Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford focus silnik przerywa

mario281 25 Sie 2005 22:13 9135 13
  • #1 25 Sie 2005 22:13
    mario281
    Poziom 13  

    witam od niedawna mam focusa 1,6
    mam nastepujacy problem mianowicie kiedy zapala sie kontrolka rezrwy paliwa autko po przekroczeniu 3500 obr dusi sie -przestaje ciagnac obroty spadaja po włączeniu wyzszego biegu dochodzi do 3500obr i to samo na kazdym biegu.dodaje ze jak jest ful w zbiorniku problem znika, jednak czytalem na forum forda ze jeden gosc mial na poczatku podobne objawy ktore z czasem pozostaly i silnik dusi sie bez wzgledu na ilosc paliwa w zbiorniku.z tego co pisal byl w serwisie ale komp nic nie wykazal, powymienial wszystkie filtry i nic .niestety nie moge z nim skontaktowac sie nie odpowiada na maile.pozatym odnosze wrazenie ze autko jest mulowate slabo wkreca sie na obroty, jak jest zimny to ma lepszego kopa pozniej robi sie mulowaty.
    moze ktos mial cos takiego , prosze o pomoc
    pozdrawiam

    0 13
  • Pomocny post
    #2 25 Sie 2005 22:27
    jannaszek
    Poziom 39  

    on przechodzi w stan awaryjny ,aby dalej dojechać i po mojemu to nie jest przypadłość, jak na razie
    komputer za to odpowiada ,i można by ingerować ,ale trzeba wiedzieć jak i czym

    0
  • Pomocny post
    #3 25 Sie 2005 22:37
    Orochimaru
    Poziom 31  

    jannaszek napisał:
    on przechodzi w stan awaryjny ,aby dalej dojechać i po mojemu to nie jest przypadłość, jak na razie
    komputer za to odpowiada ,i można by ingerować ,ale trzeba wiedzieć jak i czym

    Zgadzam się.
    Dlatego to się nazywa rezerwa, bo wtedy komp sterujący stara się oszczędzać paliwo.
    Inna kwestia to wypalanie zbiornika do dna. Nie zalecam tego , gdyż silnik napędzający pompę paliwa jest chłodzony paliwem i czasami, choć rzadko, kończy się to jego uszkodzeniem.

    0
  • #4 25 Sie 2005 22:54
    mario281
    Poziom 13  

    wszystko fajnie temu gosciowi na poczatku tez przerywal tylko jak swieciła rezerwa a teraz ma to caly czas nawet jak jestpelny bak paliwa, boje sie zeu mnie bedzie tak samo. poza tym nie spotkalem sie jeszcze z takim czyms w innych samochodach. ostatnio mu troche przydusilem na trojce i tak bylo okolo6500obr. i mi przerwal paliwa mam ful.pozatym wydaje mi sie ze jest mulowaty.po szybkim wcisnieciu pedalu gazu do konca obroty wzrastaja po chwili(sekundzie moze pol). w innych autkach ktorymi smigalem odroty wzrastaly odrazu a tu po chwili.

    0
  • Pomocny post
    #5 25 Sie 2005 23:06
    robert45
    Poziom 21  

    6500obr. to już chyba odcięcie paliwa.Pytanie w jakim stanie jest pompa paliwa ,może się już przycina.A obroty biegu jałowego są w normie czy podwyższone(w jakim zakresie obrotów)?

    0
  • Pomocny post
    #6 25 Sie 2005 23:15
    Orochimaru
    Poziom 31  

    mario281 napisał:
    wszystko fajnie temu gosciowi na poczatku tez przerywal tylko jak swieciła rezerwa a teraz ma to caly czas nawet jak jestpelny bak paliwa, boje się zeu mnie bedzie tak samo. poza tym nie spotkalem się jeszcze z takim czyms w innych samochodach. ostatnio mu troche przydusilem na trojce i tak bylo okolo6500obr. i mi przerwal paliwa mam ful.pozatym wydaje mi się ze jest mulowaty.po szybkim wcisnieciu pedalu gazu do konca obroty wzrastaja po chwili(sekundzie moze pol). w innych autkach ktorymi smigalem odroty wzrastaly odrazu a tu po chwili.

    Powodów przerywania może być całe mnóstwo.
    Może zatankowałeś badziewne paliwo, brudny filtr, włączone ogrzewanie szyby :D .
    Może po prostu osłuchałeś się już silnika i teraz najdrobniejsze zaburzenia spalania odczytujesz jako początki awarii.
    Ja mam co prawda Astrę, ale jak jej depnę do dechy to też trochę poduma, zanim się wkręci.
    Radzę się nie martwić na zapas.

    0
  • Pomocny post
    #7 25 Sie 2005 23:22
    tzok
    Moderator Samochody

    A jeździłeś innymi samochodami z komputerem, czy tylko na gaźniku?

    Nie wiem jakie są parametry tego silnika... może powyżej 6500rpm ma odcięcie?

    0
  • #8 25 Sie 2005 23:23
    mario281
    Poziom 13  

    obroty sa ponizej tysiaca 600-800.
    a jeszcze jedno podczas ruszania trzeba dac mu wiecej gazu bo zdaza sie ze gasnie lub bardzo rzuca silnikiem

    1
  • Pomocny post
    #9 25 Sie 2005 23:25
    tzok
    Moderator Samochody
  • Pomocny post
    #10 25 Sie 2005 23:27
    robert45
    Poziom 21  

    mario281 napisał:
    obroty sa ponizej tysiaca 600-800.
    a jeszcze jedno podczas ruszania trzeba dac mu wiecej gazu bo zdaza się ze gasnie lub bardzo rzuca silnikiem

    Obroty zdecydowanie za niskie powinny oscylować w zakresie 875-950obr/min.
    Prawdopodobnie coś z silnikiem krokowym.
    Myślę ,że diagnoza testbookiem będzie konieczna.

    0
  • #11 26 Sie 2005 23:35
    mario281
    Poziom 13  

    pasek jeszcze nie wymieniany chyba ze sam przeskoczył.
    jednak chyba podjade na komputer. mam nadzieje ze tam znajda pzyczyne i nie wydam kasy na darmo

    0
  • #12 06 Wrz 2005 17:31
    mario281
    Poziom 13  

    NIESTETY KOMP NIC NIE WYKAZAL

    0
  • Pomocny post
    #13 06 Wrz 2005 17:44
    damianek_m
    Poziom 13  

    sprawdz cisnienie pompy paliwa

    0
  • Pomocny post
    #14 12 Wrz 2005 20:49
    kabulio
    Poziom 12  

    Prawdz przody wn i świece ostatnio przerabiałem podobny problem w mondeo ale tam winny był przepływomierz . Jak masz większy przebieg zajżyj do katalizatora.

    1