Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Scania r 480 - Brak ladowania

citromaniak 30 Lip 2018 18:30 882 19
  • #1 30 Lip 2018 18:30
    citromaniak
    Poziom 21  

    Witam mamy problem z ladowaniem w takiej scanii.Alternator sprawdzany i regrnerowany.Z sterownikado alternatora ida dwa kabelki cienkie i na nich nie ma zadnego napiecia na zaplonie.Nie wiemy dokladnie czy ma tam byc sygnal pwm,czy poprostu zwykly plus 24v.Czy ktos jest w stanie podpowiedziec jaki tam potrzebny jest alternator konkretnie poniewaz poprzednicy zmieniali alternator ale nie wiemy jak tu powstaje wzbudzenie alternatora.vin oraz tabliczka ze sterownika silnika.

    0 19
  • Pomocny post
    #2 30 Lip 2018 20:21
    Hart3
    Poziom 25  

    Do sprawdzenia błędy z ECM,sterownik podje 24V na regulator alternatora.

    0
  • #3 30 Lip 2018 22:08
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Witam
    Widzę poi numerze vin, że samochód ma wyłącznik prądu ADR w kabinie. Zgadza się?

    0
  • #5 31 Lip 2018 09:33
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Masz przekaźnik RP13?

    0
  • #6 31 Lip 2018 15:26
    citromaniak
    Poziom 21  

    Tego jeszcze nie wiem bo scania nie stoi na naszym kanale a daleko na placu na stacji paliw.Ale sprawdze go.

    Dodano po 2 [godziny]:

    Taki przekaznik mam jest koloru zielonego.sprawdzalem zasilanie ma ten przekaznik.miernikiem wziolem na sprawdzanie diody i w jedna strone miernik pokazal okolo 730 na obydwu przekaznikach.Kiedy je odkrylem te przekazniki i odpalilem auto to zadem z nich nie byl zwarty na stykach.Czy ktos zna nr regulatora napiecia odpowiedni do sygnalu pwn jaki wysyla sterownik silnika.Wiem ze mam tam napewno alternator z regulatorem bez sygnalu pwn.

    0
  • #7 31 Lip 2018 16:55
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Masz alternator bosch czy mitsubishi?

    0
  • #9 31 Lip 2018 17:06
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Niestety mitsubishi nie rozbija się z programie na części. Ja zazwyczaj wymieniam je na boscha ponieważ do mitsubishi jest dość trudno dostać części.

    0
  • #10 31 Lip 2018 19:18
    citromaniak
    Poziom 21  

    Za godz wymienimy na boscha i zobaczymy.

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    niestety dalej alternator nie ładuje wiec jak kts ma jakis pomysl zapraszam

    0
  • #11 31 Lip 2018 19:41
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Miałem kiedyś przypadek uszkodzenia tego przekaźnika o którym pisałem wcześniej i wtedy również nie było ładowania. Jeśli u Ciebie on się nie załącza to myślę że problem może leżeć właśnie w obwodzie wyłącznika adr w kabinie. Mogę wrzucić schemat tego obwodu, jak również obwodu alternatora jak chcesz.

    0
  • #12 31 Lip 2018 20:00
    citromaniak
    Poziom 21  

    Poprosze o ten schemat jesli mozna

    Dodano po 16 [minuty]:

    Wiesz co zauwazylem ze wylacznik adr przy akumulatorach jesy chyba niesprawny poniewaz gdy go wzialem do gory czyli niby wylaczony to dalej byl wtedy chyba zaplon jutro sprawze i zobacze.A te przekazniki miales na mysli te zielone rozumiem?Bo u mnie one obydwa nie zalaczaly sie gdy silnik pracowal.Zalaczone tylko byly te dwa czarne od gory po lewo co daja plus 24v po zaplonie

    0
  • #13 31 Lip 2018 20:34
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Schematy poszły na PW. Chyba kolego nie do końca rozumiesz jak to działa. W układzie ADR wyłącznik prądu to nie taki zwykły hebel. Jest w nim jakaś elektronika i przekaźnik. Drugi przekaźnik znajduje się na pozycji RP13 i jego zadanie to wyłączyć "ładowanie" alternatora zanim odetniesz napięcie wyłącznikiem pod akumulatorami lub wyłącznikiem na desce w kabinie. Jeżeli przekaźnik się nie włącza tak jak jest u Ciebie to właśnie w jego sterowaniu należy szukać przyczyny. Dla ułatwienia pinout przekaźnika RP13

    30 = sygnał do EMS czy alternator ma ładować

    85 = Masa przez jednostkę sterującą głównego wyłącznika zasilania

    86 = 15 zasilanie (z bezpiecznika nr18)

    87a = Masa

    87 = Otwarty

    Na początek do sprawdzenia wartość napięcia na pracującym silniku pomiędzy 85 i 86. Jeśli brak a przekaźnik sprawny NA PRÓBĘ łączysz 30 z 87a i sprawdzasz czy ładuje.

    0
  • #14 01 Sie 2018 08:40
    citromaniak
    Poziom 21  

    ok jutro bede patrzyl dzieki za obszerne wyjasnienie zasady dzialania tego akurat przekaznika.

    Dodano po 10 [godziny] 4 [minuty]:

    Niestety po spieciu przekaznika nadal nie laduje.brak rowniez napiecia na cewce przekaznika po odpaleniu.

    Dodano po 30 [minuty]:

    Zauwazylem ze dioda w przycisku adr w kabinie caly czas miga gdy zaplon wlaczony

    0
  • Pomocny post
    #15 01 Sie 2018 16:45
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Witam
    Przesyłam załączniki dotyczące głównego włącznika zasilania. Zwróć uwagę na styk B2. Wysyła do przełącznika adr w kabinie pulsujący sygnał gdy wystąpi usterka. Dla mnie odpowiedź prosta, jeżeli okablowanie jest w porządku(co sugerowałem do sprawdzenia na PW) to uszkodzony jest właśnie wyłącznik główny zasilnia E59, który znajduje się pod akumulatorami. Jest jeszcze druga wersja włącznika o oznaczeniu R94. Jeśli posiadasz tą drugą pinout jest inny ale zasada działania podobna. Jak coś to daj znać to wrzucę schemat z R94 Pozdrawiam

    Scania r 480 - Brak ladowaniaScania r 480 - Brak ladowaniaScania r 480 - Brak ladowania

    0
  • #16 01 Sie 2018 18:36
    citromaniak
    Poziom 21  

    Ok gdy scholujemy samochod do nas dam znac.A powiedz mi jeszcze czemu nie uzyskalem ladowania po spieciu tego przekaznika skoro podalem mase na sterownik coo?Bo przeciez ominalem niby caly adr w ten sposob rozumiem.

    0
  • Pomocny post
    #17 01 Sie 2018 19:25
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Tak patrzę na ten schemat i zauważyłem że się pomyliłem. Zauważ że przekaźnik gdy nie ma napięcia to podaje masę do EMS a gdy ma napięcie to nie podaje. Taka różnica. Podejrzewam jeszcze że główny włącznik napięcia sprawdza opór cewki przekaźnika RP13 czyli do testów musi być wpięty w gniazdo. A sprawdzałaś czy przewody od wlacznika napięcia do centrali elektrycznej mają przejście?

    0
  • Pomocny post
    #18 15 Sie 2018 21:06
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Nie wiem czy temat już rozwiązany czy nie ale w przypadku samochodów z ADR warto sprawdzić przekaźnik RP2 w skrzynce bezpieczników. Drugi przekaźnik w górnym rzędzie z lewej strony. W przypadku problemów z ładowaniem najłatwiej rozpoznać tą usterkę po niedziałającej dmuchawie.

    0