Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wentylator zasilany panelem solarnym

07 Sie 2018 18:29 483 7
  • Poziom 8  
    Cześć,
    z racji dużych upałów postanowiłem zrobić aktywną wentylacje w moim garażu bo panuje tam dosłownie sauna. Jestem kompletnym amatorem w tych sprawach więc prosił bym o pomoc jak uskutecznić mój plan tj. wentylator zaislany panelem solarnym.

Więc posiadam:
    -panel solarny 12V 1.5W x1
    -panel solarny 6V 1W x2
    -wentylator komputerowy
    -Moduł Ładowarka ogniw Li-Ion z TP4056 MICRO USB 1A
    Opiś tego modułu
    Spoiler:

Napięcie wejściowe: 4,5-5,5 V
    Interfejs wejścia: micro USB
    Pełne napięcie ładowania 4,2 V
    Prąd ładowania 1 A (regulowany)
    Sygnalizacja ładowania - dioda czerwona
    Sygnalizacja naładowania - dioda niebieska
    Precyzyjna ładowania 1,5 %
    zakres temperaturowy pracy od -10 do +85 st. C
    wymiary 22x16 mm

Przydały by się do tego baterie lecz nie wiem ile i o jakiej mocy wybrać. Chciałbym aby ktoś mi też powiedział który panel solarny będzie najlepiej użyć i czy w ogóle pójdzie coś z tego co wyżej podałem złożyć. Wystarczy żeby wentylator działał na wolniejszych obrotach czyli 5V. Z góry dzięki za pomoc
  • Poziom 43  
    fussil napisał:
    Przydały by się do tego baterie lecz nie wiem ile i o jakiej mocy wybrać. Chciałbym aby ktoś mi też powiedział który panel solarny będzie najlepiej użyć i czy w ogóle pójdzie coś z tego co wyżej podałem złożyć. Wystarczy żeby wentylator działał na wolniejszych obrotach czyli 5V. Z góry dzięki za pomoc
    Zajmujesz się samymi nieistotnymi sprawami, najważniejszy jest wybór wentylatora, u mnie na strychu (z izolacją termiczną ale kiepskiej jakości) wentylator mocy ~70W dawał ledwie zauważalny spadek temperatury pracy po godzinie pracy.