Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bora 1.6 benzyna - Gniazda radia WV Bora 1.6

28 Lip 2018 17:06 426 17
  • Poziom 4  
    Witam,

    Radio w mojej Borze umarło- Sony model XR-1853MK2. Chciałem je zastąpić oryginalnym VW (Alpha albo Beta) ale wydaje mi się, że mogłyby nie pasować bez kabelkologii bo w radiach VW brakuje miejsca na ten wystający element, który mam w kieszeni radia (foto)

    Czy jednak będzie pasować bez problemu?
    Ew czy ktoś może mi pomóc podając modele radia, które mógłbym bez przeróbek zamontować do tej kieszeni?

    Bora 1.6 benzyna - Gniazda radia WV Bora 1.6[/url]

    Bora 1.6 benzyna - Gniazda radia WV Bora 1.6[/url]
  • flexghzflexghz
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Fabryczne radio montujesz bez tej metalowej kieszeni, ją też musisz usunąć.
  • Poziom 4  
    OK - dzięki.

    Ten wystający 'bolec' to antena?
    Czy powinienem założyć, że po zdemontowaniu tej kieszeni będę musiał coś jeszcze przerobić? (kostki, wejście anteny itd)
    Czy są współczesne / dostępne inne radia pod dokładnie taką kieszeń?
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Nie. Ta kieszeń to część radia sony.

    Wyrwij to wszystko, porób zdjęcia, zobaczymy jak mocno jest wiązka pocięta.
  • flexghzflexghz
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Każde nowe radio posiada własną kieszeń, którą możesz zamienić z oryginalną.
    Złącza ISO, antenowe można zdemontować z kieszeni oryginalnej i podłączyć do nowego radia.
    Wystający element (nie widać go na zdjęciu)zapewne był przeznaczony do centrowania radia, aby trafić na złącza radiowe(ISO)
  • Poziom 4  
    OK- zaczynam rozumieć więcej -dziękuję.

    A więc ten bolec to jednak było podłączenie anteny. Jeden (niebieski) kabel od tej anteny idzie do kostki a niektóre przewody są dziwnie zarobione...

    Realnie- co muszę zrobić, żeby zamontować jakieś współczesne radio kupione z marketu? Boje się, że instrukcja radia będzie OK ale nie będę wiedział który kabel od czego idzie z Bory. + istnieje szansa, że te kostki będą pasowały do nowego radia i to będzie tyko kwestia montażu kieszeni i sukces?

    Bora 1.6 benzyna - Gniazda radia WV Bora 1.6Bora 1.6 benzyna - Gniazda radia WV Bora 1.6Bora 1.6 benzyna - Gniazda radia WV Bora 1.6Bora 1.6 benzyna - Gniazda radia WV Bora 1.6
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Gervazzy napisał:

    Realnie- co muszę zrobić, żeby zamontować jakieś współczesne radio kupione z marketu?

    Wszystko zależy jakie ono będzie miało podłączenie ?
    Jeśli złącze ISO, to praktycznie nic, tylko podłączyć. Jeśli będzie miało inne złącza i ewentualnie przejściówkę na ISO, to też tylko podłączyć. Z anteną podobnie, jeśli oryginalna nie będzie pasować, to są odpowiednie adaptery.
    Bez wiedzy jakie to będzie radio, nic więcej nie można powiedzieć.
  • Poziom 4  
    Dziękuję wam bardzo- chciałem się upewnić.

    Teraz wszystko jasne ;)
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    To jest jakiś dokładany wzmacniacz. Zdemontuj go, do pracy z fabrycznym radiem nie będzie on potrzebny.

    Tam są 2 kostki, jedna z nich, to głośniki. Konkretnie ta z Szarymi, białymi, zielonymi, i fioletowymi. Każda para to jeden głośnik. Dla czego głośniki tylne są odłączone? tego nie wiem. Spróbuj te kable bardziej wyciągnąć, podejżewam, że tam będą dalej jakieś dzikie połączenia jeszcze.
  • Poziom 4  
    Czemu tylnie nie są podłączone to dobre pytanie- może stare radio miało tylko mocy na 2 głośniki? Nie wiem.
    Jak wyciągnę wiązkę i założę kostki wago żeby te kable połączyć to jak rozpoznam, który kabel z auta to + a który to - ? Probówką po prostu?

    Radio, które zaraz kupię (najniższa półka wiem wiem) to VORDON HT-185BT i ma identyczne podłączenie więc tylko plug and play.
    Ale fajnie jakby było play też z tylnich głośników : )
  • Poziom 41  
    Podasz dokładny model auta a mu podamy ci fabryczny schemat z rozpiską kolorów - proste
  • Poziom 4  
    VOLKSWAGEN BORA SEDAN 1.6 16V 105KM 77KW 2005r.

    czyli probówka nic nie da rozumiem? Szansa w sumie 50% że dobrze się podepnie : ) Jeśli w ogóle stan kabli których de facto nie znalazłem przy oględzinach na to pozwoli

    Dzięki z góry!
  • Poziom 43  
    Wojtek(KeFir) napisał:
    To jest jakiś dokładany wzmacniacz.

    Masz na myśli "to coś" zamontowane na kablu antenowym ?
    Jak dla mnie jest to separator antenowy i będzie konieczny przy każdym radiu.
  • Poziom 41  
    Fabrycznie nie ma tam czegoś takiego - więc nie rozumiem stwierdzenia. Poza tym, widziałeś kiedyś separator zasilany niebieskim kablem REM?

    https://bestharleylinks.info/2000-vw-jetta-radio-wiring-diagram/

    Tu coś jest, nie mogę znaleźć w swoich zbiorach tego schematu - same ople hehe.

    Na 90% masz jeszcze jedną przejściówkę zaczepioną za panel od klimatronika. Wsadź tam łapę i wyciągnij to wszystko.
  • Poziom 4  
    Spokojnie, podłącze tak jak jest teraz i sprawdzę, czy jest OK. Potem odłączę i też zobaczymy jaka jest różnica ;)

    teraz tylko frapują mnie te tylnie głośniki i jaki był powód ich odłączenia
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Wojtek(KeFir) napisał:
    Poza tym, widziałeś kiedyś separator zasilany niebieskim kablem REM?

    Nie nie widziałem. :D
    Ponieważ, to nie separator jest zasilany, a wzmacniacz antenowy i zasilenie wzmacniacza jest po kablu antenowym, dlatego konieczny jest ten separator.
  • Poziom 41  
    kokapetyl napisał:
    Wojtek(KeFir) napisał:
    Poza tym, widziałeś kiedyś separator zasilany niebieskim kablem REM?

    Nie nie widziałem. :D
    Ponieważ, to nie separator jest zasilany, a wzmacniacz antenowy i zasilenie wzmacniacza jest po kablu antenowym, dlatego konieczny jest ten separator.


    No, bardzo możliwe. Ja w golfie4 ani podobnych nigdy eftermarketowego radia nie montowałem - tylko naprawiałem oryginalne. I takiego bajeru nie było. To też, skoro kolega planuje zamontować radio fabryczne - zalecam usunięcie.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2037672.html
  • Poziom 4  
    Wojtek(KeFir) napisał:
    Fabrycznie nie ma tam czegoś takiego - więc nie rozumiem stwierdzenia. Poza tym, widziałeś kiedyś separator zasilany niebieskim kablem REM?

    https://bestharleylinks.info/2000-vw-jetta-radio-wiring-diagram/

    Tu coś jest, nie mogę znaleźć w swoich zbiorach tego schematu - same ople hehe.

    Na 90% masz jeszcze jedną przejściówkę zaczepioną za panel od klimatronika. Wsadź tam łapę i wyciągnij to wszystko.


    Dzięki za schemat!

    Poszukam zaginionych kabli, podłączę i zobaczymy co z tego będzie.

    Dodano po 10 [godziny] 49 [minuty]:

    A więc- operacja się udałą, pacjent żyje.

    Faktycznie była jeszcze jedna kostka schowana ale miała tylko zasilanie- przeznaczona więc pewnie pod instalację zmieniarki płyt CD nad radiem.
    Co do tylnich głośników kabli nie znalazłem bo... jak się okazało nie mam głośników w tylnich drzwiach : ) jest na nie miejsce i kratka, ale fizycznie głośników nie ma.

    Chętnie bym to zmienił ale nie czuje się na siłach rozbierać połowy wnętrza żeby poprowadzić kabelki.
    Separator antenowy zostawiłem jak był, radio świetnie odbiera. Jeśli kiedyś pojawi się coś dziwnego to usunę go w pierwszej kolejności.

    Dziękuję jeszcze raz za wszystkie porady!