Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Scania R420 HPI 2005r. - B帳lowanie ,du瞠 ci郾ienie w zbiorniczku p造nu ch這dnic

KAROLPERU 09 Wrz 2018 11:47 4194 48
  • #31
    KAROLPERU
    Poziom 4  
    nie ma nic takiego .Mam drugi taki sam zbiorniczek i tez na to juz patrzalem
  • #32
    scania4
    Poziom 6  
    U mnie by這 podobnie, po wymianie zaworka zbiorniczka wyr闚nawczego za 30z, tego po prawej stronie zbiorniczka w g喚bi problem ust徙i.
  • #33
    KAROLPERU
    Poziom 4  
    sprawdzona jeszcze raz sprezarka (od陰czana )b帳lowanie dalej jest w zbiorniczku.Ostatnie testy na dniach i koniec pomyslow jesli chodzi o przyczyne ,co ni moze byc .Jutro bede mial dorobiony przyrzad zamiast pompowtryskiwacza z otworem przelotowym zeby bez spr篹ania sprawdzic czy to nie jest jednak ktoras glowica walnieta .Jesli bablowanie wody ust徙i na ktorejs glowicy to znak ze na tym cylindrze jest problem .
  • #34
    KAROLPERU
    Poziom 4  
    Do scani zamontowa貫m now spr篹ark powietrza bo pono w 98% takich objaw闚 to jej wina .Niestety zero poprawy.Jak wczeniej pisa貫m , p造n ch這dniczy bardzo szybko kr捫y przewodami przelewowymi w g這wicach (zamontowa貫m bezbarwne) a najszybciej na pierwszej ,drugiej s豉biej i trzeciej jeszcze s豉biej,reszta g這wic praktycznie woda stoi.Szybkie kr捫enie tym przelewem powoduje bulgotanie w zbiorniczku wyr闚nawczym od razu po odpaleniu na zimnym,przy dodawaniu gazu szybciej b帳luje .Powietrza w przewodach nie widac.Zamiast srubek odpowietrzenia g這wic po drugiej stronie od w篹yk闚 przelewowych zamontowa貫m r闚nie bezbarwne przewody i w nich r闚nie nie ma 瘸dnych b帳elkow.Takjak wczesniej wspomina貫m , problem jest z pompuj帷ymi sie przewodami i wywalaniem p造nu ch這dniczego zaworem bezpieczenstwa w zbiorniczku wyr闚nawczym. (Nowe tuleje cylindryczne + pierscienie , wszystkie glowice regenerowane i sprawdzana ich szczelno嗆 3 razy w tym raz r闚nie na gor帷o,nowa spr篹arka powietrza,nowa pompa wody(na starej by taki samobjaw)sci庵ane wszystkie klapki w bloku i kr鵵ce oraz w篹e wodne w celu sprawdzenia ich przekroju,sprawdzony korek zbiorniczka p造nu ch這dz帷ego jak i r闚nie kr鵵ce w zbiorniczku, mierzona wysoko嗆 wystawania tulei cylindrycznych ponad blok(wszystko wporz康ku).Czy kto ma pomys na rozwi您anie tej zagadki?
  • #35
    scania4
    Poziom 6  
    Wymieni貫 ten zaworek o kt鏎ym pisa貫m? Nie chodzi mi o korek.
  • #36
    KAROLPERU
    Poziom 4  
    nie wymienialem.Chodzi Ci o ten czarny duzy po prawej stronie z boku w g喚bi z pomaranczowym oringiem?Prawdopodobnie uklad chlodzenia jest gdzies przypchany bo zasili貫m pompe cieczy z zewnatrz bez odpalania silnika i objaw byl taki sam jak na odpalonym,bulgotanie w zbiorniczku.
  • #38
    KAROLPERU
    Poziom 4  
    zaworek by sprawdzany na innym zbiornczku bo mam w zapasie i dzia豉 prawid這wo, otwiera sie przy 1,2bara.On nie ma nic z tym wsp鏊nego bo odpalaj帷 zimny silnik (brak cisnienia w uk豉dzie ch這dniczym) zaczyna woda z powrotu robic zamieszanie w zbiorniczku wyr闚nawczym
  • #39
    KAROLPERU
    Poziom 4  
    temat nadal nie rozwiazany.Dzisiaj jeszcze raz sprawdze testerem na co2 .Bez wzgledu na wynik i tak lece w trase bo w Scani zostalo juz sprawdzone wszystko co mozliwe i pomysly sie wyczerpaly.Zaw鏎 z boku zbiorniczka jest wymieniony na taki ktory jest caly czas otwarty i upuszcza z niego cisnienie na bierzaca wiec uklad nie ma cisnienia.Zrobilem krotka trase 80km. z 24tonami i nic sie nie dzialo.Temperatura w normie i poziom plynu tez (tyle co jego poziom podniosl sie po rozgrzaniu auta co jest normalne )Dalej w瞛em przelewowym glowic bardzo szybko leci plyn .Temat nie rozwiazany.Jesli ktos mialby jakis sensowny pomysl to prosze pisac .
  • #40
    mariomalinie
    Poziom 19  
    Ja na pr鏏 wstawi豚ym jaki d豉wik w ten przew鏚. Nie powinno mie to wp造wu na uk豉d poniewa to tylko odpowietrzenie.
  • #41
    KAROLPERU
    Poziom 4  
    Mam taki malutki scisk do przewod闚 paliwowych i w razie czego nim zacisne ten powr鏒 przy zbiorniczku wyr闚nawczym p造nu.
  • #42
    Megawe
    Poziom 32  
    Nie zaciskaj powrot闚 odpowietrzaj帷ych uk豉d.
    Nie rozwi捫e to problemu a na pewno na robi k這pot闚.
  • #43
    KAROLPERU
    Poziom 4  
    po tygodniu w trasie zauwazy貫m ze auto szybko si grzeje .Na p豉skim temperatura p造nu oko這 80-82 stopnie , czyli idealnie bo termostat mam na 80 lub w豉郾ie 82 (juz dok豉dnie nie pamietam).Gdy sie zaczynaj lekknie pag鏎ki to temperatura nagle rosnie a na wi瘯szych podjazdach momentalnie 豉pie 90stopni a nawet temperatura potrafi豉 doj嗆 do 97 stopni. Zjezdzaj帷 z wzniesienia temperatura do嗆 szybko spada do 82stopni.W czym mo瞠 by problem.Nowa pompa wody ,wszystkie przewody wodne 軼i庵ane i sprawdzane ,ch這dnica retardera dro積a ,termostat nowy wahler (ma 2msc..)Raz ale tylko raz zauwa篡貫m 瞠 po wjechaniu na g鏎ke gdy sprawdza貫m ch這dnice by豉 ona zimna i rura metalowa pod ch這dnic te a tak nie powinno by a za kazdym innym razem po幡iej gdy sprawdza貫m ca豉 by豉 r闚nomiernie gor帷a i dolna rura te.Czy kto ma jaki pomys na t przypad這嗆.Wszystko co pisze ma zwi您ek z ca造m postem kt鏎y stworzy貫m.
  • #44
    mardens
    Poziom 8  
    Upora貫 si z t przyczyn ? ile p造nu ci wesz這 do uk豉du ,wychodzi na to 瞠 to powietrze wali ci tym cienkim odpowietrznikiem od g這wic z magistrali ? bo tak zrozumia貫m
  • #45
    KAROLPERU
    Poziom 4  
    Ca造 czas kolego jest problem.Od pocz徠ku po wszystkich wymianach zadnego pozytywnego skutku ani zauwazalnej zmiany.Czytaj od poczatku co pisalem.W p造nie ani w wezykach nie widac grama powietrza.Pojezdzi貫m dwa tygodnie i w tym czasie zaobserwowa貫m ze w czasie jazdy temperatura p造nu jest w normie 80/82 stopnie (termostaty oba na 82)W korku auto 豉pie temperature 90stopni i nie moze jej zbic a pod g鏎ke nie zbyt strom z ladunkiem 4/10ton raptownie 豉pie 90 stopni przy 20stopniach temperatury powietrza .Potrafi rowniez zagrzac sie nawet do ok 97 stopni a to jest za duzo .Co bedzie gdy przyjdzie lato.W tym tygodniu zamierzam wstawic obudowe termostatu bez termostat闚 bo mam star i chce sprawdzic czy jak bedzie ca造 czas duzy obieg to sie cos zmieni a jak to nic nie da to montuje now chlodnice powietrza .Moze stara jest zapchana w srodku.
  • #46
    mardens
    Poziom 8  
    Co do grzania mo瞠 to by ch這dnica zalepiona od zewn徠rz , mia貫m tak kiedy w volvie , nie zak豉daj od razu nowej ch這dnicy najpierw sprawd sobie t pod wzgl璠em przepustowo軼i p造nu czy przy zalewaniu ch這dnicy pustej taka sama ilo嗆 (wody ) o zt sam predkosci wylatuje ze spodu ch這dnicy przy zalewaniu jej , mo瞠 kiedy jaki ekspert zalewa jakim 鈔odkiem do zapychania dziur , ja pusty uk豉d p造nem zawsze zalewam od spodu zaworem spustowym
  • #47
    chicken19
    Poziom 11  
    Co do grzania pod g鏎ki to jak kolega wy瞠j napisa.Pomi璠zy intercoolerem a ch這dnic zbiera si piach.Mo積a my Karcherem ale z wyczuciem 瞠by nie pozagina intercoolera i ch這dnicy klimy. Nie odpala po tym silnika od razu bo kumpel kiedy umy i od razu start z przegazowaniem to 這paty wentylatora w drobny mak i niestety ch這dnica te. Woda musi swobodnie wyciec z os這ny wentylatora.
  • #48
    KAROLPERU
    Poziom 4  
    ch這dnica wody wymieniona na now , intercooler jest czysty .Objawy nie znikn窸y .Wszystko co mo磧iwe wymienione ..
  • #49
    Damian 畝ba
    Poziom 11  
    Witam. Z tego co zrozumia貫m zaraz po odpalenu du篡 obieg kr捫y mocno od razu. Przecie powinien trzyma termostat. Oczywi軼ie nie ca趾iem szczelnie. Nie pami皻am jak dok豉dnie jest zbudowany uk豉d ch這dzenia ale pompa wody jest wmontowana w blok, dok豉dnie w przedni obudow bloku. Ja sprawdzi豚ym czy w豉郾ie ta obudowa nie ma wewn徠rz gdzie wygnitej dziury i pompa od razu pcha wod w p豉szcz cylindr闚 omijaj帷 w ten spos鏏 termostat, co daje efekt du瞠go przep造wu. Pozrawiam.