Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2 2.0dci 150KM 2005 nie podaje paliwa!

piotrmalawski211 30 Jul 2018 21:27 3879 7
  • #1
    piotrmalawski211
    Level 2  
    Witam. Jestem nowy na forum. Kilka tygodni temu moja Laguna 2 2.0dci 150KM 2005 ciężko odpalała i po kilku razach odmówiła posłuszeństwa. Pokazywały się pęcherze powietrza w układzie paliwa, jest ręczna pompka ale cofa paliwo spowrotem. Pompy paliwa w baku nie ma i nie wiem gdzie jest! Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie się znajduje ta pompa paliwa, dodam że podobny problem miałem w lagunie ph2 przed liftem 1.9 dci i pompa paliwa była w komorze silnika, po wymianie wszystko śmiga. Pomocy.
  • #2
    karnicki
    Level 11  
    cześć
    w królowej z silnikiem M9R nie ma pompy paliwa w zbiorniku, jej rolę pełni zębata pompa zintegrowana z pompą wysokiego ciśnienia.
    Tak po prostu przestała odpalać? Jakieś błędy?
    "Gruszka" pod maską służy do zaciągnięcia paliwa do układu i wstępnego odpowietrzenia.
  • #4
    piotrmalawski211
    Level 2  
    Witam. Gruszka wymieniona, kręci, kręci i nie odpala. Przed problemem ciężko odpalała, dopiero za 3 razem. Komp pokazał brak ciśnienia na listwie CR. Wymieniłem nawet regolator ciśnienia paliwa i dalej nic. Zastanawiam się czy czasem nie jest uszkodzony któryś z wtrysków. Tylko czy da radę zrobić próbę przelewową jak silnik nie odpala? A i w sklepie odkryłem że silnik to raczej 2.2 ponieważ numery części z pod maski dedykowane są do 2.2 a w dowodzie rej. Jest 2.0 Dci. Masakra jakaś 😱😕
  • #5
    karnicki
    Level 11  
    piotrmalawski211 wrote:
    Komp pokazał brak ciśnienia na listwie CR.

    czym spowodowane nie pokazał? Sam to diagnozujesz ?
    piotrmalawski211 wrote:
    A i w sklepie odkryłem że silnik to raczej 2.2 ponieważ numery części z pod maski dedykowane są do 2.2 a w dowodzie rej. Jest 2.0 Dci. Masakra jakaś 😱😕

    Ta, reno to zło przeklęte ;) pokaż ten silnik.
  • #6
    PLEXI
    Level 24  
    Kolego , jeśli masz jakikolwiek interfejs i program, którym możesz połączyć sie z tym silnikiem, to na włączonej stacyjce połącz się i wyświetl sobie ciśnienie na listwie, jeśli na rozruszniku nie będzie osiągać 300bar, które jest warunkiem do podania impulsów otwierających wtryski to możesz zrobić następującą próbę:
    odłącz przelewy z wtryskiwaczy i kręć rozrusznikiem, nie może się pojawić ani kropla paliwa na przelewie wtryskiwacza jeśli ciśnienie jest poniżej 300bar na listwie.
    Będziesz miał połowę odpowiedzi czy to czasem nie wtryski, druga część odpowiedzi tkwi pod głowicą, czyli w cylindrze- mam tu na myśli czy któryś wtrysk nie leje paliwa na potęgę do cylindra.
    Pamiętajmy, że w układach paliwowych CR mamy do czynienia z dużymi ciśnieniami, ale kropla wyciekającej ropy na sekundę potrafi powodować bardzo nerwowe ciśnienie na listwie, a dwie krople to już brak możliwości zbudowania ciśnienia w listwie poprzez pompę CR.
  • #7
    piotrmalawski211
    Level 2  
    Witam. Dzięki za szybką odpowiedź. Jutro zrobię tą próbę i wstawię zdjęcia silnika. Kompa nie mam tylko dzwoniłem do mechanika żeby podjechał z kompem. I pokazało że brak ciśnienia na listwie CR. Wymieniłem filtr paliwa i gruszke dodatkowo. A jutro napiszę co wyszło.
  • #8
    pijak125
    Level 2  
    Witam
    Czy udało się rozwiać problem ?
    W moim 2.0 dci podobne objawy wtryski oddane do sprawdzenia i są ok. Zakręci parę razy i odpali. Ciśnienie na listwie skacze. Po zgaszeniu samochodu po chwili ciśnienie spada do zera.