Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] całkowite rozładowanie nowego akumulatora w kilka godzin audi a4 b6 1.9tdi sedan

30 Lip 2018 00:26 1047 18
  • Poziom 8  
    witam, drugi raz w tym roku rozładował mi się nowy akumulator do zera w około 5 godzin pierwszy raz 8 kwietnia problem opisałem na innym forum:

    ,,witam, ostatnio czyściłem klemę dodatnią przy starym akumulatorze bo była strasznie zaśniedziała i po tym zabiegu było ok. akumulator działał jakieś cztery dni, jednak pewnego wieczoru otwieram drzwi auta i niema oświetlenia w drzwiach oraz przekręcam kluczyk i żadnej reakcji. Akumulator rozładowany, pomyślałem 7-8 letni aku. padł normalna sprawa, kupiłem nowy i podłączyłem do auta wszystko ok. auto odpala, aku trzyma , alternator prawidłowo ładuje, w tym samym dniu wyjechałem autem, przyjechałem zostawiłem auto na dworze o godz. 17:00 o 22:00 wsiadam do auta i powtórka z rozrywki nowy akumulator rozładowany do 1.5 V dodatkowo ciepły. Rozłączyłem go i wyjąłem podniósł się do 11 V podładowałem go i trzyma do tej pory. teraz nic się nie dzieje jest wszystko ok. ale odpinam klemę jak zostawiam auto na dłużej bo się boje że będzie powtórka.

    Co mogło rozładować mi nowy aku w parę godzin ?''

    a to link do tej strony który zawiera co robiłem by to rozwiązać:
    https://a4-klub.pl/topic/420701-roz%C5%82adow...in-prawie-do-zera/?tab=comments&_fromLogout=1

    dziś znów się rozładował akumulator prawie do zera podłączyłem klemy pod miernik i miernik piszczy
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Zdejmij klemę plusową z akumulatora i podłącz miernik na zakresie amperomierza między klemę + akumulatora a przewód zdjęty z z plusowego trzonka akumulatora i sprawdż jaki pobór występuje w trakcie postoju samochodu.
  • Poziom 32  
    Zrób tak jak radzi kolega kierbedz4 bo ewidentnie coś pobiera dużo pradu albo jest gdzieś zwarcie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 34  
    Zwarcia zapewne nie ma jest duży pobór Może to być nawet odbiornik radiowy gdyż cały czas jest w nim napięcie podtrzymujące pamięć zakodowanych stacji.Przy zwarciu który sugeruje kolega bezpiecznik na tym obwodzie by się przepalił
  • Moderator Samochody
    Zmierz pobór prądu, jak wyjdzie w okolicach 5A, to najprawdopodobniej regulator w alternatorze wzbudza się i cały czas podaje napięcie na wirnik
  • Poziom 8  
    trochę to trwało bo podładowałem akumulator małym prądem, zmierzyłem pobór prądu jak radził kierbedz4 wyszło 14.55A spadło do 14.32A pomiar 10 sekund
  • Poziom 35  
    Kolego chyba pomyliłeś zadanie "zlecone" przez kolegów powyżej. Miałeś zbadać pobór prądu przez "złodzieja" w instalacji samochodowej, Ty natomiast podajesz napięcie jakim alternator ładuje akumulator. Nie wierzę, że jakiś układ/odbiornik w czasie postoju pobiera aż 15 A. Chyba, że ja źle zrozumiałem wpis.
    Po "uspokojeniu" się elektroniki w aucie (ok. 10 -15 min.), miałeś zdjąć klemę i wpiąć w układ amperomierz, aby ustalić jaki jest pobór prądu w czasie postoju auta.
  • Poziom 8  
    witam, nic Panowie nie pomyliłem , teraz widzę że wartości pomiaru które podałem są podobne do prawidłowego napięcia alternatora i to mogło was zniechęcić do podpowiadania ale przez ten czas odłączyłem alternator i wiatrak i nic, nie było zwarcia ale powyjmowałem wszystkie bezpieczniki na wszelki wypadek też nic, ostatecznie wyjąłem radio i również nic, myślałem jeszcze o rozruszniku ale najpierw dobrałem się do skrzynki komputera i trzech przekaźników i bingo przekaźnik 202 tak zgrzany w środku aż stopił się plastik i to powodowało pobór 14A.
    Za co on odpowiada? Czy on sam w sobie jest winowajcą czy coś innego spowodowało że się usmażył?
  • Poziom 34  
    Zgrzały się styki w przekażniku i tyle.I masz winowajce. Ten przekażnik może odpowiada za świece żarowe.Tak zgaduje.
  • Poziom 32  
    kierbedz4 napisał:
    Zwarcia zapewne nie ma jest duży pobór Może to być nawet odbiornik radiowy gdyż cały czas jest w nim napięcie podtrzymujące pamięć zakodowanych stacji.Przy zwarciu który sugeruje kolega bezpiecznik na tym obwodzie by się przepalił


    Mój błąd. Racja , gdy było zwarcie to by się bezpiecznik przepalił.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Styki w przekaźniku się zgrzały bo załączały , rozłączały duży prąd. Styki podczas rozłączania iskrzyły i z czasem się zgrzały.

    Przekaźniki do wymiany.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    Przekaźniki do wymiany

    I świece żarowe, co najmniej 2 spalone. 15A to za mały pobór prądu przez 4 sprawne
  • Poziom 8  
    zamówiłem przekaźniki 202 (8A0 951 253 AH9 12V 70A) i 219, jutro powinny być, w skrzynce komputera są trzy z jednego źródła wyczytałem że mają takie funkcje:

    ,,Etka podaje
    395 - przekaźnik dodatk. pompy paliwa
    219 - przekaźnik styku roboczego. sterowanie silnika
    202 - przekaźnik świec żarowych''

    całkowite rozładowanie nowego akumulatora w kilka godzin audi a4 b6 1.9tdi sedancałkowite rozładowanie nowego akumulatora w kilka godzin audi a4 b6 1.9tdi sedancałkowite rozładowanie nowego akumulatora w kilka godzin audi a4 b6 1.9tdi sedancałkowite rozładowanie nowego akumulatora w kilka godzin audi a4 b6 1.9tdi sedan

    mam pytanie co steruje przekaźnikiem 202 komputer czy stacyjka?
  • Poziom 8  
    wymieniłem przekaźniki 202 i dodatkowo 219 i wszystko wróciło do normy, auto odpala bez problemu, akumulator trzyma i jest prawidłowo ładowany, świece sprawdzę w najbliższym wolnym czasie w końcu trzy razy akumulator był rozładowany raz stary dwa razy nowy to mogą być wypalone a 5 lat już służą, poza tym tak na 100% nie jestem pewien czy wymiana przekaźnika na nowy już rozwiązało problem a np. przeraża mnie wizja tego że po wymianie świec na nowe nastąpi taka sama sytuacja to będzie po akumulatorze i nowe świece też dostaną.

    zastanawiałem się nad stacyjką czy coś w niej nie odbija po wyjęciu kluczyka i załącza przekaźnik lub czujnik temperatury silnika szwankuje ale to tylko moje domysły.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Załączaniem świec steruje edc (sterownik silnika), stacyjka nie ma nic do tego.
    Warto było by sprawdzić vcds-em jaką temperaturę silnika "widzi" sterownik
  • Poziom 8  
    sprawdzałem temperaturę trzy razy 57 stopni spadała powoli po otwarciu maski, po odpaleniu samochodu i paru minutach wzrosła do 70 paru stopni i ostatni pomiar po dłuższej przerwie:

    Address 01: Engine (038 906 019 LJ)

    20:17:32 Group 001: Injected quantity
    0 /min Engine speed 790-870
    0.0 mg/str Injected quantity 3.0-9.0
    -35.7°KW Spec. Inj. duration 3-8 °Ck.
    44.1°C Coolant temp 80-110°C

    20:17:32 Group 002: Idle Speed (See label file for #3)
    0 /min Engine speed 790-870
    0.0 % Throttle pos 0%
    0 1 0 Operating Cond/AC speed/throttle/AC
    44.1°C Coolant Temp 80-110°C

    20:17:32 Group 007: Temperatures (Engine cold-contact on: ~Amb. temp)
    34.2°C Fuel Temp ~Amb.Temp.*C
    0.0 % Fuel cooling state On:100%-Off:0%
    35.1°C Intake Air Temp ~Amb.Temp.*C
    44.1°C Coolant Temp ~Amb.Temp.*C
    sprawdziłem też błędy ale żadne nie pasował do poruszanego problemu po ich wykasowaniu żaden z nich nie powrócił
  • Moderator Samochody
    Wygląda, że czujnik temp cieczy pracuje prawidłowo, ale pisałem o nim dlatego, że przekaźnik jest przegrzany na skutek włączonego non stop napięcia na uzwojenie, styki nie wyglądają na zgrzane.
  • Poziom 8  
    to by się zgadzało że na uzwojeniu było ciągłe napięcie, styk jeden jest zgrzany może tego tak na zdjęciu nie widać ale na czwartym zdjęciu to jest ten pierwszy od lewej , drugi styk od pinu 30 właściwie się wcale nie grzał bo ładnie wygląda nie zmienił barwy pod wpływem temperatury, plastik pod uzwojeniem się stopił tak że powstało takie odkształcenie że styki już się nie złączą nawet jak naciskam palcem,
    kabel w kostce przekaźnika 202 od pinu 87 też się grzał widać po izolacji

    przy pierwszym rozładowaniu akumulatora też sprawdzałem te przekaźniki ale nic nie wskazywało na 202 bo stan wizualny w środku był bardzo dobry i jedynie wsuwki przeczyściłem dokładnie w kostkach


    całkowite rozładowanie nowego akumulatora w kilka godzin audi a4 b6 1.9tdi sedancałkowite rozładowanie nowego akumulatora w kilka godzin audi a4 b6 1.9tdi sedancałkowite rozładowanie nowego akumulatora w kilka godzin audi a4 b6 1.9tdi sedan
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Nie, to nie kwestia ciągłego zasilania uzwojenia. Teraz po zobaczeniu tych zdjęć przekaźnika od dołu wszystko jest jasne: styk 87 jest przynitowany do rdzenia uzwojenia przekaźnika, przez niego płynie prąd do świec, widocznie został fabrycznie słabo zakuty, łączenie grzało się do tego stopnia, że stopił się od dołu plastikowy karkas uzwojenia (co wziąłem na początku za objaw jego ciągłego zasilania), zatem winowajcą całego zamieszania był wadliwy przekaźnik, nie ma potrzeby szukania usterki gdzieś indziej.
  • Poziom 8  
    witam, rozwiązanie problemu polegało na wymianie przekaźnika 202, tematu nie zamykałem od razu w celu upewnienia się że wszystko jest ok.
    Dziś samochód odpalił po całej nocy na mrozie za pierwszym razem więc świece powinny być jeszcze dobre.