Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Claas Dominator 88 Classic - pęknięty blok silnika Perkins 6 cyl

bedi90 06 Sie 2018 23:06 210 4
  • #1 06 Sie 2018 23:06
    bedi90
    Poziom 10  

    Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
    Otóż w kombajnie przed sezonem zauważyłem, że zaczyna lekko przeciekać płyn chłodniczy z bloku silnika. Okazało się, że kiedyś był pęknięty a potem klejony. Kilkanaście hektarów na początku sezonu wykosiliśmy dolewając wody, potem korzystając z kilku dni deszczu wyjeliśmy silnik i daliśmy do pospawania bloku. Przez kilka dni było dobrze, a potem znowu zaczęło przeciekać w miejscu spawu. teraz wody zaczyna ubywać coraz więcej a mam do wykoszenia jeszcze ok 40 ha. Czy może ktoś polecić jakiś dobry preparat, który chociaż troszkę uszczelni blok? jakoś muszę dokończyć sezon, a wody ubywa a tempie 2l/h. Próbowałem stosować płyny do uszczelniania chłodnic K2 i Prestone ale bez żadnego rezultatu. Czy może ktoś ma jakiś inny pomysł na to jak chociaż zmniejszyć ubytek wody? Bardzo proszę o pomoc.

    0 4
  • #3 07 Sie 2018 12:24
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Oczyść miejsce i okolice następnie zaklej grubo uszczelką w tubie, Schnie to 24h co najmniej.
    MOżesz też użyć kleju do szyb, jest twardszy.

    Zrób tak by nie było ciśnienia w układzie chłodzenie i będzie to chodzić.

    POkaż zdjęcie pęknięcia.

    0
  • #4 07 Sie 2018 22:08
    LENIWIEC_PL
    Poziom 17  

    Witam.
    Ja bym spuścił cały płyn chłodniczy a następnie w miejsce pęknięcia wpuścił czerwony klej uszczelniający do uszczelek. Robiłem kiedyś coś podobnego i trzymało 3 lata, po czym znowu zaczęło cieknąć.
    Pytanie czemu blok pękł?

    0
  • #5 08 Sie 2018 00:06
    bedi90
    Poziom 10  

    Dziękuję za podpowiedzi. jeżeli chodzi o zdjęcia to nie bardzo moge coś zrobić, bo jest zakurzony w tym miejscu i trzeba by to dobrze umyć aby było coś widać. Natomiast czemu pękł - nie wiem. Kupiłem z pękniętym blokiem, nie wiedząc o tym. Blok był sklejony i przez pewien czas nawet było szczelnie. Ze względu na bardzo trudny dostęp do silnika w tej chwili wymienię korek od chłodnicy na jakiś uszkodzony żeby nie trzymał ciśnienia i będę dolewał wody. Na klejenie w tej chwili nie mogę sobie pozwolić ze względu na brak czasu.

    0