Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja obrotów silnika krokowego z użyciem przełącznika obrotowego.

26 Lip 2018 17:28 321 2
  • Poziom 1  
    Witam. Jestem początkujący w arduino.
    Próbuje wykonać projekt, w którym:
    1. Do każdej pozycji przełącznika obrotowego chciałbym przypisać konkretną wartość obr/min w programie arduino.
    Posiadam:
    - arduino UNO rev3
    - silnik bipolarny Nema17(JK42HS40-0504) : 200 kroków/obr (1,8°); 12V i 0,5A; 0,43Nm
    - sterownik L298N
    - zasilacz impulsowy DC 12V/2A
    Planuje dokupić przełącznik obrotowy: 5-7 pozycji. Może polecicie jaki?
    Podłączyłem elektronikę i uruchomiłem przykład z arduino - stepper_speedControl. wg. załącznika, z użyciem potencjometru obrotowego 10kOhm liniowy 1/8W i wszystko działa bez zarzutu.
    Czy posiadacie taki program?
    2. Chciałbym ustalić też jaką max. wartość obr/min może osiągnąć mój silnik z tym sterownikiem i jak tego dokonać?
    Dodatkowo chcę dopytać czy oprócz zapewnienia większej płynności pracy silnika sterowanie mikrokrokowe wpływa również na zwiększenie jego prędkości?
    Znalazłem taką zależność:
    obr silnika = częstotliwość / (liczbę kroków na obrót silnika * podział kroku)
    czyli dla podział 1/16 - (16 mikrokroków):
    obr silnika = 2000 / (200 * 16) = 2000 / 3200 =
    = 0,625 obr/sek = 0,625 * 60 = 37,5 obr/min
    Idąc tym tropem, gdybym zmniejszył podział kroku np. na 1/4 (4 mikrokroki) otrzymałbym większe obr/min? Podejrzewam, że to zapewne błędne myślenie.
    Czy tylko większa częstotliwość sygnału wpływa na zwiększenie obr/min? Jeśli tak to, jak ją zadać - wprowadzić?
    W moim przypadku częstotliwość również wynosi f = 2kHz = 2000Hz?
  • PCBway
  • Poziom 32  
    crissp80 napisał:
    2. Chciałbym ustalić też jaką max. wartość obr/min może osiągnąć mój silnik z tym sterownikiem i jak tego dokonać?