Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tablet Goclever Aries 101 - wymiana gniazda mini USB

stan-7 07 Sie 2018 13:11 198 6
  • #1 07 Sie 2018 13:11
    stan-7
    Poziom 2  

    Dzień dobry
    Niedawno oddałem do serwisu tablet w celu wymiany uszkodzonego gniazda mini USB. Po wykonaniu usługi przez serwis tablet podłączyłem może do ładowarki 4 razy i raz próbowałem podłączyć kabel USB do komputera, oczywiście komputer nie widział tabletu. Po tych czynnościach tablet przestał działać, po prostu nie można było naładować baterii więc ponownie go rozebrałem i w powiększeniu ujrzałem to co na załączonych zdjęciach.

    I teraz moje pytania:
    1. Czy waszym zdaniem usługa została wykonana prawidłowo?
    2. Jeżeli zostały popełnione jakieś błędy to jakie?
    3. Co można teraz z tym zrobić?

    PS. Nie jestem elektronikiem, amatorsko kiedyś w młodości bawiłem się w elektronika, teraz ponoć nie znam się na elektronice i w związku z tym mam do was powyższe pytania, z góry dziękuje za fachowa odpowiedz.

    Pozdrawiam Stanisław
    Tablet Goclever Aries 101 - wymiana gniazda mini USB Tablet Goclever Aries 101 - wymiana gniazda mini USB

    0 6
  • Pomocny post
    #2 07 Sie 2018 13:27
    Dydelmax
    Poziom 35  

    Witam.
    1. Nie.
    2. Gniazdo zostało kiepsko wlutowane (niedolutowane), nie zostało zabezpieczone klejem przed obciążeniami mechanicznymi.
    3. Reklamuj usługę.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 07 Sie 2018 13:32
    stan-7
    Poziom 2  

    A co sadzisz o środkowych ścieżkach? A właściwie ich brak, jaki tu przypuszczalnie został popełniony błąd?
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #4 07 Sie 2018 17:10
    Dydelmax
    Poziom 35  

    stan-7 napisał:
    A co sadzisz o środkowych ścieżkach?

    Środkowe ścieżki odpowiadają za komunikację urządzenia z komputerem. Jeśli oderwały się przy wylutowywaniu uszkodzonego gniazda, to powinny zostać zregenerowane (ewentualnie można zrobić "obejścia" odpowiednio poprowadzonym cienkim drutem izolowanym).
    Serwis zapewne nawet nie sprawdził czy tablet łączy się z PC; pewnie sprawdzili tylko ładowanie i cyk - kolejne zlecenie. ;)
    Jakaś gwarancja jest zapewne na zlecenie - paragon/faktura w dłoń i reklamacja.
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #5 08 Sie 2018 10:40
    gradek83
    Poziom 36  

    Ostatnio identyczne gniazdo wymieniałem w jakimś tam smartfonie SONY masakra zabudowane dookoła elektronika wrażliwa na grzanie bardzo blisko i niestety nie obyło się bez uszkodzonych padów na szczęście dało się zrobić obejście. Tak czy owak jeśli to był SERWIS mam nadzieję że nie tylko z nazwy to raczej powinien mieć bardziej profesjonalny sprzęt i robota powinna być zrobiona na tip top ale jak widać wyszło jak wyszło...

    stan-7 napisał:
    2. Jeżeli zostały popełnione jakieś błędy to jakie?

    Należy zadać pytanie czy w ogóle to gniazdo było wymienione... jeśli wcześniej miałeś tylko np wyłamany plastikowy języczek z pinami który jest w środku to oki można to potwierdzić ale jeśli puściły piny od padów na PCB to możliwe że próbowali je tylko dolutować o ile ścieżek nie wydarło a tu widać że chyba jednak już ich nie ma.

    stan-7 napisał:
    3. Co można teraz z tym zrobić?

    Serwis jak płaci podatki to chyba daje też i gwarancję po serwisową a przynajmniej tak mi się wydaje XD


    Tego typu gniazdo jeśli ścieżki nie odeszły z padami już z doświadczenia wiem że najlepiej mechanicznie usunąć trzeba elementy obudowy a dopiero na koniec grzać tak aby tylko odeszły piny od ścieżki ( opcja na domowe warunki)


    A tak z ciekawości ile za tą nieprzyjemność kolega raczył zapłacić ?

    0
  • #6 08 Sie 2018 12:30
    stan-7
    Poziom 2  

    Witam
    Więc po kolei usługę wykonywałem serwisie komputerowym który również zajmuje się naprawa i wymianą części elektronicznych.
    Dlaczego zadałem taki pytania? Bo ja już z tym problemem tam byłem i pokazywałem panu serwisantowi to zdjęcie, które wykonał mój kolega informatyk a przy okazji elektronik i jego ocena była jednoznaczna. Nie chciałem o tym pisać od początku bo chciałem od osób związanych z elektroniką i znających się na niej uzyskać bezstronnej oceny a uważam, że forum elektrody jest właśnie takim miejscem.
    I teraz najlepsze pan serwisant powiedział, że on tą usługę wykonał prawidłowo (nawet wyrywając ścieżki, które opowiadają za przesyłanie danych) a ja źle użytkowałem Tableta i wyrwałem złącze i jest to moja ewidentna wina! A tak ogóle nie znam się na elektronice i nie mogę na ten temat nic powiedzieć. Dodatkowo powiedział, że jeżeli uważam że wlutowanie złącza USB jest żel wykonane to niech przyniosę mu z innego serwisu taka opinie z pieczątką. Dlatego zabieram się do tego w ten sposób i szukam opinii na forum a później udam się do innego serwisu aby temu panu udowodnić, że niestety ale tą usługę wykonał bardzo źle i tak jak powiedział mój kolega elektronik: to nie miał prawa długo działać!
    Pozdrawiam
    PS. Za usługę zapłaciłem 50 zł + 5 złoty za złącze.

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Sie 2018 16:34
    Dydelmax
    Poziom 35  

    gradek83 napisał:
    Ostatnio identyczne gniazdo wymieniałem w jakimś tam smartfonie SONY masakra zabudowane dookoła elektronika wrażliwa na grzanie bardzo blisko i niestety nie obyło się bez uszkodzonych padów na szczęście dało się zrobić obejście.

    Dobry topnik, taśma kaptonowa i taśma aluminiowa - te trzy rzeczy ułatwiają pracę przez ochronę pobliskich elementów przed przegrzaniem lub zdmuchnięciem (taśmy) i skracają czas grzania (dobry topnik). Można też wspomóc się grzejąc nie tylko z góry, ale dbając o odpowiednią temperaturę od spodu płyty przy użyciu podgrzewacza.
    stan-7 napisał:
    pan serwisant powiedział, że on tą usługę wykonał prawidłowo (nawet wyrywając ścieżki, które opowiadają za przesyłanie danych) a ja źle użytkowałem Tableta i wyrwałem złącze i jest to moja ewidentna wina!

    Ciekawe, czy Pan serwisant przetestował tablet po wlutowaniu gniazda. Swoją drogą 5 zł za gniazdo nie świadczy dobrze o jego jakości jako takiej.
    stan-7 napisał:
    jeżeli uważam że wlutowanie złącza USB jest żel wykonane to niech przyniosę mu z innego serwisu taka opinie z pieczątką. Dlatego zabieram się do tego w ten sposób i szukam opinii na forum a później udam się do innego serwisu aby temu panu udowodnić, że niestety ale tą usługę wykonał bardzo źle i tak jak powiedział mój kolega elektronik: to nie miał prawa długo działać!

    Pozostaje życzyć powodzenia w innym serwisie, bo w tamtym chyba chcieli zarobić dwa razy za tą samą usługę.
    stan-7 napisał:
    A tak ogóle nie znam się na elektronice i nie mogę na ten temat nic powiedzieć.

    Nie musisz znać się na elektronice, żeby stwierdzić że gniazdo jest uszkodzone. Zanosząc sprzęt do serwisu nie powinno cię w ogóle interesować czy gniazdo będzie wlutowane tylko do ładowania czy do komunikacji sprzętu z PC. Naprawiony sprzęt ma działać prawidłowo po naprawie, ale nie 5 minut czy 5 dni, lecz dużo dłużej (choć serwisom jak widać jest to nie na rękę).
    Pozdrawiam

    0