Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 1 1,9 ATD - Wyrzuca płyn przez korek.

sigwa18 26 Lip 2018 13:55 888 10
  • #1 26 Lip 2018 13:55
    sigwa18
    Poziom 29  

    Pacjent Octavia 1 FL 2001 1.9 Tdi ATD 4X4 Kombi. Rok temu zrobiona głowica z uszczelką bo wypluwało płyn po ostrej jeździe. Plan głowicy, uszczelniacze dotarte i wymienione zawory , oczywiście nowe śruby głowicy. Zmierzone wystawanie tłoków i na tej podstawie dobrana uszczelka. Nowy wałek rozrządu plus szklanki oraz panewki wałka. W gniazdach pompek spolerowane malutkie ranty (były wyczuwalne pod palcem i ostre) nowe zestawy uszczelnień pompek. Do tego rozrząd. Był spokój rok. Na wiosnę powtórka korek upuszcza ciśnienie z płynem. Delikatnie ,dolewka tak 300 ml na 2 m-ce. Pojawił się nowy problem klasyczny not lauf. Kierownice luźne. Problem był w wyrobionym oczku gruszki (spory luz) i 1,5 mm za krótkiej sztandze. Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy.
    I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa. Tu nasuwa się pytanie jaki związek ma przeładowanie turbo do wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia tak że musi działać korek i upuszczać. Czy to za duże ciśnienie w cylindrze upuszcza do kanału wodnego? Czy raczej za mało paliwa w stosunku do ciśnienia i ilości powietrza przegrzewa głowicę?

    0 10
  • #2 26 Lip 2018 14:30
    siewcu
    Poziom 34  

    Jak już to pęknięcie bloku/głowicy. Ilość paliwa nie ma tu nic do tego. Korek zbiorniczka był wymieniony?

    Swoją drogą, sprawne ATD działają bez problemów przy podwojonej mocy. Ja bym raczej strzelał, że ktoś popełnił błąd przy remoncie - ale jaki to już ciężko powiedzieć. Może głowicę podnosi i wali ciśnieniem do układu chłodzenia...

    0
  • #3 26 Lip 2018 14:32
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    To jest proste, jak auto jest w notlaufie to ma ograniczoną moc, czyli przedmuchy z garnka do układu chłodzenia spadają..

    0
  • #4 26 Lip 2018 19:06
    Uszol 1990
    Poziom 29  

    DJ_Opornik napisał:
    To jest proste, jak auto jest w notlaufie to ma ograniczoną moc, czyli przedmuchy z garnka do układu chłodzenia spadają..




    Czytamy ze zrozumieniem :)

    Cytat:
    Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy.
    I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa.

    0
  • #5 27 Lip 2018 09:11
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    Uszol 1990 napisał:


    Czytamy ze zrozumieniem :)

    Cytat:
    Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy.
    I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa.


    No zaiste, teraz dokładniej przeczytałem. Gdyby nie to że to ATD to można by stawiać na nieszczelność chłodnicy spalin, ale w tym typie o ile pamiętam takowej nie ma. W takim razie przepraszam za zamieszanie.

    0
  • #6 27 Lip 2018 09:34
    sigwa18
    Poziom 29  

    Głowica sprawdzona pod względem pęknięć na gorąco w zakładzie który robił jej remont. Wg mnie albo unosi się od nadmiaru ciśnienia w cylindrze albo lokalnie przegrzewa głowicę.

    0
  • #7 28 Lip 2018 08:48
    lukasz12345678910
    Poziom 23  

    W dieslu przy za bogatej mieszance jest wyższa temperatura spalania, topia się tłoki, głowica grzeje itp. Na odwrót jak w benzynie. Było mało powietrza i się przegrzewal. Ja bym to obstawial.

    0
  • #8 28 Lip 2018 09:22
    sigwa18
    Poziom 29  

    Turbo szalało bo ECU próbowało ogarnąć ciśnienie doładowania a luz nie pozwalał. Najpierw mega przeładowanie jak w miarę szybko je zdławił to powiało się niedoładowanie. Tylko że przepływomierz wtedy reagował prawidłowo i obcinał dawki. Czarnego dymu nie było.

    0
  • #9 28 Lip 2018 09:40
    kortyleski
    Poziom 41  

    lukasz12345678910 napisał:
    W dieslu przy za bogatej mieszance jest wyższa temperatura spalania,

    Tylko że sterownik oblicza paliwo na podstawie przepływomierza i ciśnienia doładowania. Będzie więc obcinal dawki póki parametry będą w widełkach. Później przejdzie w tryb awaryjny. Musiały by pompki podlewać, wtedy rzeczywiście bez Turbo mógłby się przegrzewać. Sprawdź korekty.

    0
  • #10 28 Lip 2018 12:26
    sigwa18
    Poziom 29  

    Korekty na poziomie +/- 1 mg więc jak na 250 tyś. oraz 18 lat całkiem nieźle. Z tego co wiem dawka jest ograniczana przez trzy mapy w ATD rządzenia kierowcy ,ograniczana momentu i dymienia. Wybierana jest wartość najniższa i tak realizuje sterownik. Doładowanie jest tylko sprawdzane w cross checku ale to od serii Bxx silników. W serii Axx tylko ma osiągnąć zakładaną wartość ( mieścić się w widełkach).
    Z tego wynika ze jest gdzieś mikropęknięcie w głowicy które dopiero przy dużym ciśnieniu w cylindrze daje na tyle duże ujście spalin że wypluwa płyn.

    0
  • #11 28 Lip 2018 19:26
    janusz ford 1976
    Poziom 7  

    W chwili gdy wyrzuca płyn trzeba zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i jeżeli wynik testu jest pozytywny to puszcza głowica lub uszczelka lub chłodniczka egr (jeżeli jest) a gdy test jest negatywny to być może przegrzawa się silnik i po prosto gotuje się płyn ( do sprawdzenia wentylatory , termostat ...)

    0