Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Unitra ŁZR PW8040 - Uporczywe buczenie niezależne od wejścia/wyjścia

28 Lip 2018 08:42 474 11
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich serdecznie,

Na początek chciałem zaznaczyć, że to mój pierwszy post na forum, a z elektroniką jestem zupełnie początkujący - choć coraz bardziej zaczyna mnie to interesować. Jednak do wiedzy jeszcze daleka droga. Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o wyrozumiałe podejście ;)

Mój problem dotyczy wzmacniacza Unitra ŁZR PW8040.
    Jest trochę wątków o tym wzmacniaczu, ale nie znalazłem opisującego podobny problem.

To stary (i tani) zakup z Allegro - kupiłem go dawno temu jako pierwszy wzmacniacz do gramofonu Unitry, który kiedyś posiadałem. Od tamtego czasu dostałem jednak w prezencie amplituner Aida AWS 105 i to jego zacząłem używać z nowym gramofonem Technics.

PW8040 poszedł w zapomnienie - tym bardziej że wyraźnie buczał. Obecnie przypomniałem sobie o nim - bo zewnętrznie jest w ładnym stanie, jest mały i idealnie nadawałby się na wzmacniacz "biurkowy" do komputera (ze względu na rozkład pomieszczenia byłoby to dla mnie bardzo wygodne).
    Wszystkie potencjometry chodzą ładnie i gładko, nic nie trzeszczy, wszystkie funkcje działają poprawnie. Fajnie byłoby go odratować - o ile jest to jakiś prosty problem do rozwiązania...

Problem wygląda następująco:
    - po włączeniu wzmacniacza pojawia się jednostajne, dość głośne buczenie (zarówno w głośnikach jak i w słuchawkach)
    - buczenie występuje niezależnie od podłączanego do wejść źródła a także bez żadnego źródła (czyli jest zawsze)
    - wzmacniacz gra, nawet ładnie - oba kanały są sprawne, dźwięk jest czysty, nic nie trzeszczy, nic się nie zniekształca - pozostaje tylko to nakładające się na dźwięk buczenie
    - buczenie reaguje na obroty gałką wzmocnienia - czyli głośności