forum ale chyba żadne nie rozwiązuje mojego problemu. A problem dość dziwny.

    Ogólnie auto (jeśli chodzi o silnik) sprawuje się bez zarzutu. Odpala, jeździ all ok. Ostatnio z miesiąc temu zadziały się dziwne sytuacje - gdy auto jest rozgrzane mniej więcej do połowy (z tym że bardziej powinienem napisać - gdy ostygnięte), przestaje palić. Tzn, kręci ładnie tylko brakuje mu "tego czegoś" - tego czegoś tzn. czegoś co powoduje, że po pół h odpala bez zarzutu (jak przestygnie).

    Rozgrzany silnik - pali na dotyk. Zimny - też. Przestygnięty - nie ma opcji aby ruszył. Aku ok (nowy, sprawny), rozrusznik raczej też, bo mogę go kręcić ze 30x a i tak nie słychać aby miał słabnąć.

    Początkowo gdy ten problem występował, zdarzało się nieodpalenie także na rozgrzanym silniku, ale nie było wtedy słychać pompy paliwa, więc pomyślałem, że coś z nią nie tak (zacina się?) i wymieniliśmy wkład pompy razem z filtrem. Na 2 tygodnie problem ustał ale potem pojawił się ponownie. Z tym że teraz jest bardziej powtarzalny - wcześniej to była loteria a teraz jest reguła - jak przestygnięty silnik - nie ruszy.

    Z tego co przepatrzyłem na forach to może być: czujnik położenia wału, czujnik temperatury wody albo kolektora ssącego(?), ktoś zasugerował mi jeszcze kostkę w stacyjce, która teoretycznie podczas przestygnięcia(?) może coś nie łączyć albo nawet spotkałem się z opinią jakiegoś elektrozaworu odpowietrzenia baku paliwa czy coś..?

    Gdzieś indziej mówiono o przekaźniku do pompy(?) ale pompę słychać - co więcej czy przekaźnik byłby zależny od temperatury silnika?

    Proszę serdecznie o pomoc, nie chciałbym wymieniać pół auta bo problem wydaje się chyba trywialny - tak jakby jedna mała rzecz zawodziła, która nie daje tej "iskry" do odpalania.

    Dodam jeszcze tylko, że VAG milczy, nie wykazuje żadnych błędów.

    0 2
  • #2 26 Lip 2018 13:37
    sigwa18
    Poziom 28  

    Błędów nie ma ale sprawdź wartości odczytów z czujników temperatury (jak mieści się w zakresie -50C- 150C to błędu nie ma) ,czujnika ciśnienia w kolektorze, kąta otwarcia przepustnicy. Generalnie przejrzyj bloki pomiarowe jak nie odpala i szukaj dziwnych wartości nie odpowiadających stanom faktycznym.

    0
  • #3 12 Sie 2018 21:16
    octaviaagu
    Poziom 2  

    Dla potomnych - problemem okazał się czujnik położenia wału.

    0