Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 1 1,9 ATD - Wyrzuca płyn przez korek.

26 Lip 2018 13:55 1602 13
  • Poziom 34  
    Pacjent Octavia 1 FL 2001 1.9 Tdi ATD 4X4 Kombi. Rok temu zrobiona głowica z uszczelką bo wypluwało płyn po ostrej jeździe. Plan głowicy, uszczelniacze dotarte i wymienione zawory , oczywiście nowe śruby głowicy. Zmierzone wystawanie tłoków i na tej podstawie dobrana uszczelka. Nowy wałek rozrządu plus szklanki oraz panewki wałka. W gniazdach pompek spolerowane malutkie ranty (były wyczuwalne pod palcem i ostre) nowe zestawy uszczelnień pompek. Do tego rozrząd. Był spokój rok. Na wiosnę powtórka korek upuszcza ciśnienie z płynem. Delikatnie ,dolewka tak 300 ml na 2 m-ce. Pojawił się nowy problem klasyczny not lauf. Kierownice luźne. Problem był w wyrobionym oczku gruszki (spory luz) i 1,5 mm za krótkiej sztandze. Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy.
    I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa. Tu nasuwa się pytanie jaki związek ma przeładowanie turbo do wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia tak że musi działać korek i upuszczać. Czy to za duże ciśnienie w cylindrze upuszcza do kanału wodnego? Czy raczej za mało paliwa w stosunku do ciśnienia i ilości powietrza przegrzewa głowicę?
  • Poziom 34  
    Jak już to pęknięcie bloku/głowicy. Ilość paliwa nie ma tu nic do tego. Korek zbiorniczka był wymieniony?

    Swoją drogą, sprawne ATD działają bez problemów przy podwojonej mocy. Ja bym raczej strzelał, że ktoś popełnił błąd przy remoncie - ale jaki to już ciężko powiedzieć. Może głowicę podnosi i wali ciśnieniem do układu chłodzenia...
  • Poziom 20  
    To jest proste, jak auto jest w notlaufie to ma ograniczoną moc, czyli przedmuchy z garnka do układu chłodzenia spadają..
  • Poziom 29  
    DJ_Opornik napisał:
    To jest proste, jak auto jest w notlaufie to ma ograniczoną moc, czyli przedmuchy z garnka do układu chłodzenia spadają..




    Czytamy ze zrozumieniem :)

    Cytat:
    Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy.
    I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa.
  • Poziom 20  
    Uszol 1990 napisał:


    Czytamy ze zrozumieniem :)

    Cytat:
    Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy.
    I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa.


    No zaiste, teraz dokładniej przeczytałem. Gdyby nie to że to ATD to można by stawiać na nieszczelność chłodnicy spalin, ale w tym typie o ile pamiętam takowej nie ma. W takim razie przepraszam za zamieszanie.
  • Poziom 34  
    Głowica sprawdzona pod względem pęknięć na gorąco w zakładzie który robił jej remont. Wg mnie albo unosi się od nadmiaru ciśnienia w cylindrze albo lokalnie przegrzewa głowicę.
  • Poziom 26  
    W dieslu przy za bogatej mieszance jest wyższa temperatura spalania, topia się tłoki, głowica grzeje itp. Na odwrót jak w benzynie. Było mało powietrza i się przegrzewal. Ja bym to obstawial.
  • Poziom 34  
    Turbo szalało bo ECU próbowało ogarnąć ciśnienie doładowania a luz nie pozwalał. Najpierw mega przeładowanie jak w miarę szybko je zdławił to powiało się niedoładowanie. Tylko że przepływomierz wtedy reagował prawidłowo i obcinał dawki. Czarnego dymu nie było.
  • Poziom 42  
    lukasz12345678910 napisał:
    W dieslu przy za bogatej mieszance jest wyższa temperatura spalania,

    Tylko że sterownik oblicza paliwo na podstawie przepływomierza i ciśnienia doładowania. Będzie więc obcinal dawki póki parametry będą w widełkach. Później przejdzie w tryb awaryjny. Musiały by pompki podlewać, wtedy rzeczywiście bez Turbo mógłby się przegrzewać. Sprawdź korekty.
  • Poziom 34  
    Korekty na poziomie +/- 1 mg więc jak na 250 tyś. oraz 18 lat całkiem nieźle. Z tego co wiem dawka jest ograniczana przez trzy mapy w ATD rządzenia kierowcy ,ograniczana momentu i dymienia. Wybierana jest wartość najniższa i tak realizuje sterownik. Doładowanie jest tylko sprawdzane w cross checku ale to od serii Bxx silników. W serii Axx tylko ma osiągnąć zakładaną wartość ( mieścić się w widełkach).
    Z tego wynika ze jest gdzieś mikropęknięcie w głowicy które dopiero przy dużym ciśnieniu w cylindrze daje na tyle duże ujście spalin że wypluwa płyn.
  • Poziom 8  
    W chwili gdy wyrzuca płyn trzeba zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i jeżeli wynik testu jest pozytywny to puszcza głowica lub uszczelka lub chłodniczka egr (jeżeli jest) a gdy test jest negatywny to być może przegrzawa się silnik i po prosto gotuje się płyn ( do sprawdzenia wentylatory , termostat ...)
  • Poziom 34  
    Po regulacji turbo już rok spokoju. Nie wyrzuca płynu. Co ciekawe podobny przypadek miał kolega w AVB w passacie b5 kombi. Też wypluwał pomału płyn nadmiarem (dolewki co miesiąc) po mojej sugestii sprawdzenia turbo (czasem pojawiał się not lauf). Po wymianie turbo i regulacji tak by wykres doładowania jak najlepiej pokrywał zadane doładowanie też problem plucia płynem ustąpił.
  • Poziom 1  
    Kolego Sigwa18 , mam podobny problem, tylko że płyn wywala mi przy ostrej jezdzie praktycznie cały (około 5 litrów). Czy też miałeś taką sytuacje przed remontem uszczelki pod głowicą?
  • Poziom 34  
    Cały płyn to sporo ale w ATD są tylko trzy opcje:
    1. Uszczelka pod głowicą
    2.Pęknięta głowica
    3. Pęknięty blok (ewentualnie wżery w bloku tam gdzie przychodzi głowica ,wtedy trzeba dać blok do planowania).

    Wszystko widać i dobry mechanik zeryfikuje czy uszczelka puszczała. Głowicę sprawdzą w warsztacie przy planowaniu (ważne żeby badać na gorąco). Blok to widziałem raz jak ktoś miał z pleksi zrobioną płytę którą przykrecał zamiast głowicy i napełniał płynem układ a sprężonym powietrzem robił ciśnienie.