Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 2.5 cdi 2004 - Po wymianie wałka dzwigienek rozrządu nie odpala

05 Sie 2018 18:44 552 14
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich i proszę o pomoc.

    Miesiąc temu odkupilem Renault master z uszkodzonym silnikiem. Ale zanim silnik zaniemógł 3y miesiące wcześniej pękł pasek rozrząd i robiona była cała głowica. Auto zostało zrobione i jeździło Ok. I tak jak pisałem po dwóch miesiącach nagle podczas jazdy stracił moc, zaczął dymić i coś zaczęło szukać w silniku. Auto zostało holowane do warsztatu który robił remont głowicy. Warsztat odmówił naprawy twierdząc ze to nie ma nic wspólnego z ich naprawą. Zabrałem auto i postanowilem sam sprawdzic co się stało. Zdemontowalem pokrywę rozrządu i wszystko się wyjaśniło. Wałek podtrzymujący dzwigienki był pęknięty w dwóch miejscach (załączę zdjecie) jedna śróba urwana a dwie obok luźne. Po oglądnieciu śrób okazało się ze byly to zwyczajne śróby takie z "Castoramy" o niskiej twardosci. Kupiłem cały wałek z dzwigienkami oraz oryginalnymi srubami i wymieniłem. Poskręcałem wszystko odpowietrzyłem i....... nie odpala. Na PLAKu pali. Pomocy. Dodam, że przed wymianą wałka auto nawet z pęknięciem odpalalo na strzała ale pracowało nierówno i po chwili gasło.
  • Poziom 23  
    Pomiar kompresji i sprawdzić ustawienie rozrządu .
  • Poziom 20  
    gun20 napisał:
    Przy takim pęknięciu stawiał bym kolizję , więc może być poważniejszy problem


    W przypadku pęknięcia wałka dźwigienek czy uszkodzeniu gwintu śrubek go mocujących, wałek się "podniesie" i zawory będą cały czas zamknięte.

    Często jest tak w tym silniku (G9U), że jak się zerwie pasek rozrządu i tłoki stukną w zawory to albo pękają śrubki (M6) trzymające wałek dźwigienek albo wyrywają się z gwintu. Może to trochę Cię zszokuje ale w takim przypadku nie zawsze pokrzywi zawory.
  • Poziom 9  
    Witam wczoraj zauważyłem że po przekręceniu stacyjki dalej pali się na czerwono dioda immobilizera Nie mam pojęcia dlaczego ona nie gaśnie
  • Poziom 23  
    No to immo blokuje sterownik silnika w takim razie . Spróbuj drugim kluczem .
  • Poziom 9  
    Witam nie mam kluczyka drugiego A ten co mam jest bez pilota co dalej robić czy Pozostaje tylko elektryk
  • Poziom 23  
    Zrób sobie immo off to będzie rozwiązanie na zawsze .
    Takie prace tylko elektronik samochodowy .
  • Poziom 20  
    snickers99 napisał:
    Witam wczoraj zauważyłem że po przekręceniu stacyjki dalej pali się na czerwono dioda immobilizera Nie mam pojęcia dlaczego ona nie gaśnie


    Masz bezpieczniki przy klemie plusowej akumulatora?
    Tu masz ściągę Link
  • Poziom 9  
    pp_pablo napisał:
    snickers99 napisał:
    Witam wczoraj zauważyłem że po przekręceniu stacyjki dalej pali się na czerwono dioda immobilizera Nie mam pojęcia dlaczego ona nie gaśnie


    Masz bezpieczniki przy klemie plusowej akumulatora?
    Tu masz ściągę Link


    Witam ponownie sprawa imobilajzera się wyjaśniła. Rozkręciłem kluczyk, poprawiłem kostkę z chipem bo się przemieściła
    Ale auto dalej nie pali.
  • Poziom 23  
    Zrób pomiar kompresji może zawory pokrzywiło jak wałek był uszkodzony .
  • Poziom 7  
    mialem przypadek kiedy auto przyciagneli na wymiane glowicy, a okazalo sie ze silnik zatarty na dwóch panewkach, no i przy okazji ta glowica. chyba taki zbieg okolicznosci. tak czy inaczej zmierzyłbym kompresje.
  • Poziom 9  
    Witam. Dalej walczę z Masterem. Podłączony został komputer diagnostyczny i wykazał błąd DF070 (Zgodność czujnika
    wałka rozrządu/prędkości obrotowej silnika). Kupiłem czujnik wałka rozrządu i podmieniłem ale nic to nie dało. Sprawdźiłem rozrząd i jest dobrze ustawiony. Co dalej. Czy wymiana czujnika wału ma sens???
  • Poziom 26  
    przecież zaden problem podejrzeć obroty podczas krecenia rozrusznikiem i będzie widać czy czujnik wału działa