Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bizhub C224e - Brak komunikacji przez przeglądarkę i brak skanowania mail.

suri1986 08 Aug 2018 16:21 1599 16
  • #1
    suri1986
    Level 24  
    Witam,
    Problem z Bizhubem C224e - nagle przestała skanować. Nie da się także wejść na nią przez przeglądarkę. Pinguje, drukuje. Zmienialiśmy adres ip, aktualizowałem firmware - co mogę jeszcze zrobić?
  • #2
    suchy18
    Level 20  
    Może initializacja sieci z typu serwisowego
  • #3
    suri1986
    Level 24  
    Możesz trochę bardziej podpowiedzieć gdzie w szukać tego w trybie serwisowym?
    Czy chodzi o initialization - network setting data?

    Dodano po 34 [minuty]:

    Zrobiłem i dalej to samo :/ Ma ktoś jakiś inny pomysł?
  • #4
    KacperC
    Level 10  
    Może certyfikat?
    Spróbuj przez inne przeglądarki.
    Ja kiedyś tak miałem, sprawdzałem każdą po kolei i w końcu przez Operę wbiłem na maszynę, stworzyłem certyfikat i wszystko znów zaczęło działać.
  • #6
    mib3
    Level 23  
    maldusz wrote:
    ...spróbuj też sformatować dysk twardy z menu serwisowego
    Po sformatowaniu będziesz musiał ustawić skany od nowa. Jak masz dostęp do menu serwisowego w pierwszym kroku wyłącz dysk, sprawdź jak działa reszta, zakładka skan może być nie aktywna.
    M.
  • #7
    KacperC
    Level 10  
    Ja bym poczekał z formatowaniem dysku. Wziąłbym to jako ostatni krok. Sprawdź proszę na innych przeglądarkach i koniecznie ten certyfikat.

    Po formacie trzeba będzie konfigurować na nowo skany, wgrać animacje, ewentualną książkę adresową.
  • #8
    suri1986
    Level 24  
    Na rożnych przeglądarkach to samo. Pomijając sieć klienta - to samo. Dysk wyłączony.
  • #9
    tomasz.sta
    Level 15  
    Proponuje reset SSD zrobić, powinno zadziałać.
  • #10
    suri1986
    Level 24  
    Sorki za może oczywiste pytanie -co to "reset ssd"?
  • #11
    tomasz.sta
    Level 15  
    Z platformy Minolty lub Developa ściągasz plik do resetu SSD, kopiujesz na pendrive, postępujesz wg procedury zawartej w pliku info.
  • #12
    Przemek26
    Level 15  
    Musisz mieć HDD włączony w maszynie. Bez tego nie masz skanowania.

    Jesli był wyłączony, włącz go w trybie serwisowym (tylko najpierw sprawdź czy fizycznie masz go w maszynie).

    Potem raczej będziesz i tak go musiał sformatować + dane animacji do wgrania (ale to zobaczysz bo restarcie maszyny o co się upomni).
  • #13
    suri1986
    Level 24  
    Przemek26 wrote:
    Musisz mieć HDD włączony w maszynie. Bez tego nie masz skanowania.

    Co HDD ma do braku możliwości połączenia się z maszyną przez przeglądarkę? Zresztą czemu wcześniej działała, a nagle przestała?
    Niestety żadna z powyższych rad póki co nie zadziałała - ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia lub pomysły w tym kierunku?
  • Helpful post
    #14
    Przemek26
    Level 15  
    Zrób jak piszę i będzie banglać (pod warunkiem, że HDD nie uszkodzony - wówczas koniecznie wymiana na inny sprawny) Nie wiem dlaczego bez dysku nie działa wejście przez przeglądarkę - ale tak właśnie się dzieje - sprawdzone na kilku maszynach z serii C224/284/364e


    Tak na marginesie - jeśli wątpisz w rady jakie dostajesz na forum,to zupełnie nie rozumiem w jakim celu w takim razie zadajesz pytania i prosisz o pomoc ?!
  • #15
    Ziom2
    Level 14  
    Koledzy mają racje. Czasami tak się dzieje, że wyłącza się dysk. Nie można skanować na e-maila, na pena i nie widać maszyny w przeglądarkach. Za to pingi są ok i drukuje.
  • #16
    PIONEER_FAN
    Level 17  
    Ja też potwierdzę, że to prawie na pewno dysk. Mi kiedyś wyłączył się dysk w czasie transportu maszyny w samochodzie (od drgań?) i musiałem u klienta od nowa inicjalizować i wgrywać animacje ;)
  • #17
    suri1986
    Level 24  
    Witam, potwierdzam był to dysk - nie można w tej dziedzinie ufać doświadczeniu, bo nawet z pozoru nie logiczne(dla mnie) rozwiązania mogą być dobre. Dziękuje za pomoc i na przyszłość się poprawie w gestii słuchania rad :)