Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf mk1 i mk2 - Cewka zapłonowa grzejący się przewód zasilający

05 Sie 2018 22:37 555 7
  • Poziom 16  
    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu dziwnego problemu jaki mam w golfie mk2 1,3 benzyna z roku 1984 roku. Mam stary typ silnika HK (ten montowany do 85 roku) więc zakładam że system jest pewnie taki sam jak jeszcze w golfie 1, ale mogę się mylić.
    Grzeje mi się bardzo cienki przewód idący do cewki zapłonowej - N, ten przewód biało liliowy WS/LI na schemacie
    Co może być powodem zakładając że połączenia są są dobre ?
    Zaciekawiło mnie to że ten przewód idzie niby od jakiegoś drutu oporowego N6
    Co to u licha jest ?
    Dlaczego ten przewód jest taki gorący ?
    Zdobyłem z książki o naprawie Golfa 2 takie schematy, może ktoś coś wymyśli.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już słabszy prąd, bo i zaczyna ładować prądnica/alternator.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.php?q=maluch+cewka+drut+oporowy - zawsze możesz wpisać golf zamiast malucha.
    Tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5313433#5313433 piszą jeszcze o diodzie.
    Co by i jak nie było, ten przewód otrzymuje zasilanie z punktu D15 ? Tak patrząc po Twoim schemacie, przy braku zasilania ze stacyjki, będzie zasilanie z rozrusznika (B) i przez drut oporowy dalej do D15 oraz wszystko co tam przed nim podłączono. Wtedy chyba będzie miał prawo się grzać zasilając nie tylko cewkę, ale i kilka jakichś urządzeń.
    Cewka oryginalna, taka jaka powinna być ? Drut może być pod konkretną cewkę, inna podobna mogłaby powodować grzanie drutu.
    Tak mi się skojarzyło, więc proszę elektromechaników samochodowych - nie bić.
  • Moderator Samochody
    Wywal to zacofane dziadostwo i włóż cewkę, moduł, aparat z młodszego. Ten "drut oporowy" oczywiście też trzeba zastąpić normalnym przewodem 1,5mm.
    Cewkę możliwe że już nawet masz włożoną z młodszego czyli taką co znacznie więcej prądu pobiera.
  • Poziom 16  
    Powracając do tematu.
    Okazało się że mam do zasilania cewki podpięte również blokadę zapłonu takie immo z lat 80/90-tych.
    Postanowiłem je usunąć, może to immo pobiera "jakiś" duży prąd i przewód się grzeje ????
    Zagadkę mam natomiast nastepną, mianowicie do minusa na cewce mam zmostkowane razem przewód od kondensatora i masę i razem to podłączone do bieguna minusowego na cewce.
    Czy to normalne ?? wydaje mi się że powinien być tylko ten z kondensatora.
    Z drugiej strony jak popatrzyłem na ten schemat powyżej to wygląda że są chyba zmostkowane. Szczerze mówiąc nie rozumiem tego. o co chodzi ??

    Dodano po 10 [godziny]:

    ????

    Dodano po 10 [godziny] 37 [minuty]:

    Bardzo proszę znawców tematu o pomoc.
  • Poziom 16  
    Naprawdę nikt nie wie o co chodzi z tą masą i kondensatorem ?
  • Moderator Samochody
    Dawno dostałeś odpowiedzi. Masz tam kondensator i przewód idący do przerywacza.
  • Poziom 16  
    Auto mam w oryginale.
    Na aparacie na zewnątrz jest przykrecony kondensator a od niego kabel idzie na masę na cewke i mostkowany jest z innym kablem czerwono czarnym. Czyli reasimując to ma być tak ze od tego konserwatora kabel ma iść na tą cewke i ma być połączony na cewke razem z tym drugim?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zmostkowanie tych kabli było dorabiane ewidentnie więc dlatego mnie to tak niepokoi.
  • Moderator Samochody
    Kondensator przy cewce to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma być podpięty pod zacisk 15 (B+) cewki
    Do zacisku 1 cewki oprócz kable z aparatu zapłonowego był podpięty drugi, który idzie do zastawu wskaźników (układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i ew obrotomierz)