Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Potrzebny schemat instrukcja regulacja gaźnika kosiarki AS Motor 26

07 Sie 2018 23:15 3195 13
  • Poziom 2  
    Witam
    Szukam informacji wszelakiego typu na temat instrukcji, schematu, regulacji gaźnika w kosiarce/karczownicy AS Motor 26, model AH8.
  • Poziom 2  
    Tak, to ten gaźnik
    Przeprowadzona regulacja:
    1. „regulacja wolnych obrotów” lekko podkręcona aby utworzyła się szczelina na przepustnicy
    2. „dysza wysokich obrotów” odkręcona na 1,5 obrotu. Następnie wykręcana aż do momentu obniżania obrotów i potem wkręcana znowu do momentu kiedy obroty spadają. Ta regulacja między punktami to jakieś 1/4 obrotu śrubki.
    3. „regulacja wolnych obrotów” przykręcona aby obniżyć obroty na luzie do akceptowalnego poziomu
    Problem:
    Przy takiej regulacji wciśnięcie manetki gazu powoduje baaaaardzo powolne wchodzenie na obroty i o niewielki wzrost. Ale gdy podkręcić "„regulację wolnych obrotów"” na wyższe obroty to silnik w miarę dobrze wchodzi na wysokie obroty, ale wtedy jej „niskie” są zbyt wysokie.
    Niestety Złotego środka nie mogę znaleźć, ale wydaje mi się że gdzieś jeszcze leży inna przyczyna w takiej niewłaściwej pracy.

    Gaźnik po kilkukrotnym myciu w wanience UT
    Świeca nowa NGK dedykowana
    Cewka ustawiona na 0,2 szczeliny do koła
    Kompresja jak dzwon, nie odkopuje przy odpalaniu
  • Poziom 2  
    Najpierw wolne podbiłem tym IDLE aby silnik nie gasł podczas właściwej regulacji "dyszą wysokich obrotów". Jak to ustawiłem na w miarę najwyższych obrotach to następnie obniżyłem obroty śrubką IDLE - domknąłem lekko przepustnicę. Coś nie tak?


    Nie chcę rozpoczynać nowej dyskusji ale z tego co wiem tutaj prawdziwe wysokie obroty reguluje się wyłącznie ustawieniem pływaka w komorze pływakowej. Gdy w komorze jest więcej benzyny to silnik może wkręcać się wyżej, lub gdy poziom benzyny jest niższy to obroty maksymalne będą niższe. Oznaczona śrubka na rysunku jako "dysza wysokich obrotów" odpowiada jedynie za niskie obroty. Przecież regulację przeprowadzamy gdy przepustnica jest domknięta i regulujemy ilość podawanego paliwa tylko na biegu luzem. Co to ma do regulacji wysokich obrotów? Gdzieś też się doczytałem że owa śrubka odpowiada za "równomierną pracę silnika, za to aby silnik szybciej wchodził na wyższe i szybciej schodził na niższe". Co prawda kręcąc ją poprawnie podbijamy lekko obroty ale to tylko ze względu na ustawienie właściwego składu mieszanki. Kręcenie tą śrubą nie wpływa na zwiększenie zakresu wysokich obrotów. Silnik ma takie wysokie na ile pozwoli mu poziom paliwa na pływaku. Chcemy wyższe, trzeba podnieść poziom/pływak. W mojej kosiarce w ogóle nie było wcześniej wysokich więc tak długo regulowałem pływakiem - podnosiłem poziom paliwa, aż uzyskałem to co chciałem.
  • Warunkowo odblokowany
    Odpal go.
    Wyreguluj dyszę/iglice wolnych obrotów tak by osiągnąć jak najwyższe wolne obroty.
    Wyreguluj IDLE wolne obroty do zadowalającej prędkości.
    Otwórz maksymalnie przepustnice i wyreguluj dyszę/iglice wysokich obrotów by uzyskać jak najpłynniejszą prace.
  • Poziom 2  
    Cześć, natknąłem się na ten temat i mam podobny problem. Z tym, że mój gaźnik wygląda nieco inaczej. Dołączam zdjęcie.
    Kosiarka jest stara, może to jakiś przedzmianowy gaźnik. Kupowąłem jakoś 2 lata temu, jako AS Motor 46 b2. 2suw, ten słabszy, bodajże 4km.

    Czy możecie pomóc z regulacją tego gaźnika?

    Nie umiem regulować, nie wiem, która śruba od czego.
    Potrzebny schemat instrukcja regulacja gaźnika kosiarki AS Motor 26
  • Warunkowo odblokowany
    Przydało by się lepsze zdjęcie.
    Najlepiej by było go wykręcić i całego obejrzeć wtedy będzie można wywnioskować gdzie jest co.
    Na razie jedyne co mogę powiedzieć to to że śruba na samej górze odpowiada za wolne obroty.
  • Warunkowo odblokowany
    Ciężko coś znaleźć na temat tego gaźnika BING 63 ale obstawiam że będzie tak:
    Potrzebny schemat instrukcja regulacja gaźnika kosiarki AS Motor 26
    po drugiej stronie masz też filterek paliwa więc warto do niego zajrzeć:
    Potrzebny schemat instrukcja regulacja gaźnika kosiarki AS Motor 26
    Regulacja powinna przebiegać mniej-więcej tak:
    https://www.jednoslad.pl/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/?cn-reloaded=1
    To może być przydatne:
    https://www.motoruf.de/mo/ersatzteillisten/xm...Vergaser.6C631C02A11E42348BF95C798F62F0CD.htm
  • Poziom 2  
    Dzięki bardzo! Będę próbował, a tej strony niemieckiej nie znałem, a przyda się, bo jest lista wszystkich części.

    Już tak jeszcze może ostatnie pytanie, czy jest jakaś opcja przeczyścić gaźnik bez wykręcania go? Może są jakieś preparaty na to?
    Filtr paliwa chyba bez rozkręcania gaźnika się nie obejdzie, bo nie ma do niego dostępu. A filtr paliwa czym najlepiej wyczyścić?
  • Warunkowo odblokowany
    Ja do wczoraj też jej nie znałem :D
    Co do czyszczenia gaźnika to bez rozkręcenia go raczej się nie obejdzie, przynajmniej ja nie znam żadnych preparatów by to robić bez ściągania.
    Filtr paliwa to pewnie drobna metalową siateczka więc się go czyści jak cały gaźnik.
  • Poziom 10  
    Witam podepnę się do tematu.
    Ja co dopiero kupiłem as motor model 21? 2.2 kw. Karczownica. Gaźnik jak z początku tematu. Kosiarka odpaliła ale brakło paliwa i zgasła, dodałem paliwa i z trudem zapaliłem mimo zalania gaźnika. Po wlaniu paliwa nie chciała wejść na obroty. Jak już weszła na obroty to po ukoszeniu 20 metrów zgasła??? Odpala na wolnych obrotach ale nie wkręca się?
    Ktoś coś podpowie od czego zacząć. Dodam że silnik pracuje równo ładnie.
    Świeca ciemno brązowa. Mam podejrzenie że dostaje mało paliwa