Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Integra - Auto gaśnie na wolnych obrotach

wgierasimowicz 04 Aug 2018 13:44 801 1
Optex
  • #1
    wgierasimowicz
    Level 4  
    Problem: Honda Integra LS/VTEC (B18B1 z głowicą B16A2)
    1. Samochód po nagrzaniu ma problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. Obroty falują między 500 a 850 obrotów po czym samochód gaśnie.
    2. Po zgaszeniu czasami odpala od razu bez problemu, a czasami nie pozwala się uruchomić przez 1-3 minuty.

    Dodatkowe informacje:
    1. Auto bez problemu odpala na zimnym i obroty są stabilne, to znaczy powoli stabilnie opadają do katalogowych 750 w miarę rozgrzewania się silnika.
    2. Wskazówka temperatury silnika porusza się, ale nawet po kilkunastu minutach maksymalnie dochodzi o 1/3 skali.
    3. Nie udało mi się na postoju doprowadzić do uruchomienia wiatraka chłodnicy. Nie wiem czy podczas jazdy wiatrak się włącza.
    4. Odpowietrzałem układ chłodzenia, gdyż wymieniłem czujnik temperatury wody (ECT) ponieważ podejrzewałem go o wcześniejsze problemy z odpalaniem na ciepłym silniku. Przy poprzednim czujniku nie było jednakże problemu z gasnącym silnikiem, ale obroty na jałowym potrafiły falować.
    5. Ogrzewanie grzeje bardzo mocno przy wskazówce temperatury na 1/3, więc chyba silnik jest odpowietrzony.

    Podejrzewam:
    1. Zabrudzony silniczek krokowy.
    2. Zabrudzona przepustnica

    Czy coś jeszcze może komuś przychodzi do głowy? Jakie powinno być wskazanie wskaźnika temperatury silnika przy właściwie rozgrzanym silniku i kiedy powinien włączać się wentylator chłodnicy? Czy wielkość chłodnicy może mieć wpływ na czas rozgrzewania się silnika oraz momen włączania się silnika wentylatora?

    Będę wdzięczny za pomoc w diagnozie zanim przyjdzie mi do głowy szaleństwo wymiany kolejnych części zamiast właściwej diagnozy problemu (-;
  • Optex
  • #2
    Marek merc
    Level 11  
    Czy chłodnica jest w oryginale ? Jeśli w czasie jazdy nie temperatura nie wzrośnie do 80 % to powinno być ok jeśli dojdzie to czerwonego pola to termostat może być uszkodzony a falowanie obrotów to podejrzewam na uszkodzoną pompę paliwa . Jeśli na ciepłym uruchamia się ciężko to na 100% pompa ale są i na to sposoby aby nie wyjmować pompy