Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rozdzielnia i topiący sie przewód na wejściu do bezpiecznika

RadziuGW 31 Jul 2018 13:49 2847 12
    RadziuGW
    Level 11  
    Witam
    Mam oto taką rozdzielnie, jak na zdjęciu. Problem w tym, że już drugi raz stopił się przewód i wejście bezpiecznika B20. Elektryk, którego "zawezwałem" powiedział, że jest wszystko ok, widocznie przewody były niedokręcone. Wczoraj miałem drugi raz ta sytuację, tym razem sam wymieniłem bezpiecznik i nadpalone przewody, dokręcając ile siły przewody (ten nadpalony mogłem wyjąc bez odkręcania śrubki).

Mam wątpliwości, czy aby tam jest wszystko ok. nie jestem elektrykiem, a elektryk twierdzi, że jest dobrze, ale na chłopski rozum... od różnicówki idzie na dole zasilanie do bezpiecznika C20, od niego idzie mostek do bezpiecznika obok po prawej i do tego pod nim, następnie wszystkie sąsiednie są mostkowane od bezpiecznika obok, czyli całe napięcie, zasilające 4 obwody na dole i 5 obwodów na na górze idzie przez przewód od różnicówki. Czy jest to prawidłowe? Wydaje mi się, że nie. Stąd topiący się przewód tak mi się wydaje. Załączam zdjęcia.

Rozdzielnia i topiący sie przewód na wejściu do bezpiecznikaRozdzielnia i topiący sie przewód na wejściu do bezpiecznika
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    rafi84
    Level 24  
    Zamiast mostków trzeba dać szyny łączeniowe grzebieniowe.
    Rozdzielnia i topiący sie przewód na wejściu do bezpiecznika
    Po za tym masz nieodpowiednio dobrane zabezpieczenia do kabli (ten C20 x2 dla 2,5mm2 - chyba że zdjęcie przekłamuje i jest większy przekrój przewodu i ten ostatni B16 wydaje mi się że jest tam 1,5mm2 ale to jest do sprawdzenia przez innego bardziej kumatego elektryka bo tego co to spierdzielił to już nie zapraszaj.)
    Zresztą jak tak patrzę na to to masz tam niezłe spagetti i nie jest to do końca przemyślane rozmieszczenie aparatów.
    RadziuGW