Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Lancia Lybra 1.9JTD - Czujnik doładowania odczyt 255kPa

30 Lip 2018 19:47 402 9
  • Poziom 22  
    Witam serdecznie.

    Od kilku dni borykam się z problemem w Lancia Lybra 1.9JTD zmienna geometria turbiny.
    Wyrzuca mi błąd z czujnikiem doładowania. Co ciekawe czujnik był wymieniony póltora miesiąca temu, no ale trudno, pojechałem dzisiaj po nowy, wpiąłem go we wtyczkę i ku mojemu zdziwieniu, nadal pokazuje ten błąd, mało tego odczyt wartości przy zgaszonym silniku to 255 kPa z czujnika MAP. jak go odepnę od wtyczki, to mam 0.
    Po zmierzeniu miernikiem, zasilanie na kostce czujnika jest OK. Na wyjściu przy wyłączonym silniku, a włączonym zapłonie mam 1,86V.
  • Poziom 38  
    A na starym co czyta?
  • Poziom 22  
    W sumie mam obecnie trzy czujniki i na wszystkich trzech czyta to samo....

    To samo na mierniku mam. 1.86V

    Po odpaleniu silnika i pomiarach rzeczywistych, np przepływka, ciśnienie MAP i obroty silnika, wszystko się zmienia prócz ciśnienia doładowania jak wciskam gaz i zwalniam go.

    Odpinałem wężyk od zaworu, widać jak gruszka pracuje, tzn trzpień się chowa, lub wysuwa.
    Obecnie turbina nie pracuje, z racji przeładowania, ale co ciekawe, nie świeci się CHECK ENGINE.
  • Poziom 38  
    A jaki masz błąd? Według jednego z programów wartość napięcia z tego czujnika jest poprawna.
  • Poziom 22  
    P0235
    Tylko Lybra ma opcję sprawdzenia ciśnienia MAP na panelu klimy, i tam pokazuje coś koło 250kPa i się nie zmienia ta wartość...
    Testuję DEPLHI....
    WG katalogu, ta wartość mieści się w granicy 250mV - 4750mV co odpowiada 11-254kPa, a ja mam odczyt na diagnostyce 255, ale napięcie na wyjściu 1,86V, zatem powinno pokazać coś koło 100-110kPa czyli atmosferyczne, przy wyłączonym silniku....
  • Poziom 38  
    Po dodaniu obrotów wartość napięcia powinna wzrastać do 3,3V
  • Poziom 22  
    Napięcie ociężale, jak i obroty wzrasta. Napięcie idzie do prawie 4V.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Podłącz czujnik poza kolektorem i napisz co wskazuje.
  • Poziom 22  
    Sprawdzałem tak dwie sztuki. Poza kolektorem mam 1.86V na mierniku, a na kompie 255 kPa.

    No i to 255 nie zmienia się.... mimo, że napięcie się zmienia na wyjściu czujnika...

    Dodano po 14 [godziny] 34 [minuty]:

    Wyjąłem dzisiaj EGR. Przeczytałem go. Działa płynnie, nie zacina się.
    Nadal błąd p0235.

    Dodano po 1 [godziny] 30 [minuty]:

    Rozebrałem EGR na części składowe. Zawalony był tuż przy elektromagnesie. Wyczyściłem. Chodzi płynnie. Po podaniu napięcia otwiera się...

    Co ciekawe skasowałem błąd, odpiąłem akumulator i turbina się załączyła. Nie ma błędu.
    Wieczorem posępne pod multiecuscan u kolegi. Może on coś więcej powiedzieć ;) być może Delphi źle czyta parametr sensora MAP.

    Dodano po 8 [godziny] 34 [minuty]:

    Więc. Podpiąłem autko pod multiecuscan. Gdy silnik nie pracuje, pokazuje MAP ok 1000mBar. Po odpaleniu, ładnie ciśnienie rośnie. Mniej więcej pokrywa się z oczekiwanym. Autko się zbiera.
    Nie ma bledu czujnika doładowania, nawet przy konkretnym przyspieszaniu.
  • Poziom 22  
    Wyczyściłem EGR, wykasowałem błąd.