Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sposób kładzenia kabli internetowych w domu

27 Lip 2018 15:15 573 13
  • Poziom 16  
    Witam. Posiadam internet radiowy. Na dachu jest odbiornik i przez ścianę wchodzi od niego kabel do pokoju gdzie mam ruter. Poprosiłem elektryka od dewelopera który budował dom aby tak zrobił kable, że po podłączeniu pod ruter miałyby one rozprowadzać mi internet do wszystkich pokoi, gdzie mam gniazdka sieciowe. Problem polega na tym, że jak używam w jednym pokoju urządzenia podłączonego pod gniazdo, nie działa w innym pokoju internet i na odwrót. W Jednym chyba w ogóle nie działa. Nie znam się na tym ale ktoś powiedział, że pewnie elektryk położył kable szeregowo lub równolegle. Któryś z tych sposobów jest podobno zły. Czy ktoś może mi odpowiedzieć co mogło pójść nie tak?
  • Poziom 39  
    Przewody należy układać w topologi gwiazdy czyli każdy przewód jest osobno poprowadzony z punktu dystrybucyjnego tzw. serwerowni do gniazdek :D .
  • Poziom 16  
    Tzn w gniazdkach mam typowe końcówki do podłączenia RJ-45.

Coś takiego mniej więcej:

https://www.todoelectrico.es/images/product/c...t-6-simon-series-75-82-82-nature-75544-39.jpg

I na dole w salonie np podłączam pod gniazdko, kabel sieciowy i do lapopta drugą końcówką i śmiga, ale jak w innym pokoju podłączę urządzenie, nie licząc tego podpiętego pod ruter, to już nie działa. Teraz zdjęć nie podeślę bo nie ma mnie w domu.
  • Poziom 17  
    Ile przewodów dochodzi do routera?
  • Poziom 16  
    Jeden z dachu, do rutera, a drugi z rutera do gniazdka z którego miał być sygnał rozprowadzony na 4 pokoje.
  • Poziom 17  
    To nie ma prawa działać.
    Do routera powinno dochodzić tyle przewodów ile jest gniazd + jeden od anteny.
    Tak jak napisał kol. niewolno2 - topologia gwiazdy.
  • Poziom 40  
    Niestety instalacja spierniczona.