Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kondensator wyładował akumulator!

25 Aug 2005 20:45 5097 13
  • Level 11  
    podłączyłem kondensator 1f z elektronika do instalacji caraudio(był nie naładowany) i jeździłem autem może 20 minut, potem auto stało jakiś tydzień i rozładował się akumulator. na wyświetlaczu kondensatora przedtem było ~12.6 a teraz 11.3. czemu tak się stało?? czemu wyładował akumulator?? w zestawie montażowym był też kabelek(do ładowania) z dziwnym zgrubieniem na środku ale nie wiedziałem jak go użyć:)więc podpiołem tak.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 12  
    mike666 wrote:
    więc podpiołem tak.


    to znaczy jak podpiołeś ?
  • Admin of Design group
    Kabelek do ładowania miał pewnie zapobiec udarowi który następuje przy podłączeniu "pustego" kondensatora. W zgrubieniu jest pewnie opornik ograniczający prąd. Potem musi być podłączony przez "normalny kabel".
    A może akumulator wyładował sprzęt CAR audio na stand-by?
    Czy woltomierz LED w kondensatorze da się wyłączyć ? pobiera pewnie jakieś 300mA więc podczas 24h zabiera pewnie 7.2A/h do 12A/h.

    Jeżeli woltomierz da się wyłączyć to po naładowaniu kondensatora zmierz jego prąd upływu. Po zaformowaniu nie powinien być zbyt duży.
  • Level 11  
    podłączyłem 20 cm przed wzmacniaczem, + do + a - do - no i oczywiście remote do kabla od załanczania wzmacniacza

    Dodano po 4 [minuty]:

    na stand-by nie mógł się wyładować bo sprzęt mam od dłuższego czasu i było ok. a to co mówisz z tym opornikiem w kablu to jest możliwe. napisałem na forum o tym bo kumpel ma taki sam kondensator i wpioł go tak samo i wszystko gra. tylko że on jeździ całymi dniami a mój samochodzik stał cały tydzień po podłączeniu
  • Admin of Design group
    Zmierz prąd upływu, ciekawe jaki mają te olbrzymie kondensatory.
    Po pełnym naładowaniu, odłącz jeden kabelek i włącz szeregowo amperomierz, wtedy zmierzysz jaki prąd pobiera ten kondensator.
  • Level 40  
    Prad uplywu to jedna sprawa.
    Druga to zeby napelnic pojemnosc 1F tez potrzeba troche ladunku ktory zostal przeciez pobrany z akumulatora. Jesli aku byl slabo naladowany to teraz jest rozladowany. Naladuj akumulator i zobacz co sie bedzie dzialo.
    Gorszy wariant to ze podlaczenie bez rezystora ograniczajacego prad spowodowalo uszkodzenie kondensatora i teraz bedzie rozladowywal aku.
    Wiekszosc obecnie produkowanych kondensatorow ma elektronike ograniczajaca prad ladowania co zabezpiecza przed ich uszkodzeniem.
  • Level 12  
    Witam. Napisales ze podlaczyles kondensator nienaladowany i jezdziles 20 minut, potem samochod stal przez tydzien. Taki kondzior duzy musi sie ladowac dlugo. Gdyby nie bylo ograniczenia pradu ladowania, po podlaczeniu pustego kondensatora poplynal by bardzo duzy prad.. Tak wiec 20 minut to stanowczo za malo. Przez tydzien postoju kondensator czerpal z aku i go rozladowal tak jak pisal irek2. Mozesz podlaczyc aku z kondensatorem pod prostownik i naladowac obydwa, bo szkoda benzyny na jezdzenie tylko w celu ladowania kondziora :)
  • Admin of Design group
    Bez przesady kondensator 1F naładował się bez ograniczenia prądowego dość szybko. W zasadzie to nie dobrze bo akumulator może mieć prąd zwarciowy 100-200A co może uszkodzić kondensator.

    W kondensatorze 1F przy napięciu 12V można zgromadzić energie 72J. Więc jego pojemność wynosi 0.24A/h. Czyli prądem 1A ładowałby się ok.14 minut.

    przynajmniej tak mi się wydaje.

    Ciekawe jaka jest wydajność prądowa takiego kondensatora.
  • Level 26  
    Mnie też sie wydaje że kondensator nie przeżył takiego udarowego ładowania. Zmierz prąd jaki pobiera ewentualnie sprawdź czy nie jest wyraźnie cieplejszy niż otoczenie np rano. Skoro pobiera tak spory prąd że rozładowuje aku to musi gdzieś tą moc wydzielić czyli powinien się trochę grzać.
  • Level 40  
    Wlaczenie pustego kondensatora do instalacji samochodu na 100% spowodowalo by spalenie bezpiecznika! Przy tym bylaby widoczna pozadna iskra. Jesli takiej nie bylo to moze aku byl bardzo slaby. A moze ten kondensator ma w sobie jakies zabezpieczenia.
    Energia zgromadzona w takim kondensatorze jest dosc znaczaca wiec potrafi zabrac troche enerki akumulatorowi. Ludzie majacy kondensator twierdza nawet ze poprawia on rozruch silnika. Kiedys jedna z firm produkujaca kondensatory duzej pojemnosci odpalila diesla bez akumulatora tylko na samych kondensatorach! Silnik zapalil szybciej niz na aku. Nie wiem jaka to byla pojemnosc.
    Jak ktos lubi teorie to niech poszuka wzorow na ladunek i obliczy takowy w pojemnosci 1F i napieciu ok 12V.
  • Level 11  
    Naładowałem aku i podłączyłem kondensator przez ten kabelek który był w zestawie. Potem odpiołem kabelek i podłączyłem normalnie. Narazie wszystko gra. Na wyłączonym silniku wyświetlacz pokazuje mi ~11,9 a na włączonym silniku ~14,3. Czy to dobrze? Czy na wyłączonym silniku 11.9 to nie zamało?
  • Level 1  
    Jak ja mam podlaczyc kondensator bo jestem zielony a mam podlaczony wmacniacz a kiedy wlaczam go i podglaszam na full to mi swoatla przygasaja od kiedy podlaczylem druga tube moze ten kondensator cos pomoze??
  • Level 29  
    mike666 wrote:
    Naładowałem aku i podłączyłem kondensator przez ten kabelek który był w zestawie. Potem odpiołem kabelek i podłączyłem normalnie. Narazie wszystko gra. Na wyłączonym silniku wyświetlacz pokazuje mi ~11,9 a na włączonym silniku ~14,3. Czy to dobrze? Czy na wyłączonym silniku 11.9 to nie zamało?



    Może masz już stary aku i ci nie trzyma jak trzeba bo ja mam na wyłączonym silniku na kondziku 12,5v.
    Kondensador mam 2f z pełną elektroniką pusty bezpośrednio podłączyłem do instalacji jak pisało i było ok. ( w moim modelu kondzik załancza sie jak napięcie spadnie w instalacji poniżej 14v ).
    Mam tylko wejścia "+" i "- " bez remone.