Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przetwornica 24V/220V do auta osobowego. Jak przerobić

09 Sie 2018 07:34 756 19
  • Poziom 4  
    Witam. Mam pytanie czy jest możliwość przerobienia przetwornicy 24v/220v 500W na 12/220v?
    Mam taką z auta ciężarowego ale będzie mi potrzebna w osobowym. Dodam tylko że nie jestem elektronikiem i proszę o wyrozumiałość :)
  • Poziom 33  
    Jeżeli nawet była by taka możliwość , to w jaki sposób ma to przerobić ?? Sam zaznaczył , że nie ma nic wspólnego z elektroniką ?? :| A jeszcze z pełną sinusoidą na wyjściu to ( umarł w butach ) . :|
  • Poziom 4  
    No tak, ale nie ma tam nic na temat przeróbki z 24 na 12V. Mam dokładnie taki model : http://www.auto-max.sk/sk/menic-napatia-z-v-nav-w-2427
    Mogę rozkręcić i zrobić zdjęcie może (mówiąc po chłopsku) da się zmienić w prosty sposób jakąś część i niewielkim nakładem pieniędzy uzyskać przetwornicę jak w temacie?

    Dodano po 24 [minuty]:

    No to umarł w butach ;)
  • Poziom 36  
    Nie masz nic wspólnego z elektroniką a chcesz przerabiać skomplikowane urządzenie... Brawo.
  • Poziom 17  
    Kup przetwornice 12/24 V. To będzie najtańsze rozwiązanie w Twoim przypadku. Pełno takich na chińskich stronach w stylu banggood.com, aliexpress etc. Szukaj słowami "step up converter", " boost converter". Często możesz regulować napięcie na wyjściu w dość dużym zakresie.
  • Poziom 2  
    Raczej step-up bo to ma być przetwornica z 12V/24V.
  • Poziom 24  
    metalMANiu napisał:
    Kup przetwornice 24/12 V. To będzie najtańsze rozwiązanie w Twoim przypadku. Pełno takich na chińskich stronach w stylu banggood.com, aliexpress etc. Szukaj słowami "step down converter", " buck converter". Często możesz regulować napięcie na wyjściu w dość dużym zakresie.

    Kolego tu raczej jest potrzebna przetwornica 12/24V "step up converter".
    Do Autora kup przetwornice 12/230 bo jak nie masz pojęcia o elektronice to będzie ciężko to przerobić.
  • Poziom 4  
    Ok, rozumiem, więc wystawię na aukcję za "przysłowiową flaszkę". :)
    Mam jeszcze drugą przetwornicę 24v na 12... Rozumiem, że też nic z niej w tej sytuacji?
  • Poziom 2  
    Oczywiście że nie. Instalację w samochodzie masz 12 V a przetwornica potrzebuje 24 V, więc potrzeba podnieść napięcie by dopasować do tego co ona potrzebuje. Ta dodatkowa przetwornica którą masz byłaby użyteczna gdybyś w ciężarówce(24 V) chciał użyć przetwornicy 12/220 V. W Twoim przypadku najlepiej jest zakupić gotową przetwornicę 12/220 i nie bawić się w rozwiązania pośrednie.
  • Poziom 17  
    Jasne, że 12 V należy podwyższyć do 24 V. Poprawiłem mój post. Wszyscy czujni ;)
    Ważne, że Kolega nie chce już niczego przerabiać :)
    Pozdrawiam!
  • Poziom 42  
    Zrób zdjęcia wnętrza. Prawdopodobnie jest to bardzo prosta przeróbka a przynajmniej prosta. Natomiast kolegom radzącym dołożenie step up proponuję wskazanie mi linka do przetwornicy o mocy 500 W od chinoli. Koło 50A prądu wejściowego.
  • Moderator HydePark/Samochody
    kortyleski napisał:
    Prawdopodobnie jest to bardzo prosta przeróbka a przynajmniej prosta.


    Może tak być, kilka przerabiałem. Bez rozeznania w budowie trudno powiedzieć.

    kortyleski napisał:
    Natomiast kolegom radzącym dołożenie step up proponuję wskazanie mi linka do przetwornicy o mocy 500 W od chinoli.


    I tu się z Kolegą w pełni zgadzam.

    SKM 1964 napisał:
    A jeszcze z pełną sinusoidą na wyjściu to ( umarł w butach ) . :|


    A gdzie o tej sinusoidzie jest wzmianka?

    kortyleski napisał:
    przetwornicy o mocy 500 W


    Te 500 W to chyba w marzeniach konstruktora, albo sprzedawcy. A moc szczytowa 900 W. Z pudełka ciut większego niż paczka fajek.
    Ale co chinol napisze to później wszyscy łykają.

    Sprzedaj tę zabawkę, i dołóż parę zł. Kupisz normalną przetwornicę.
  • Poziom 42  
    arturavs napisał:

    Może tak być, kilka przerabiałem. Bez rozeznania w budowie trudno powiedzieć.

    Co tu gadać. Trzeba odwinac połowę uzwojeń pierwotnych trafa i zmienić jeden lub kilka rezystorów .
  • Poziom 43  
    kortyleski napisał:
    Co tu gadać. Trzeba odwinac połowę uzwojeń pierwotnych trafa i zmienić jeden lub kilka rezystorów .

    To tak nie działa, przy 12v sa 2 x wyższe prady więc i tranzystory mocniejsze, rozebranie trafo to nie bułka z masłem, konieczna przeróbka drobnicy.

    NIerealne.
  • Poziom 17  
    Dlatego napisałem, że w przypadku przeróbki przez samego Autora nie będzie ona najtańszym rozwiązaniem.
    Najlepsze co można zrobić to to, zostało napisane w ostatnim zdaniu w poście #14.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 42  
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    To tak nie działa, przy 12v sa 2 x wyższe prady więc i tranzystory mocniejsze, rozebranie trafo to nie bułka z masłem, konieczna przeróbka drobnicy

    Tranzystory zazwyczaj siedzą ze sporym zapasem. A rozwinięcie kilkunastu zwojów to też nie wyzwanie
  • Poziom 43  
    Tak tylko że hehe nie odwijamy i nawijamy grubszym drutem nie 2x zwoje tylko 1,41x i pasuje sprawdzić czy przy max wysterowaniu nie nastąpi nasycenie, bo rdzenie są dobierane bez zapasu .

    Tak że proszę się udzielać przynajmniej Ci którzy w życiu policzyli i wykonali jakąś przetwornicę podobnej mocy.
  • Moderator HydePark/Samochody
    Strumien swiadomosc... napisał:
    To tak nie działa, przy 12v sa 2 x wyższe prady więc i tranzystory mocniejsze, rozebranie trafo to nie bułka z masłem, konieczna przeróbka drobnicy.


    O tym to chyba każdy kto jakąkolwiek przetwornicę od podstaw zbudował, to wie.

    Strumien swiadomosc... napisał:
    NIerealne.


    Jak najbardziej wykonalne.

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Tak tylko że hehe nie odwijamy i nawijamy grubszym drutem nie 2x zwoje tylko 1,41x i pasuje sprawdzić czy przy max wysterowaniu nie nastąpi nasycenie, bo rdzenie są dobierane bez zapasu .


    Częściowo się zgodzę, częściowo nie.

    Te które ja przerabiałem, miały identyczne trafa w wersji 12, i 24V. Nawinięte taśmą miedzianą. Porobione były odczepy. Tak, że "standardowa" przeróbka polegała na zmianie odczepów uzwojenia pierwotnego, i zmianie rezystorów w dzielniku zabezpieczenia nad/pod napięciowego( i prądowego oczywiście).

    W przypadku dwóch które się trafiły, trzeba było trafa rozkleić i szczelinę w rdzeniu dobrać.

    Nie, że się nie da. Da się. Tylko w przypadku Autora nie ma to sensu.
    Lepiej sprzedać tą chińszczyznę, dołożyć parę złotych i kupić dedykowaną przetwornicę z 12V.

    Z drugiej strony, jeśli przetwornica ma zasilać np. ładowarkę od laptopa, to w ogóle sensu nie ma.
    Po co robić z 12V 230, a potem oryginalną ładowarką zmniejszać do np. 19V?
    Lepiej kupić dedykowaną ładowarkę do laptopa zasilaną z tych 12V np., niż tracić moc na w tym przypadku zbędnych przetwornicach.