Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda jazz 2008 - EGR zacina sie

08 Sie 2018 22:15 483 4
  • Poziom 5  
    Witam,
    Mam problem z EGR w hondzie jazz 1.4 z 2008 roku.
    Zawór był już czyszczony dwukrotnie co pomagało na kilka tygodni a potem znowu Check Engine , falowanie obrotów i szarpanie.
    Kolektor dolotowy wyczyszczony także.
    Zakupiłem regenerowany zawór EGR. Po wymianie go silnik nierowno pracuje gaśnie przy ruszaniu, itp. Po zagrzaniu sie troszke lepiej jest.
    Pytanie moje - czy i jak przeprowadza sie adaptacje zaworu ? bo gdzies wyczytalem ze trzeba. Kupił bym nowy ale kosztuje prawie 1000 PLN. wiec narazie kombinuje jak nie wydac tyle kasy.
    Prosze o pomoc !
  • Poziom 35  
    Sterowanie zaworem EGR może być pneumatyczne i elektryczne. Może być i tak, że masz zawór sprawny a układ sterujący nim ma usterkę, przecież zmieniłeś na inny a usterka pozostała.
    Nie będzie to może porada właściwa, ale od Ciebie zależy jak ostatecznie postąpisz. Na znanym portalu są w sprzedaży "zaślepki", które montuje się w zamian za podkładkę pomiędzy zaworem EGR a silnikiem. Fakt wyeliminowania w ten sposób zaworu z działania trzeba wprowadzić do programu sterownika auta. Znawcy tematu twierdzą, iż zyskuje się w ten sposób ok. 10 - 15 % mocy silnika, ale jak to się ma do ekologii/przepisów, to już inna bajka.




    Moderowany przez T5:


    Dział, poziom, pisanie dla pisania.
    Nie wiem nie zabieram głosu.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 5  
    tak ale moj oryginalny egr był tak zapieczony że nawet kombinerkami grzybka ciągnąłem i wyjść nie chciał, dopiero jak go rozebrałem oczyściłem porządnie z nagaru to zaczał działać poprawnie ale przez ok 2 miesiące a potem znowu zabawa... a regenerowany który kupiłem okazał sie krzywy i blokował sie samoczynnie :(
    z chęcią bym go odłączył i zaślepił bo nie zależy mi na tym żeby był eko tylko żeby jeździł tak jak ma jeździć ale jak dzwonie po fachowcach co robią takie rzeczy to mówią że nie chce sie sterownik łączyć akurat w tych silnikach i że lepiej kupić nowy egr.
    No nie chce mi sie wierzyć że w 21 wieku w dobie programistów i chiptuningów nie da sie w małej hondzinie tego zrobić... A z tego co gdzieś naforach wyczytałem to i owszem są takie sterowniki co nie łączą się ale są tez takie co się łączą. Skoro moge zczytać historie błędów to znaczy że chyba mam ten co się łączy...?
  • Poziom 11  
    Masz dwie opcje, łatwiejsza czyli wyprogramować EGR i go zaślepić - do końca masz spokój.
    Trudniejsza dłuższa i droższa - wymienić EGR na sprawny, upewnić się że dolot i wydech jest szczelny, wykonać wszelkie adaptacje EGR, przepustnicy itp (EGR wpływa na mase powietrza która wlatuje do silnika, i tym samym ma wpływ na jakość i skład spalin, komputer to porównuje) a może się okazać później że i tak nie będzie działało. Podaj dokładne dane pojazdu lub numer sterownika silnika i się okaże czy faktycznie nie można go wyprogramować, w co wątpie, chociaż jest kilka modeli sterowników które faktycznie nie posiadają fabrycznie portu do programowania.
  • Poziom 5  
    Znalazlem juz fachowca po dlugich probach szukania.
    Faktycznie moj sterownik jest do doopy z mozliwoscìa grzebania w nim standartowymi urzadzeniami. Trzeba go wyjac rozebrac i na stole robić. Fakt faktem do zrobienia ale jak widze nieliczni potrafia to za co oczywiscie trzeba odpowiednio zaplacić.... no ale sumarycznie i fak taniej niz nowy egr ktory jak napisales tez moze fiksować. Dzieki do zamkniecia temat.