Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen c4 1.6 16v - Nie kreci rozrusznik kreski na liczniku

steff128 07 Aug 2018 21:55 2619 16
  • #1
    steff128
    Level 8  
    Witam jestem posiadaczem citroena c4 1.6 16v problem polega na tym, że na wyswietlaczu licznika pojawiaja sie kreski w jak na zdjeciu, auto niekreci i nieodpala, wymieniony zostal bsm na nowy serwisowy, podmienilem caly pakiet startowy bsi kluczyk komputer i dalej tak samo bez zadnej zmiany po pidlaczeniu do obd pojawia sie komunikat brak komunikacji.kolega twierdzi ze pompa abs odpowiada za lacznasc ale chcial bym sie upewnic czy to dobry kierunek do naprawy pojazdu prosze o pomoc
  • #2
    seat21
    Level 28  
    dobry kierunek przez pompę idzie can
  • #3
    steff128
    Level 8  
    Caly problem zaczol sie od odlaczenia pompy paliwa, auto ma lpg i w citroenach bywa tak ze wskazuje zerwy stan paliwa bo auto jedzie na lpg ja odpielem pompe kostka podlaczylem po 20min i auto przestalo palic i nastepnie pokazaly sie kreski pompa caly czas chodzi tak jak powinna jakies jeszcze propozycje z gory dziekuje

    Dodano po 17 [godziny] 14 [minuty]:

    Witam pompa abs zamontowana druga i nic auta dalej jak na zdjeciu i wczesniejszych opisach. Czy ktos ma jakoes propozycje badz warsztat ktory chcial by ogarnac taki problem ??
  • #4
    jurekk55
    Level 36  
    Awaria sterownia ABS blokuje co najwyżej komunikację z ECU. Założony oczywiście używany....
    Podłącz dedykowany sprzęt do tego auta i podaj listę sterowników z którymi masz łączność.
  • #5
    steff128
    Level 8  
    Witam na lexi nieloczy sie z niczym na innym programie laczy sie ; licznikoem, wyswietlacz, obrotomiez, bsi, poduszki, wspomaganie kierownicy. Nielaczy sie z ecu i abs pompa abs sprawdzona ze sprawnego auta. Czy ktos sie spotkal z czyms takim
  • #6
    kortyleski
    Level 43  
    Zmierz przy odlaczonym akumulatorze rezystancje pomiędzy can h i can L w szybkiej sieci. Posprawdzaj zasilania ECU i ABS. I masy oczywiście.
  • #7
    steff128
    Level 8  
    Witam czy ktoa moze pisiada schematy badz opiay wtyczek komputera i bsi do tego pojazdu. Dzieki za wszystkie pomocne informacje 😀
  • #8
    Rmauto
    Level 2  
    Kolego czy udalo ci sie ustalić usterkę bo mam taka sama??
  • #9
    steff128
    Level 8  
    witam dalej walka z pojazdem sprawdzone wszystkie CAN ok czy może ktos ma jeszcze jakieś pomysły co sprawdzieć gdzie szukać
  • #10
    buulee
    Level 11  
    Witam , czy udało się ustalić co powodowało zakłócenia komunikacji między sterownikami. Też zacząłem podmieniać po kolei aż natknąłem się na ten temat. Proszę o odpowiedź.
  • #11
    Rmauto
    Level 2  
    U mnie padl abs i wspomaganie kierownicy, po naprawie tych dwóch sterownikow auto pali.
  • #12
    buulee
    Level 11  
    Ale czy miałeś do końca sprawne wspomaganie i ABS czy dawały jakieś inne objawy ? U mnie po prostu nie odpala szczególnie rano jak duża wilgoć potem zapala normalnie.
  • #13
    Rmauto
    Level 2  
    Przestal odpalac calkowicie. Sterowniki sa podpięty szeregowo i jak jeden padnie to jest problem i innymi.
  • #14
    buulee
    Level 11  
    Akurat CAN jest podpięty równolegle - ale rozumiem o co Ci chodzi, w każdym razie jeden uszkodzony sterownik blokuje przepływ danych do innych.
    Sprawdzę wspomaganie i ABS w takim razie. Dzięki za szybką odpowiedź.
  • #15
    buulee
    Level 11  
    Rmauto wrote:
    Sterowniki sa podpięty szeregowo i jak jeden padnie to jest problem i innymi.


    buulee wrote:
    Akurat CAN jest podpięty równolegle


    Kolego Rmauto miałeś racje , a ja nie zrozumiałem o co Ci chodzi - faktycznie akurat przez sterownik ABS CAN przechodzi szeregowo do sterownika silnika.
    Bez pompy ABS auto nie odpala i objaw jest taki jak na początku czyli trzy kreski na wyświetlaczu, podstawiłem drugą pompę oraz na próbę zrobiłem mostki CAN żeby odpalał i nadal lipa - to znaczy nie odpala rano a jak jest cieplej na zewnątrz odpala na strzał i zero błędów.
    Zaczynam podejrzewać że to BSI robi jakieś zwarcie albo przezrwę i w momencie gdy zagrzeje się wnętrze wszystko wraca do normy.

    Udało się przywrócić auto do sprawności - znalazłem przyczynę nie odpalania , zaświecania się błędów ABS , ESP , AIR BAG oraz pojawiania się trzech kresek na liczniku.
    Po sprawdzeniu pompy ABS , BSI i kilometra wiązek okazało się że przyczyna tkwiła w złączu czujnika kąta skrętu pod kierownicą.
    To tam było miejsce które stykało i nie stykało CAN w zależności od temperatury.
  • #16
    Adammo17
    Level 11  
    Mialem dzisiaj ten sam problem, powiedz proszę jak to naprawiłeś ?
  • #17
    buulee
    Level 11  
    Tak jak napisałem powyżej , nie łączyła kostka pod kierownicą.