Witam
Jestem uczniem liceum i członkiem jednocześnie koła naukowego.
Wraz z kolegami wpadłem na pomysł aby zbudować pojazd elektryczny o masie całkowitej nie przekraczającej 400kg(razem z kierującym i pasażerem). Z informacji które udało mi się zebrać wywnioskowałem, że do zasilania użyjemy 5 akumulatorów samochodowych (12V 62Ah 540A).
Chcieliśmy użyć 2 silników bezszczotkowych 60V 1,5kW. I tutaj pytanie czy dwa takie silniki wystarczą jeżeli będą podłączone do wału napędowego każdy przy innym kole. Zależy nam na prędkości ok 20 km/h. Dodatkowo jak w takim silniku sterować prędkością i czy stosowanie różnych wielkości zębatek w celu spowolnienia ale wzmocnienia pojazdu ma sens? Na forum pojawiały się już podobne pytania niestety w żadnym nie znalazłem odpowiedzi.
(wątek jest o doborze silnika ale wszelkie porady dotyczące budowy w wiadomości prywatnej mile widziane)
Jestem uczniem liceum i członkiem jednocześnie koła naukowego.
Wraz z kolegami wpadłem na pomysł aby zbudować pojazd elektryczny o masie całkowitej nie przekraczającej 400kg(razem z kierującym i pasażerem). Z informacji które udało mi się zebrać wywnioskowałem, że do zasilania użyjemy 5 akumulatorów samochodowych (12V 62Ah 540A).
Chcieliśmy użyć 2 silników bezszczotkowych 60V 1,5kW. I tutaj pytanie czy dwa takie silniki wystarczą jeżeli będą podłączone do wału napędowego każdy przy innym kole. Zależy nam na prędkości ok 20 km/h. Dodatkowo jak w takim silniku sterować prędkością i czy stosowanie różnych wielkości zębatek w celu spowolnienia ale wzmocnienia pojazdu ma sens? Na forum pojawiały się już podobne pytania niestety w żadnym nie znalazłem odpowiedzi.
(wątek jest o doborze silnika ale wszelkie porady dotyczące budowy w wiadomości prywatnej mile widziane)