Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt uszkodzony w serwisie podczas naprawy.

glebcia007 27 Jul 2018 17:19 6594 30
  • #1
    glebcia007
    Level 9  
    Witam, trzy tygodnie temu oddałem telewizor
    marki LG do autoryzowanego serwisu. Wadą było brak obrazu (po przystawieniu oka na 5cm od obrazu było widać ze telewizor działa). Dwa dni później serwis poinformował ze uszkodzone jest podświetlenie led i koszt około 600pln. Zgodziłem się na wymianę, i czekałem. Serwis dlugo nie dawał znać. Pofatygowałem się i oznajmiono mi ze podczas naprawy została uszkodzona cała matryca. Prosili mnie o tydzień czasu w celu próby zamówienia całej matrycy, zgodziłem się. Z tego co mi mówiono moze być z tym problem. Pytanie moje jest co zrobić gdy serwis nie zdoła zdobyć danych części i nie „ulepi” mi sprzętu?
  • #2
    mirex
    Level 43  
    A o czym rozmawiamy właściwie? Bo może dla ciebie to całkiem nieistotne. Dla nas nie.

    glebcia007 wrote:
    trzy tygodnie temu oddałem telewizor
    marki LG do autoryzowanego serwisu

    Trzeba było oddać do "normalnego".
    glebcia007 wrote:
    Dwa dni później serwis poinformował ze uszkodzone jest podświetlenie led i koszt około 600pln.

    Trzeba było oddać do normalnego.
    glebcia007 wrote:
    oznajmiono mi ze podczas naprawy została uszkodzona cała matryca. Prosili mnie o tydzień czasu w celu próby zamówienia całej matrycy,

    I tak ludzkie pany, że chcą wymienić. ;)
    Mogli powiedzieć, że to nie ich wina.
    Bo
    glebcia007 wrote:
    (po przystawieniu oka na 5cm od obrazu było widać ze telewizor działa
    nie jest żadnym testem.
    glebcia007 wrote:
    Pytanie moje jest co zrobić gdy serwis nie zdoła zdobyć danych części i nie „ulepi” mi sprzętu?
    Spytaj w owym serwisie. Przecież my nie siedzimy w ich głowach i nie znamy możliwości i zamierzeń.
  • #3
    GanCegall
    Level 38  
    mirex wrote:

    glebcia007 napisał:
    trzy tygodnie temu oddałem telewizor
    marki LG do autoryzowanego serwisu

    Trzeba było oddać do "normalnego".

    A to niby dlaczego? Autoryzowany to nienormalny serwis?
    I przynajmniej bardzo uczciwy skoro przyznał się do uszkodzenia matrycy..
    Ciekawe czy ten "normalny" serwis czyli gienek czy zenek robiący telewizory w nocy gdzieś na kuchennym stole jak żona śpi by się przyznał...

    glebcia007 wrote:
    Pytanie moje jest co zrobić gdy serwis nie zdoła zdobyć danych części i nie „ulepi” mi sprzętu?

    Co ciebie interesuje czy zdobedzie czy nie...Pewnie dostaniesz naprawiony telewizor z powrotem... po to się wybiera autoryzowane a nie te "normalne" :-)
  • #4
    tplewa
    Level 39  
    GanCegall wrote:
    mirex wrote:

    glebcia007 napisał:
    trzy tygodnie temu oddałem telewizor
    marki LG do autoryzowanego serwisu

    Trzeba było oddać do "normalnego".

    A to niby dlaczego? Autoryzowany to nienormalny serwis?
    I przynajmniej bardzo uczciwy skoro przyznał się do uszkodzenia matrycy..
    Ciekawe czy ten "normalny" serwis czyli gienek czy zenek robiący telewizory w nocy gdzieś na kuchennym stole jak żona śpi by się przyznał...


    Najbardziej prawdopodobne bo matryca to w sumie największy koszt... musiał by gdzieś dorwać identyczny model na części co niestety zabolało by finansowo. Ale nie ma co kategoryzować jeszcze można spotkać uczciwe serwisy nieautoryzowane, choć fakt jest ich coraz mniej. Z autoryzowanymi też fakt czasem bywa różnie... ale jak mówię nie ma co pakować wszystkich do jednego worka...

    Co do serwisu to problem z matrycą mogą mieć jak to jest dość stary model, ale generalnie takiemu serwisowi łatwiej jest to załatwić choć to może trochę potrwać bo często związane jest że sprowadzane to jest bezpośrednio od producenta.

    Dla pewności można poprosić serwis aby ci to dali na piśmie, w razie jakiegoś "ale" będziesz miał łatwo do wygrania. Z drugiej strony w takim wypadku jeśli naprawa będzie niemożliwa np. brak części zapewne serwis zaproponuje ci inne rozwiązanie (możliwe że wymiana na nowszy model który jest odpowiednikiem) - na chwile obecną zapewne chcą minimalizować koszty jakie i tak muszą ponieść...
  • #5
    Pablo1964
    Moderator
    W autoryzowanym serwisie mają zdefiniowane procedury - w wielu przypadkach niedozwolona jest naprawa modułu czy podzespołu a jedynie wymiana na nowy. Przypuszczam, że w tym tkwi problem. Jeżeli zadeklarowali wymianę matrycy na własny koszt, należy poczekać.
  • #6
    GanCegall
    Level 38  
    Pablo1964 wrote:
    Jeżeli zadeklarowali wymiane matrycy na własny koszt, nalezy poczekać.

    No racja...tylko jak długo :-) kto sprzedaje matryce do TV LG nieznanego modelu, bo autor oczywiście jak to zwykle bywa nie raczył podać.
  • #7
    Pablo1964
    Moderator
    GanCegall wrote:
    autor oczywiście jak to zwykle bywa nie raczył podać.

    Dlatego porada może być tylko ogólnikowa...
  • #8
    mirex
    Level 43  
    GanCegall wrote:
    A to niby dlaczego? Autoryzowany to nienormalny serwis?

    To jedna z różnic między serwisem autoryzowanym, a "normalnym".
    glebcia007 wrote:
    Dwa dni później serwis poinformował ze uszkodzone jest podświetlenie led i koszt około 600pln


    Polemika ze mną w tym zakresie trochę dziwna, skoro kolega nie raz, o ile dobrze pamiętam, sugerował wymianę uszkodzonego elementu, a nie całego podświetlenia.
    Padały chyba nawet zdania, cytuję z pamięci - "po co wymieniać coś, co jest dobre".

    Pewnie i tak się nie dowiemy, o jakiej matrycy jest dyskusja. ;)
  • #9
    arko100
    Admin of RTV group
    Zanim wejdziecie na ścieżkę "moja racja...", przypomnę pytanie:
    glebcia007 wrote:
    Pytanie moje jest co zrobić gdy serwis nie zdoła zdobyć danych części i nie „ulepi” mi sprzętu?
  • #10
    glebcia007
    Level 9  
    Mocne słowa padają z waszych klawiatur. Modelu matrycy nie podawałem specjalnie bo nie o nią tu chodzi. Sprawa tego typu ze chciałem się dowiedzieć jak się zachować w sytuacji gdy serwis nie zdobędzie potrzebnych części które są raczej ciężko dostępne. Jak uda się im naprawić telewizor będę powiedzmy zadowolony. Natomiast jak sprawa dalej będzie stała w tym samym miejscu jak teraz jakie kroki podjąć? Telewizor jest już ponad trzy tygodnie w naprawie, co jeśli naraża mnie na jakies straty? Typu, dadzą w zamian 20calowy telewizor który im gdzieś w kącie zalega lub zwrócą nie pełny koszt telewizora (koszt tv~3tys) albo oddadzą mój telewizor bez naprawy i powiedzą ze nie da się nic zrobić?
  • #11
    mirex
    Level 43  
    mirex wrote:
    Spytaj w owym serwisie. Przecież my nie siedzimy w ich głowach i nie znamy możliwości i zamierzeń.

    Mamy zgadywać? Dawać nadzieję? Czy może dołować autora.
    Czy po prostu napisać "idź do sądu"?

    Ja za to przypomnę, że w ogóle nie wiemy o czym dyskutujemy.
  • #12
    Pablo1964
    Moderator
    Myślę, że autor nie ma innego wyjścia jak tylko poczekać na propozycję serwisu. Skoro poczuwają się do winy, sądzę, że zaproponują rozwiązanie.
  • #14
    kkknc
    Level 43  
    Na razie wszelkie odpowiedzi są bez sensu.
    Trzeba czekać, zadeklarowali się z wymianą więc trzeba dać im czas by tego dokonać. W tej chwili pewnie szukają tej matrycy. A przy ilości typów i podtypów wcale nie jest łatwo. A szukają raczej używki.
    Możesz się tylko dopytywać co i jak. I rób to grzecznie nie wychodz z pozycji siły bo mi zepsuliście. Oni o tym wiedzą i starają się rozwiązać problem. Naciskanie nie ma sensu. Bo z pustego to i Salomon nie naleje.
  • #15
    tplewa
    Level 39  
    mirex wrote:
    glebcia007 wrote:
    Modelu matrycy nie podawałem specjalnie bo nie o nią tu chodzi

    Ależ jak najbardziej chodzi, bo to determinuje potencjalne możliwości.


    Ale jakie możliwości serwisy autoryzowane mają całkiem inne możliwości. Normalnie matryce nie są za zwyczaj dostępne lub są dostępne specjalnie w zaporowych cenach. Jakikolwiek serwis autoryzowany nie będzie się bawił w szukanie używek na rynku wtórnym (to metoda dla serwisów które nie mają dostępu do oryginalnych części).

    Jedyne co jest w tym temacie istotne to czekać, ewentualnie to co wspomniałem mieć zaistniałą sytuację od serwisu na piśmie (zaufanie zaufaniem, ale czasem bez takich spraw w razie "ale" trudno się walczy jak się nie ma papierka).

    W zasadzie o to było pytanie, a nie gdzie kupić czy jak wymienić matrycę...
  • #16
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Przede wszystkim wstawienie "używki" w autoryzowanym sprzęcie może być powodem utraty autoryzacji. Autoryzacja obligatoryjnie wymusza serwis do korzystania z części oryginalnych.
    Co do uszkodzenia sprzętu - zdarza się każdemu; "nie myli się tylko ten co nic nie robi" - porządny serwis bierze na klatę (czyli na siebie) odpowiedzialność za sprzęt i jeśłi coś się z nim (sprzętem) stanie w czasie pobytu w serwisie pokrywa koszty we własnym zakresie. Klienta to nie może nic obchodzić - jedynie co, to może to wydłużyć czas naprawy z obligatoryjnych max 2 tygodni - o czym klient MUSI zostać uprzedzony.
    Serwis uszkodził matrycę - przyznał się do tego i poinformował klienta o zajściu. Moim zdaniem postąpił jak najbardziej w zgodzie z zasadami. Można mieć więc nadzieję, że i naprawa uszkodzenia zostanie równie profesjonalnie przeprowadzona.
  • #17
    mirex
    Level 43  
    Nie biorę odpowiedzialności za matryce powyżej 55 cali.
    I klient o tym wie. Albo się godzi na ryzyko i naprawia "po taniości" u nas, albo niech idzie do autoryzowanego w celu wymiany całej matrycy (czytaj do sklepu po nowy).

    Nic mi nie wiadomo, aby w LG procedury dopuszczały wymianę samego podświetlenia.
    Ale może coś w tym zakresie się zmieniło. Według mojej (może zabytkowej) wiedzy serwis podjął się czegoś, czego nie powinien i w dodatku zażądał za to ogromnej kasy.

    Powtarzam - nie wiemy o jakiej matrycy rozmawiamy. Może to jakieś 60 cali i wtedy ten koszt nie robi takiego wrażenia. A może tylko 40 i dlatego chcą iść na ugodę z klientem, bo swoje 600 zeta i tak dostaną za usługę. Jak dobrze pójdzie, to nawet nie będą stratni. ;)

    "Trąbię" to od pierwszego postu, ale na nikim nie robi wrażenia. A szczególnie na autorze tematu.
  • #18
    pikarel
    Level 34  
    Pytanie zakładającego temat jest typu: co by było, gdyby...
    Należy po prostu czekać na odpowiedź serwisu, a domysły i warianty, jak w kolejnym ruchu na szachownicy - są tu naprawdę nie na miejscu.
  • #19
    kotuniunia
    Level 29  
    Kto dziś klepie matryce?.Raz się nabralem i zrobilem klientowi. Po miesiącu na upłach mialem go z powrotem.Szcegolnie latem jak dlugo oglądają to podświetlenie led pada, a zamienniki nie dosyć ze dziadostwo to z taką matrycą jest roboty.
  • #20
    strucel
    Level 33  
    glebcia007 wrote:
    Telewizor jest już ponad trzy tygodnie w naprawie, co jeśli naraża mnie na jakies straty? Typu, dadzą w zamian 20calowy telewizor który im gdzieś w kącie zalega lub zwrócą nie pełny koszt telewizora (koszt tv~3tys) albo oddadzą mój telewizor bez naprawy i powiedzą ze nie da się nic zrobić?

    Napisz może co to za model bo nie wierzę że TV z uszkodzonym podświetleniem miał wartość 3tys zł, tym bardziej że ma już swoje lata (nie ma już gwarancji)
    Pierwszy lepszy przykład z google lg 42" z możliwe że uszkodzenym podświetleniem 400zł
    https://www.loombard.pl/produkt/16341895/telewizor-lg-led-tv-42lb5610-rzeszw-uszk/
  • #21
    mirex
    Level 43  
    @strucel, ale do takich ludzi jak nasz autor nie dociera, że mieli sprzęt USZKODZONY, nie do używania. Czyli o skromnej wartości.
    Oni są święcie przekonani, że jest wart tyle ile w sklepie trzeba zapłacić za podobny, albo tyle, za ile go kupowali. ;)
  • #22
    E8600
    Level 39  
    3 tygodnie to nie dużo znajomej TV 40 cali marki Funai naprawiali 3 miesiące (czekali na części). Także było coś z matrycą gdyż, był głos nie było obrazu. Napisz w końcu jaki to model TV?
  • #23
    YR1
    Level 24  
    Drogi autorze tematu. Być może dostanę za moją wypowiedź BANA, ale jednak. Proszę się zwrócić do firmy ubezpieczeniowej, gdzie NIE był ubezpieczony TELEWIZOR. I nie zawracać głowy elektronikom, elektrykom, informatykom..... nikomu. My nie doradzamy jak zrobic system w jajo. Masz głowę i ch - to kombi...., Do Ukrainy nydaleko, jyzdz za solarkoj - odrobysz.
    To jest forum tematyczne - nie porady (jak ściągnąć dwóch obcokrajowców do pracy za pół pensji)
    Co do telewiora - spraw sobie nowy i dupy nikomu nie zawracaj

    Dodano po 22 [minuty]:

    YR1 wrote:
    Drogi autorze tematu. Być może dostanę za moją wypowiedź BANA, ale jednak. Proszę się zwrócić do firmy ubezpieczeniowej, gdzie NIE był ubezpieczony TELEWIZOR. I nie zawracać głowy elektronikom, elektrykom, informatykom..... nikomu. My nie doradzamy jak zrobic system w jajo. Masz głowę i ch - to kombi...., Do Ukrainy nydaleko, jyzdz za solarkoj - odrobysz.
    To jest forum tematyczne - nie porady (jak ściągnąć dwóch obcokrajowców do pracy za pół pensji)
    Co do telewiora - spraw sobie nowy i dupy nikomu nie zawracaj

    Przepraszam za moje brzydkie, nieprofesjonalne słowo, ale w życiu już miałem z tyloma naciągaczami styczność, że wymckneło mi sie. Przepraszam Ciebie Drogi "Postodawco", ale zauważłem tutaj chęć zrobienia czegoś z niczego. Stąd moja negatywna odpowiedź.
    Telewizor - jeśli serwis sobie nie radzi (co uważam za niemożliwe) to pozostaje Rzecznik Praw Konsumenta.
    Z analizy Pańskich postów domniemam, że szuka Pan porad. Jednak to zapytanie graniczy z tematyką tego forum.
    Pozdrawiam
    Moderated By arko100:

    Proszę już nie raportować tego postu.
    Wyjaśnienie poniżej.

  • #24
    arko100
    Admin of RTV group
    YR1 wrote:
    Drogi autorze tematu. Być może dostanę za moją wypowiedź BANA, ale jednak. Proszę się zwrócić do firmy ubezpieczeniowej, gdzie NIE był ubezpieczony TELEWIZOR. I nie zawracać głowy elektronikom, elektrykom, informatykom..... nikomu. My nie doradzamy jak zrobic system w jajo. Masz głowę i ch - to kombi...., Do Ukrainy nydaleko, jyzdz za solarkoj - odrobysz.
    To jest forum tematyczne - nie porady (jak ściągnąć dwóch obcokrajowców do pracy za pół pensji)
    Co do telewiora - spraw sobie nowy i dupy nikomu nie zawracaj
    Temat jest w dziale ogólnym związanym z RTV.
    Nie ma tu mowy o "robieniu systemu w jajo".
    Taka sytuacja może przydarzyć się każdemu: mechanikowi, hydraulikowi, stolarzowi itd. - niezależnie od branży (szacunek dla serwisu, że wziął odpowiedzialność na swoje barki).
    Na przyszłość, proszę uważniej czytać opisy działów i pytania użytkowników.
    Pozdrawiam
    arko100

    Dodano po 28 [minuty]:

    Ponieważ i mój post był raportowany, przypominam zasady działu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3419528.html - tu pozwalamy na troszkę więcej ;) .
  • #25
    E8600
    Level 39  
    YR1 wrote:
    Telewizor - jeśli serwis sobie nie radzi (co uważam za niemożliwe) to pozostaje Rzecznik Praw Konsumenta.

    Dokładnie tak. Znając życie to autor by lepiej wyszedł jakby od razu kupił 2 telewizor. Osobiście także jestem zwolennikiem napraw ale w obecnych czasach jeśli samemu nie potrafisz tego zrobić to lepiej kupić nowe (tutaj mówię o współczesnym postarzanym sprzęcie). Należy pamiętać, że udzielenie gwarancji na czynność serwisową kosztuje, nieautoryzowany serwis być może by to naprawił za 300-400 zł bez gwarancji na usługę natomiast autoryzowany pewnie zrobi to w cenie nowego TV.
    Teoretycznie jeśli serwis podjął się naprawy za 600 zł nie informując klienta o ryzyku uszkodzenia matrycy nie dając gwarancji na powodzenie naprawy powinien to naprawić w tej cenie nawet jakby musiał dołożyć z własnej kieszeni do tego "biznesu" (do tego służy specjalne ubezpieczenie serwisu). Jestem jednak pewien, że taką informację udzielił więc teraz pozostało uzbroić się w cierpliwość i ewentualne koszta.

    Osoby chcący cokolwiek pomóc/doradzić nie uzyskały nawet modelu TV od autora. Być może ktoś na forum ma taką matrycę w rozsądnych pieniądzach.
  • #26
    Jaro89
    Level 16  
    Panowie, a w szególności Mirex, który jak obserwuję forum TV ma bardzo dużą wiedzę.
    Miałem dużo wspólnego zawodowo jakiś czas temu z serwisem LG i mogę powiedzieć, że od czasu kiedy wyszła seria dość tanich telewizorów LN gdzie nie było strefowych podświetleń LED, i zaczęły one padać na gwarancji, dopuszczono wymianę podświetlenia. Okazało się, że dla firmy jest to tańsze (na gwarancji) niż wymiana całego panelu. Pojawiły się instrukcje (biuletyny serwisowe) wraz z P/N podświetleń do matryc od 32 do 55", w większości tych produkowanych przez LG Display. Problem ten powtarzał się też w serii LB i późniejszych i tam gdzie były matryce LGD bez podświetlenia strefowego, firma wręcz nakazywała wymianę podświetlenia a nie matrycy. Obecnie nie mam z tą firmą nic wspólnego, ale z informacji jakie do mnie docierają nic się nie zmieniło.
  • #27
    mirex
    Level 43  
    Dziękuję.
    Dlatego napisałem:
    mirex wrote:
    Nic mi nie wiadomo, aby w LG procedury dopuszczały wymianę samego podświetlenia.
    Ale może coś w tym zakresie się zmieniło.

    Znam też inną wersję ze słyszenia (to chyba było przejściowe w takim razie, przed zezwoleniem na naprawę w serwisach) - matryce z serwisów autoryzowanych jechały do centralnego, były robione i według zapotrzebowania wracały do montażu w TV.

    Jaka jest jakość matryc LG wszyscy doskonale wiemy. ;)
  • #28
    Jaro89
    Level 16  
    Twoja wersja jest też prawdziwa i obowiązuje do dziś, tyle że nie tyczyła się tylko podświetlenia. Po prostu uszkodzone panele (uszkodzenia różnego typu) serwisy opisywały i odsyłały prawdopodobnie do Mławy, tam odbywał się refurbish i były one dostępne jako regenerowane, gdzie P/N zaczynał się od CRD... Także jeśli chodzi o naprawę matryc w serwisach autoryzowanych, to możliwa była głównie wymiana podświetlenia, czasami do "problematycznych" paneli można było zamówić T-Con. Jeśli serwis wymieniał cały panel na nowy, uszkodzony wracał do fabryki.Myślę, że tyle mogę napisać i rozwieje to wszelkie wątpliwości.
  • #29
    GanCegall
    Level 38  
    Jaro89 wrote:
    Po prostu uszkodzone panele (uszkodzenia różnego typu) serwisy opisywały i odsyłały prawdopodobnie do Mławy, tam odbywał się refurbish i były one dostępne jako regenerowane,

    poprzez "panel" rozumiem że chodzi o "szkło" a nie o podświetlenie czy obudowę matrycy, chcesz powiedzieć że jest możliwe naprawienie uszkodzonego panelu czyli matrycy?
  • #30
    Jaro89
    Level 16  
    Pisząc panel mam na myśli całość a nie samo szkło. Niestety nie wiem jak to wyglądało od kuchni. Mogę tylko podejrzewać, że w przypadku uszkodzenia szkła, było ono po prostu wymieniane jeśli istniała taka możliwość.