Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 460 - MID 128 PSID 84 FMI 5 błąd grzałki adblue

lukasz56 26 Lip 2018 16:54 1017 8
  • #1 26 Lip 2018 16:54
    lukasz56
    Poziom 11  

    Witam , mam problem z błędem grzałki adblue nr 2 w Volvie FH 2010 rok.Komputer pokazuje usterkę grzałki , po jej zmierzeniu rezystancja wynosi 7 omów ( tolerancja tego przewodu z tego co doczytałem to od 8 do 15 omów ) i teraz pytanie czy przy takiej małej różnicy będzie wywalać błąd?Zmierzyłem napięcie na kostkach tej kasety z której wychodzą wszystkie przewody do grzałek i wszędzie jest około 24 volt a na kostce od grzałki nr 2 jest 15 volt ( kluczyk przekręcony na zapłon ) a po odpaleniu auta napięcie na czarnej kostce grzałki numer 2 spada do około 7 Volt.Czy to normalne?
    Rozebrałem tą kasetę która jest obok pompy adbue ale tam wszystkie przewody wizualnie są ok.Nie chce w ciemno wymieniać grzałki bo czuję , że wyrzucę pieniądze w błoto a problem jest gdzie indziej.
    Podpowie ktoś jak to ugryźć?Dodam , że pozostałe grzałki są sprawne bo jak je odepnę na pracującym silniku to zaraz jest błąd na komputerze.

    0 8
  • #2 26 Lip 2018 19:14
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Kolego w Volvie jest jeszcze grzałka pajączek przez którą obwód dwóch grzałek jest zamykany w obwodzie pompy nie pamiętam jaki numer grzałki ale przy puszce z wtyczkami kolorowymi grzałek jest wtyczka z czterema pinami sprawdź jej obwód.

    0
  • #4 30 Lip 2018 07:31
    Dagomir
    Poziom 16  

    Gun 20 scr bedzie chciał grzałkę w wakacje bo system sprawdza działanie wszystkich elementów, mimo że jej nie wykorzysta do podgrzewania. Uszkodzona grzałka latem nie spowoduje ograniczenia mocy itp, natomiast zimą jest to już możliwe.

    0
  • #5 30 Lip 2018 10:40
    lukasz56
    Poziom 11  

    Mogę przepiąć sprawną grzałkę nr 3 do gniazda grzałki nr 2 która wyświetla błąd? ( wiadomo , że kostki nie pasują ale bym je spiął krokodylkami do wtyczki ) Jeśli by to wyeliminowało błąd to byłbym pewny , że trzeba grzałkę nr 2 wyciągać i prześledzić dokładnie pod kontem uszkodzenia oplotu.Nie uwale sterownika adblue?

    0
  • #6 31 Lip 2018 14:19
    Dagomir
    Poziom 16  

    Modułu nie uszkodzisz, ponieważ ma zabezpieczenia wewnętrzne. Natomiast zamiana grzałek może nie dać spodziewanego efektu w postaci wędrówki lub zniknięcia błędu. Musisz wiedzieć że grzałki mają różne długości, dlatego też ich rezystancje są różne zamiana miejscami może nie ułatwić identyfikacji usterki.

    0
  • #7 31 Lip 2018 15:05
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Rozepnij grzałkę przy module i przedzwoń miernikiem.Jak ma przejście to ok.

    0
  • #8 31 Lip 2018 17:47
    Dagomir
    Poziom 16  

    Tam sprawdzanie buzerem miernika nic nie da. Ok weź dobry miernik i wykonaj pomiary rezystancji ponownie:
    Grzałka 2 ( przewód żółty, styk czarny) 8-15 ohm
    Grzałka 3 (przewód czerwony, styk szary) 8-13 ohm
    Grzałka 4 (przewód biały, styk niebieski) 11-15 ohm
    Pomiary już robiłeś ale pryśnij wtyczki kontaktem i sprawdź wszystko jeszcze raz.

    1
  • #9 01 Sie 2018 10:59
    lukasz56
    Poziom 11  

    Sprawdzę rezystancję wszystkich grzałek jeszcze raz tylko zaopatrzę się w lepszy miernik bo sprawdzalem takim zwykłym za 30 zł.Z wszystkich grzałek tylko dwójka emituje błąd bo ma rezystancję 7 omów czyli wychodzi , że się w zakresie 8-15 nie mieści.Pomierzę i napiszę.Dzięki z góry za wszystkie sugestie i podpowiedzi bo u mnie w okolicy do szpeca od naprawy adblue czeka się miesiąc tyle ma gość z tym roboty.

    2