Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa ciepła do domu 400m2 (DIY)

04 Sie 2018 11:44 1503 3
  • Poziom 13  
    Witam.
    Kupiłem dom 400m2 z kotłem śmieciuchem i chciałbym się go pozbyć. Przeglądam oferty pomp ciepła p/w i mocy 25kW i stwierdziłem, że mnie na nią nie stać. Chcę zbudować system oparty na agregacie VRV (jeszcze nie wiem, jakiego producenta). Instalacja w domu to 120m2 podłogówki i reszta grzejniki, które będę wymieniał z myślą o pompie i będzie rekuperator z GWC glikolowym.
    Mam pytanie czy już ktoś składał taka dużą pompę i czy jest w stanie pomóc mi przy tym projekcie? W instalacjach wodnych jestem obcykany, ale za to mniej w chłodnictwie i elektronice, ale nie jestem do końca zielony.
    Z góry dzięki i pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 20  
    Panie Darku,
    Info że 400 m. kw. w tym 120 podłogówki + rekuperacja to naprawdę za mało abyś Pan dobrał pompę. Jest jeszcze wiele czynników, które determinują optymalny wybór PC. Każda szanująca się firma mająca w swej ofercie PC ma kompetentnych doradców, doświadczonych w doborze urządzenia i radzę do nich się zwrócić (i w śród nich wybierać) a nie szukać zdawkowych "porad" tutaj z całym szacunkiem dla dobrych chęci, wiedzy i doświadczenia tutaj piszących. Widziałem już tak dużo drogich i skopanych tematów PC, że naprawdę wiem o czym piszę.
    Pozdro
  • Poziom 13  
    Ma Pan racje, dlatego uzupełnie informacje o znane mi dane.
    Zapotrzebowanie roczne to 69000 kw/h na potrzeby C.O. oraz 17000 kw/h na potrzeby C.W.U. żródło ciepła 23,6 kW .Czy te informacje są w jakiś sposób pomocne?

Dodano po 2 [minuty]:

Szczecin62 napisał:
    Panie Darku,