Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora - Diagnoza sondy lambdy 2.0 AQY

vvirus 30 Lip 2018 11:04 246 5
  • #1 30 Lip 2018 11:04
    vvirus
    Poziom 11  

    Witam. Panowie od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd z sondy: 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134. Czy na podstawie poniższych odczytów z VCDS jest ktoś w stanie powiedzieć czy pracują one prawidłowo?


    Link



    Link


    A tutaj jeszcze screen z programu CarScanner:
    VW Bora - Diagnoza sondy lambdy 2.0 AQY
    Szczególnie interesuje mnie obszar zaznaczony na czerwono, ponieważ nie pokazuje żadnych wartości. Nie jestem tylko pewny która sonda jest padnięta, bo wg kodu błędu i wskazań z autodaty jest to sonda przed katalizatorem.

    0 5
  • #2 30 Lip 2018 16:23
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    To zaznaczone na screenie tyczy się drugiej sondy. Tutaj sterownik nic nie poprawia na podstawie jej wskazań więc jest ok.
    Pierwsza na filmiku chodzi ale czy poprawnie to nikt tego Ci nie powie.
    Na biegu kałowym po rozgrzaniu ma sobie skakać miedzy 0,2 a 0,8V, przy hamowaniu silnikiem na pokazać 0V a przy nagłym wciśnięciu pedału gazu do oporu powinno pokazać ok 1V.
    Z filmiku widać że nie mieści się w normie odczyt przez co sterownik zmienia dawkę.
    Teraz nie pamiętam czy ta wartość jest na plusie na filmie ale jeżeli tak to sterownik zwiększa czas wtrysku z powodu ubogiej mieszanki.
    Nie masz tam czasem LPG.
    Czasem tak jest że LPG jest źle ustawione i jest na tyle uboga mieszanka że sonda świruje choc powinna złapać błąd ubogiej mieszanki jak zbyt długo będzie po za widełkami.

    0
  • #3 30 Lip 2018 16:35
    vvirus
    Poziom 11  

    LPG jest, ale ten błąd sondy pojawiał się zanim założyłem gaz. Próbowałem jeździć na samej benzynie i również się pojawia. A powiedz mi proszę czy na pierwszym filmiku w grupie 30 Bank 1 Sensor 2 nie powinien mieć wartości 111? Jak zauważyłeś w programie, który posiadam pojawiają się podpowiedzi w postaci dymków na których prawdopodobnie są podane prawidłowe wartości dla poszczególnych grup. Czy są to tylko dane orientacyjne i nie przywiązywać do tego szczególnej uwagi?

    0
  • #4 31 Lip 2018 11:06
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Ostania cyfra oznacza czy regulacja jest aktywna czy nie.
    Pierwsza sonda ma 111 bo to sonda która wpływa na mieszankę, druga nie jet tylko do sprawdzenia sprawności katalizatora i nie ma wpływu na jakiekolwiek regulacje stąd ostatnia cyfra to 0 co oznacza brak aktywnej regulacji czyli jest tam 110.
    Patrz tylko na pierwszą sonde bo tu jest problem.
    Pewnie w opisie błędu był dopisek SPORADYCZNY więc napięcie z sondy znika raz na jakiś czas.
    Sonda może być w ten sposób uszkodzona.
    Miałem taki przypadek że po przegazowaniu było widać że napięcie z sondy to 0V przez jakieś 10sek po zejściu z obrotów gdy silnik sobie chodził już równiutko na wolnych obrotach.

    0
  • #6 31 Lip 2018 12:42
    vvirus
    Poziom 11  

    A mógłbyś jeszcze zerknąć na ten filmik:
    https://youtu.be/xWmbN3frAIE

    Co możesz powiedzieć o Intake Air Mass, video nagrałem na zimnym silniku, ponieważ strasznie się dławi, gaśnie. Zauważyłem że na zimnym dawka powietrza przekracza 6g/s na jałowym biegu natomiast po rozgrzaniu już jest dobrze i pokazuje między 4-5, może to wskazywać na uszkodzony przepływomierz?

    I jeszcze jedna rzecz czy w związku z tą sonda mogą pojawiać się strzały z tłumika przy ruszaniu na zimnym silniku?

    0
  Szukaj w 5mln produktów