Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo ideapad 120s-14iap - brak dźwieku

Jaco2002 04 Sie 2018 22:36 405 29
  • #1 04 Sie 2018 22:36
    Jaco2002
    Poziom 20  

    Witam.

    Mam taki oto problem. Podczas użytkowania laptopa wyskoczyl komunikat informujacy o wystąpieniu błędu i konieczości zresetowania komputera, po czym sprzęt zresetował się automatycznie , lecz po resecie wyskoczył komunikat: "System Windows nie może odnaleźć pliku C:\ProgramFiles\WindowsApps\E0469640.LenovoUtility_3.0.37.0_x64_5grkp8ppsgwt4\VFS\...\utility.exe Upewnij się że , wpisana nazwa jest poprawna i sprobuj ponownie. " Po czym w laptopie brak dzwięku. Dwa dni temu skończyła mi się licencja na antywirusa. Czy to infekcja, czy błąd systemu? Jak temu zaradzić? Próbowałem przywrócić system z konsoli odzyskiwania ale otrzymuję komunikat, że operacja nie powiodła się , ponieważ nie dokonano żadnych zmian. Windows Defenger mieli aktulizację bez końca, Proszę o radę jak z tego wybrnąć,

    Pzdr.

    0 29
  • #2 04 Sie 2018 23:35
    Grzegorz740
    Poziom 30  

    Podaj jakiego Windowsa masz zainstalowanego.

    Spróbuj przeskanować komputer programem antywirusowym uruchamianym z płyty Live CD po uprzednim zaktualizowaniu bazy wirusów.

    Sprawdź czy nie jest wyłączony dźwięk w sterowniku karty dźwiękowej. Spróbuj odinstalować i zainstalować sterownik do karty dźwiękowej.

    Sprawdź czy masz ten plik na dysku w tej lokalizacji którą padałeś.

    0
  • #3 04 Sie 2018 23:58
    Jaco2002
    Poziom 20  

    System Win10.

    Jakiego antywirusa polecasz? Najlepiej ( jak na razie ) darmowy.

    Dzwięk w panelu jest załączony.

    W Eksploratorze w zakładce Program Files nie widzę w ogóle WindowsApps

    0
  • #4 05 Sie 2018 00:16
    g107r
    Poziom 34  

    Panel sterowania, menadżer urządzeń, masz tam kartę dźwiękową ? Te okno menadżera jest bez żółtych trójkącików, ani nierozpoznanych urządzeń ?

    Grzegorz740 napisał:
    Spróbuj odinstalować i zainstalować sterownik do karty dźwiękowej.


    Windows nie pobierał i instalował jakichś aktualizacji ?

    0
  • #5 05 Sie 2018 01:09
    Jaco2002
    Poziom 20  

    Jest coraz gorzej. Próba otwarcia Panelu Sterownia daje taki oto wynik:

    Lenovo ideapad 120s-14iap - brak dźwieku

    Przeskanowanie przez ESET Online dało zerowy wynik wykrytych zagrożeń.

    W czasie przed awarią nie otrzymałem żadnej informacji o próbie zainstalowania jakiejkolwiek aktualizacji.

    0
  • #6 05 Sie 2018 02:03
    g107r
    Poziom 34  

    To pokaż jak tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=3485822&highlight=,, koledzy ocenią kondycję dysku.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/forum217.html program FRST, na obecność infekcji.
    W tym temacie, lub odpowiednich działach.

    Nie panikujemy, ale jeśli masz możliwość pisania z innego komputera, a na dysku ważne dane, to chwilowo pisz z innego komputera by bardziej nie degradować ewentualnie padającego dysku.
    Może dysk, może infekcja, a może system... A może ...
    Dalsze dywagacje i odpowiedzi na nie, mogą pogorszyć sytuację.
    Sie obudzą, coś doradzą.
    Ode mnie tyle.

    0
  • #7 05 Sie 2018 10:07
    Jaco2002
    Poziom 20  

    Malwarebytes Anti-Malware nic nie wykrył podobnie jak Dr.Web.

    Log z FRST oraz AdwCeaner poniżej:

    Proszę o sprawdzenie logów i rady.

    Chciałbym zaznaczyć, że próbowałem zresetować laptop do stanu początkowego . Niestety , za każdym razem otrzymuję odpowiedź informującą o wystąpieniu problemu. Nie wprowadzono żadnych zmian.

    Pzdr.

    0
  • #9 05 Sie 2018 20:01
    krzychupar
    Poziom 41  

    A gdzie log addition.txt.

    0
  • #11 05 Sie 2018 20:33
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    Otwórz notatnik i wklej zawartość:

    Cytat:
    HKU\S-1-5-21-2125727135-1110190236-1854335227-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:NewsFeed
    HKU\S-1-5-21-2125727135-1110190236-1854335227-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
    CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho] - hxxp://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho] - hxxp://clients2.google.com/service/update2/crx
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\45837CDFBB6ABBE7 <==== UWAGA (Rootkit!)
    U3 mfeavfk01; Brak ImagePath
    2018-08-05 09:01 - 2018-08-05 09:11 - 000000000 ____D C:\AdwCleaner
    ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Brak pliku


    Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść w folderze, gdzie masz FRST.exe.
    Uruchom FRST i kliknij w Fix/Napraw.

    0
  • #12 05 Sie 2018 20:33
    krzychupar
    Poziom 41  

    Odinstaluj:

    McAfee VirusScan
    McAfee Firewall
    McAfee LiveSafe
    McAfee WebAdvisor

    Otwórz notatnik systemowy i wklej:

    ContextMenuHandlers1: [McCtxMenuFrmWrk] -> {CCA9EFD3-29ED-430A-BA6D-E6BBFF0A60C2} => c:\Program Files\mcafee\msc\McCtxMenuFrmWrk.dll [2018-03-16] (McAfee, Inc.)
    ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers6: [McCtxMenuFrmWrk] -> {CCA9EFD3-29ED-430A-BA6D-E6BBFF0A60C2} => c:\Program Files\mcafee\msc\McCtxMenuFrmWrk.dll [2018-03-16] (McAfee, Inc.)
    Task: {1A1B9366-BFFF-4737-A132-9195F0B6B4EB} - System32\Tasks\McAfeeLogon => C:\Program Files\Common Files\mcafee\platform\McUICnt.exe [2018-02-28] (McAfee, Inc.)
    Task: {D130A801-7FFC-43C0-B89E-9C5F13BA1948} - System32\Tasks\McAfee\McAfee Auto Maintenance Task Agent
    Task: {DFD225E5-3014-40F8-942A-CB64F80E866D} - System32\Tasks\McAfee\McAfee Idle Detection Task
    HKU\S-1-5-21-2125727135-1110190236-1854335227-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:NewsFeed
    (McAfee, LLC) C:\Program Files\Common Files\mcafee\SystemCore\mfemms.exe
    (McAfee, Inc.) C:\Program Files\Common Files\mcafee\modulecore\ModuleCoreService.exe
    (McAfee, Inc.) C:\Program Files\Common Files\mcafee\PEF\CORE\PEFService.exe
    (McAfee, LLC) C:\Windows\System32\mfevtps.exe
    (McAfee, Inc.) C:\Program Files\Common Files\mcafee\MMSSHost\MMSSHOST.exe
    (McAfee, LLC) C:\Windows\System32\mfevtps.exe
    (McAfee, LLC) C:\Program Files\Common Files\mcafee\SystemCore\mfefire.exe
    (McAfee, Inc.) C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\mcsacore.exe
    (McAfee, Inc.) C:\Program Files\Common Files\mcafee\VSCore_15_8\mcapexe.exe
    (McAfee, Inc.) C:\Program Files\mcafee\mfeav\MfeAVSvc.exe
    (McAfee, Inc.) C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\saUI.exe
    (McAfee LLC.) C:\Program Files\Common Files\mcafee\amcore\mcshield.exe
    (McAfee, Inc.) C:\Program Files\Common Files\mcafee\modulecore\ModuleCoreService.exe
    (McAfee, Inc.) C:\Program Files\Common Files\mcafee\platform\McUICnt.exe
    BHO: McAfee WebAdvisor -> {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} -> c:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\x64\McIEPlg.dll [2018-07-17] (McAfee, Inc.)
    BHO-x32: McAfee WebAdvisor -> {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} -> c:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\McIEPlg.dll [2018-07-17] (McAfee, Inc.)
    Handler: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\x64\McIEPlg.dll [2018-07-17] (McAfee, Inc.)
    Handler-x32: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\McIEPlg.dll [2018-07-17] (McAfee, Inc.)
    Filter: application/x-mfe-ipt - {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692} - c:\Program Files\mcafee\msc\McSnIePl64.dll [2018-03-16] (McAfee, Inc.)
    Filter-x32: application/x-mfe-ipt - {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692} - c:\Program Files (x86)\McAfee\msc\McSnIePl.dll [2018-03-16] (McAfee, Inc.)




    FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [{4ED1F68A-5463-4931-9384-8FFF5ED91D92}] - C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\e10ssaffplg.xpi
    FF Extension: (McAfee® WebAdvisor) - C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\e10ssaffplg.xpi [2018-05-15]
    FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [{4ED1F68A-5463-4931-9384-8FFF5ED91D92}] - C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\e10ssaffplg.xpi
    FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [msktbird@mcafee.com] - C:\Program Files\McAfee\MSK
    FF Extension: (McAfee Anti-Spam Thunderbird Extension) - C:\Program Files\McAfee\MSK [2018-04-13] [Przestarzałe] [Brak podpisu cyfrowego]
    CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho] - hxxp://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho] - hxxp://clients2.google.com/service/update2/crx
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\45837CDFBB6ABBE7 <==== UWAGA (Rootkit!)
    S3 ClientAnalyticsService; C:\Program Files\Common Files\McAfee\ClientAnalytics\Legacy\McClientAnalytics.exe [1511728 2017-09-21] (McAfee, Inc.)
    R2 McAfee SiteAdvisor Service; C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\McSACore.exe [604824 2018-07-17] (McAfee, Inc.)
    R2 McAPExe; C:\Program Files\Common Files\McAfee\VSCore_15_8\McApExe.exe [728808 2018-03-06] (McAfee, Inc.)
    S3 McAWFwk; C:\Program Files\Common Files\mcafee\actwiz\McAWFwk.exe [454560 2017-01-17] (McAfee, Inc.)
    S3 mfefire; C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\mfefire.exe [359888 2018-01-29] (McAfee, LLC)
    R2 mfemms; C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\mfemms.exe [512976 2018-01-29] (McAfee, LLC)
    R2 mfevtp; C:\Windows\system32\mfevtps.exe [472016 2018-01-29] (McAfee, LLC)
    R2 ModuleCoreService; C:\Program Files\Common Files\McAfee\ModuleCore\ModuleCoreService.exe [1669328 2018-03-16] (McAfee, Inc.)
    R2 PEFService; C:\Program Files\Common Files\McAfee\PEF\CORE\PEFService.exe [1061528 2018-03-06] (McAfee, Inc.)
    R3 cfwids; C:\WINDOWS\System32\drivers\cfwids.sys [77216 2018-02-02] (McAfee, LLC)
    S3 HipShieldK; C:\WINDOWS\System32\drivers\HipShieldK.sys [218336 2017-10-09] (McAfee, Inc.)
    R3 mfeaack; C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeaack.sys [497568 2018-02-02] (McAfee, LLC)
    R3 mfeavfk; C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeavfk.sys [357784 2018-02-02] (McAfee, LLC)
    U3 mfeavfk01; Brak ImagePath
    S0 mfeelamk; C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeelamk.sys [83952 2018-02-02] (McAfee, LLC)
    R3 mfefirek; C:\WINDOWS\System32\drivers\mfefirek.sys [529312 2018-02-02] (McAfee, LLC)
    R0 mfehidk; C:\WINDOWS\System32\drivers\mfehidk.sys [951200 2018-02-02] (McAfee, LLC)
    R3 mfencbdc; C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\mfencbdc.sys [543632 2018-01-22] (McAfee LLC.)
    S3 mfencrk; C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\mfencrk.sys [108432 2018-01-22] (McAfee LLC.)
    R3 mfeplk; C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeplk.sys [115616 2018-02-02] (McAfee, LLC)
    R3 mfesapsn; C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\x64\mfesapsn.sys [111608 2017-02-14] (McAfee, Inc.)
    R0 mfewfpk; C:\WINDOWS\System32\drivers\mfewfpk.sys [252832 2018-02-02] (McAfee, LLC)
    2018-08-05 09:16 - 2018-08-05 09:16 - 000000000 ____D C:\Users\Jaco\Doctor Web
    2018-08-05 09:16 - 2018-08-05 09:16 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Doctor Web
    2018-08-05 09:01 - 2018-08-05 09:11 - 000000000 ____D C:\AdwCleaner
    2018-08-05 00:07 - 2018-08-05 01:26 - 000000000 ____D C:\Users\Jaco\AppData\Local\ESET
    2018-08-05 00:07 - 2018-08-05 00:07 - 006989432 _____ (ESET spol. s r.o.) C:\Users\Jaco\Downloads\esetonlinescanner_plk.exe
    EmptyTemp:

    Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść w folderze, gdzie masz FRST.exe.
    Uruchom FRST i kliknij w Fix/Napraw.

    Po co jeszcze zamieszczasz ten bezużyteczny log z hijackthis.

    0
  • #13 05 Sie 2018 21:34
    Jaco2002
    Poziom 20  

    Kol. RADU23.
    Po Twoim fixlogu bez zmian.

    Kol. krzychupar
    Po fixlogu bez zmian na lepsze ,karta sieciowa nie działa.

    0
  • #14 05 Sie 2018 22:42
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    Zamieść ponownie logi.

    0
  • #16 06 Sie 2018 21:45
    krzychupar
    Poziom 41  

    Jeszcze log frst.txt. I odinstaluj jednego antywirusa. W systemie może być tylko jeden antywirus.

    0
  • #17 06 Sie 2018 22:37
    Jaco2002
    Poziom 20  

    Mam nadzieję, że o to chodzi.

    Avast odinstalowany.

    Udało mi się w końcu otworzyć menadżera urządzeń. Nigdzie nie ma żółtego wykrzyknika. :cry:

    0
  • #18 06 Sie 2018 22:46
    krzychupar
    Poziom 41  

    W pierwszej kolejności to zrób porządek z antywirusami później będziemy myśleć co dalej. A z logów widać że infekcji nie ma. Avast odinstalowany a w logach go widać. Zamieść logi po odinstalowaniu avasta.

    0
  • #20 07 Sie 2018 03:04
    g107r
    Poziom 34  

    https://www.google.com/search?q=avast+uninstall&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b
    https://www.google.com/search?client=firefox-...c.1.64.psy-ab..0.2.333...0i67k1.0.tWcvx8SjSd4

    Podobnymi odpowiednimi specjalnymi unistalerami usuwałem już kilka opornych antywirusów u siebie. Jakiś blokował mi internet po niby normalnym odinstalowaniu, nie dźwięk, ale i tak bym spróbował.

    Jeśli nie ma infekcji, to może któryś z nich zablokował/usunął jakiś składnik sterownika karty dźwiękowej ?
    1 Nie da się czegoś takiego sprawdzić w kwarantannach tych AV ?
    2 Teraz już zainstalować ponownie k. dźwiękową i sieciową ? Może najgorsze już usunęliście ?

    0
  • #21 07 Sie 2018 14:33
    Jaco2002
    Poziom 20  

    Odnoszę wrażenie, że resztki McAfee Firewall robią krecią robotę. Przy uruchamianiu systemu na ekranie startowym pokazuje mi się ikona sieci bezprzewodowej. Gdy w nią kliknę pokazują się wszystkie dostępne w danej chwili sieci. Klikam na swoją sieć,otrzymuje informacje o połączeniu z siecią i zaraz po tym komunikat Brak Internetu. W Microsoft Defender wciąż mam ikonę McAfee Firewall z czerwonym krzyzykiem w swoim symbolu. Ale w dodaj/usuń już śladu po nim nie ma.

    0
  • #22 07 Sie 2018 16:42
    Grzegorz740
    Poziom 30  

    Jaco2002 napisał:
    Odnoszę wrażenie, że resztki McAfee Firewall robią krecią robotę. Przy uruchamianiu systemu na ekranie startowym pokazuje mi się ikona sieci bezprzewodowej. Gdy w nią kliknę pokazują się wszystkie dostępne w danej chwili sieci. Klikam na swoją sieć,otrzymuje informacje o połączeniu z siecią i zaraz po tym komunikat Brak Internetu. W Microsoft Defender wciąż mam ikonę McAfee Firewall z czerwonym krzyzykiem w swoim symbolu. Ale w dodaj/usuń już śladu po nim nie ma.


    Jeśli tak jest jak piszesz to spróbuj ręcznie odszukać pozostałości po McAfee Firewall i je usunąć. Może jakieś śmieci pozostały w rejestrze po tym programie.

    Jak masz jakiś program do czyszczenia rejestru to nim przeskanuj może usunie pozostałości po tym programie.

    0
  • #23 07 Sie 2018 17:11
    g107r
    Poziom 34  

    A czy pamiętasz czy przypadkiem któryś z tych AV nie proponował w trakcie instalowania czegoś w rodzaju "bezpiecznego połączenia", nie oferował opcji połączeń przez swoje hmm bezpieczne serwery ? Mnie to chyba załatwiło dostęp do internetu, program się odinstalował, ale te połączenia zostały.
    Co z tymi moimi programami ?
    W plikach które wysyłasz masz ścieżki dostępu do plików antywirusów, mógłbyś je wszystkie usunąć w kosmos wraz z folderami w których się znajdują, ale nie gwarantuje to usunięcia problemów. Ja to zwykle na piechotę robię wyszukując pliki na dysku. Ale to ja...
    Co gorsze, po dobrej integracji, ingerencji w system tych antywirusów, ten może się nie uruchomić lub z większymi błędami.
    Wpisujesz "regedit" w pasku wyszukiwania z Menu Start /ikona windowsa w lewym dolnym rogu pulpitu / i czyścisz - menu, znajdujesz i usuwasz wszystko co znajdziesz wg fraz "avast" i mcafee".
    Lenovo ideapad 120s-14iap - brak dźwieku

    Grzegorz740 napisał:
    Jak masz jakiś program do czyszczenia rejestru
    Coś proponujesz ?

    0
  • #24 07 Sie 2018 20:54
    Jaco2002
    Poziom 20  

    Postanowiłem zainstalować ze strony McAfee trialową wersję McAfee Total Protection. Teoretycznie program się pobrał i zainstalował ( takiej treści komunikaty wyświetlały się przynajmniej na ekranie komputera), internet się wybudził ale po w/w Totalu w systemie nie ma ani śladu. Dźwięku nadal brak, system nie działa w pełni, nie mogę zrobić przywrócenia systemu z partycji recovery, ręce powoli opadają. Sprzęt na gwarancji ale nie wiem czy tego typu "awarie" są przez nią obejmowane. :cry:

    0
  • #25 07 Sie 2018 21:30
    SebaD86
    Poziom 14  

    g107r napisał:

    Grzegorz740 napisał:
    Jak masz jakiś program do czyszczenia rejestru
    Coś proponujesz ?


    CCleaner

    0
  • #27 07 Sie 2018 23:20
    Grzegorz740
    Poziom 30  

    Spróbuj jeszcze zainstalować sobie program Wise Registry Cleaner i wybierz opcję dokładny skan.

    Dlaczego nie da się przywrócić systemu z partycji Recovery? Pokazują się jakieś komunukaty.

    0
  • #28 08 Sie 2018 08:53
    Jaco2002
    Poziom 20  

    Otrzymuję komunikat: "Podczas przywracania systemu do stanu początkowego wystąpił problem. Nie wprowadzono żadnych zmian."

    0
  • #29 08 Sie 2018 22:12
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    Fixlist do wykonania:

    Cytat:

    FF Plugin: @mcafee.com/MSC,version=10 -> c:\PROGRA~1\mcafee\msc\NPMCSN~1.DLL [Brak pliku]
    ShellIconOverlayIdentifiers: [00asw] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => -> Brak pliku
    Task: {2E0BBC96-6A4D-4539-BB15-C8459A02292E} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\78735236-fd75-487d-bebe-5ecdd4a6a7b2 -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {59FAC3E0-7056-4B3F-A9BD-89E25F49B238} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\4fd36f2a-9828-43fc-ac4c-6f3969eab32e -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {70BE0776-8515-4B2D-8EB0-030C0D65A28A} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\f709036f-9827-4957-b400-316b9ab215a5 -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {9B3A490E-F9BA-4770-B792-695CD26EE859} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\1d494cbb-c699-47d2-8b4d-1778e9272977 -> Brak pliku <==== UWAGA

    0
  • #30 10 Sie 2018 07:08
    Jaco2002
    Poziom 20  

    Kol.RADU23
    Podany fix nic nie zmienił.

    Finał całego zamieszania jest taki, że zmuszony byłem w końcu do reinstalacji systemu. Na infolinii Lenovo uzyskałem informację, że funkcja Recovery znajdująca się w zakładce Odzyskiwania Danych jest w tym modelu niedostępna. To tak, jakby w galerii handlowej za drzwiami z napisem " droga ewakuacyjna" znajdowała się betonowa ściana lub przepaść. Paranoja!

    Niemniej Wielkie Podziękowania dla wszystkich Kolegów niosących pomoc przy pròbie odzyskania systemu

    Pozdrawiam.

    0