Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kuchenka AMICA 58IES3.318HTaDQ - Termoobieg, brak prądu

Dana111 30 Lip 2018 14:01 120 3
  • #1 30 Lip 2018 14:01
    Dana111
    Poziom 2  

    Witam, w listopadzie 2017 roku zakupiłam kuchenkę, w chwili obecnej za każdym razem po korzystaniu z piekarnika, w trybie termoobieg występuje notoryczny problem, a mianowicie podczas wyłączenia termoobiegu, przełączając gałke na zero zabezpieczenie na bezpiecznikach przeciwprzepięciowe odcina prąd w całym domu. Na początku od zakupu zjawisko te występowało kilka razy w miesiącu, a w chwili obecnej za każdym razem jak użytkuje się piekarnik. Wada ta została zgłoszona, serwisant stwierdził że to wina kuchenki, w której "pewne blaszki" ocieraja się o siebie tworząc iskre? Że to wina zabezpieczenia bo je wyczuwa, ale przecież z tą myślą miał on funkcjonować? Cos mi się tu nie zgadza, jak kilku miesięcza kuchenka może mieć zwarcie w środku? Tym bardziej że ta usterka się nasila... I utrudnia użytkowanie tak naprawdę nowego pieca. Proszę o odpowiedź czy ktoś spotkał się z takim problemem, serwisant doradził aby pozbyć się zabezpieczenia mimo że sam powiedzial że wina leży po stronie kuchenki. Co w takim wypadku należy uczynić?

    0 3
  • #2 30 Lip 2018 15:20
    Kenworth 18
    Poziom 32  

    Witam.
    Jeśli na kuchenkę nadal obowiązuje gwarancja to nie pozostaje nic innego jak wezwać serwis gwarancyjny ponieważ każda ingerencja w urządzenie z Pani strony oznacza utratę gwarancji i koszta napraw będzie musiała Pani pokrywać z własnej kieszeni.

    0
  • #3 30 Lip 2018 15:33
    Dana111
    Poziom 2  

    Tak właśnie myślałam, dlatego serwis jeszcze raz powiadomiłam o usterce. Osoba która była po pierwszym zawiadomieniu stwierdziła, że go nie będę brać i sprawdzać w serwisie ponieważ należy zdjąć zabezpieczenie z bezpiecznikow, że to nie pierwszy taki problem przy tej kuchence, ale po to jest zamontowane zabezpieczenie aby uniknąć nieprawidłowości prawda? Tym bardziej że wada ta z czasem postępuje, mam czekać aż całkiem piekarnik się zepsuje?
    Co zrobić jeśli ponownie zostanie odrzucona prośbą o fachowe sprawdzenie sprzętu? Uważam że sprzęt który w środku ma "iskre" jest wadliwy.

    0
  • #4 30 Lip 2018 16:07
    Kenworth 18
    Poziom 32  

    Jest również druga strona medalu bowiem nie wiadomo nic o stanie Pani instalacji elektrycznej.
    Jeśli nawet jest nowa to czy została prawidłowo wykonana z użyciem odpowiednich przewodów, zabezpieczeń itd.
    Nie twierdzę, że tak jest w Pani przypadku, ale było już sporo tematów poruszanych na forum i użytkownicy szukali wad w urządzeniach typu kuchenki, bojlery elektryczne itp.a okazywało się że problem tkwił w instalacji elektrycznej.
    Póki sprzęt jest na gwarancji ma Pani prawo żądać usunięcia usterki jeśli to kuchenka jest powodem lub wymiany sprzętu na wolny od wad.

    0