Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Espace IV 1.9 DCI

09 Aug 2018 13:30 1455 15
  • Level 4  
    Odebrany właśnie z warsztatu wymieniony rozrusznik ,wczesniej czytnik kart ,dorobiona karta......komputer nie widzi blędów ,a mnie juz szlak trafi wydałam majątek za tydzien jade na wczasy ,pomóżcie!!!!mechanik też już nie ma pomysłu.....jak się go zgasi to odrazu odpala raz za razem a jak postoi to szlak go trafia i moge tak go startowac i 40 razy zmieniac karty az za 42 odpali?? spale to auto bo juz mi złotówek brakuje na naprawe.
  • Level 25  
    Witam.Jak wygląda narastanie ciśnienia paliwa względem obrotów?czy sterownik widzi obroty wału?jakieś błędy?czy za każdym razem słychać pracę blokady kierownicy?
  • Level 4  
    Hmm...nie charakterystycznego kliknięcia przy blokowaniu kierownicy tym nie mniej blokuje ją...też myślałam że to blokada kierownicy (miałam taką usterkę w Megane)jednak auto przy usterce blokady kierownicy nie odpala zupełnie i wywala czeki .....a tu raz pali raz nie pali....ciśnienie paliwa ?nie mam pojęcia...ale uszczelniany był jeden wtrysk jeśli ma to coś wspólnego?pojawiła się nowa teoria związana z plecionka masy?zanim zaczęły się jaja z autem stal 12godzin na awaryjnych ....z trudem odpalił.. ale jednak przejechałam nim 40km więc akumulator powinines się doładować?teraz to już sama zgłupiałam co może być przyczyną....szukam wszędzie czas nagli....

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chyba nikt nie sprawdzał wtrysków...cała uwaga była skupioną na czytniki kart na karcie a finalnie na rozruszniku....jeden z wtrysków "pykał"więc został uszczelniony ....w trakcie jazdy samochód zachowuje się normalnie mieć nie puka nic nie stuka...obroty normalne zwalnia przyspiesza synchronicznie...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gdy nie chce odpalić jest tępy odgłos "puk"pod maską....i nic więcej imobilajzer wyłącza się gdy zapala się deska rozdzielcza wszystko jakby ok...tylko nie kreci...za którymś razem odpala...i cholera wie co mu dolega...
  • Level 25  
    Może czujnik położenia wału być uszkodzony i nie czyta sygnałów lub źle odczytuje prędkość obrotową.Dalej nie wiem nic o błędach oraz czy ciśnienie wzrasta prawidłowo.Bez tego nic nie ustalimy.
  • Level 4  
    Komputer nie pokazuje niby żadnych błędów...jutro jadę do 2mechanikow....podsune sugestie czasu mam strasznie mało.....
  • Level 4  
    Byłam dzisiaj w 2warsztatach auto za każdym razem w warsztacie odpalało....sprawdzono w.kednym masę...w drugim wymieniono mi przycisk start stop...i po południu od nowa to samo....mechanik który go robi od 3tygodni uważa że absolutnie nie jest to wina rozrusznika ,ani czujnik położenia wału ...czytałam że skrzynka która jest nad BSI daje takie objawy....ja widzę że auto nie ma prądu przy odpalaniu. ....lampka przy start stop miga gdy się ją wciska....wypatrzyłam również że w wężu od przewodu paliwowego są pęcherze powietrza ....jakiś pomysł?ktoś coś posunie?bo nadal jestem z problemem....a dotychczasowe sugestie panowie mechanicy obalili...
  • Level 22  
    No jak jest powietrze w wezach to układ nieszczelny i nie bedzie chciał zapalac.A po drugie to on nie kreci czasem rozrusznikiem,czy kreci a nie odpala bo to jest róznica?
  • Level 4  
    Auto jak nie chce palić to rozrusznik wogole nie kreci....martwa cisza ,wciskam przycisk start i tylko puk jest...i cisza...i za którymś kolejnym razem odpala....a czasem odpala za pierwszym razem.nie ma takiego czegoś że zakręci rozrusznik i nie odpala....po prostu nie kreci (był regenerowany i mechanik twierdzi że nie ma szans żeby to był rozrusznik)jak dla mnie gdzie nie podaje nie prądu w którymś momencie a skrzynka nad BSI?
  • Level 36  
    Sprawdź sygnały: włączonego biegu, i czujnika sprzęgła. No i ...porządne ładowanie akumulatora
  • Level 22  
    Trzeba zrobic tak ,przylutowac kabelek do przewodu sterujacego rozrusznikiem,tak jest plus 12v i do niego zaróweczke 10w np oraz drugi koniec zarówki do masy akumulatora.Kiedy wystapi usterka podniesc maske i zaobserwowac czy zarówka swieci podczas gdy chcemy odpalic samochód. ten sposób wyeliminujesz wade rozrusznika ,oraz to czy jest zasterowanie rozrusznika tym przewodem.Mozna nawet wziasc 5wat zarówke zeby nie było zbyt duzego obciazenia.
  • Level 4  
    Jurek 55 u mnie nie ma czujnika sprzęgła czujnik biegów owszem jutro zostawię go mechanikowi i wszystkie patenty podeśle ktoś mi podsunął znowu że może być uszkodzony akumulator po tym jak 12godzin stał na awaryjnych w końcu wszystkie cuda zaczęły się od tego dzięki Panowie będę sprawdzać dalej.obym w końcu trafiła przyczynę .a to z tym lutowaniem kabelka mimo że jestem kobietą to myślę że dałoby radę.nie wykluczone że zrobię to sama.
  • Level 19  
    Witam

    Do wysterowania rozrusznika biorą udział jeden lub dwa przekaźniki, w zależności czy automat czy manual i to one mogą tak "pstrykać". Podaj rocznik i kod silnika ew. Vin żeby dobrać schematy.
  • Moderator of Cars
    Quote:
    Gdy nie chce odpalić jest tępy odgłos "puk"pod maską.

    Rozrusznik dostaje wzbudzenie (50), natomiast brakuje 30, czyli głównego plusa z akumulatora
  • Level 4  
    Zostawiłam Espace w warsztacie wraz z dokemtami ale mam Vin na assistance- VF1JKOUA632008252
    skrzynia manualna ,sprawdzałam akumulator po przejechaniu 40km ekspresówka jest w połowie naladowany-chyna trochę słabo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Rocznik auta 2004
  • Level 1  
    Witam. Proponuję sprawdzić jeszcze raz rozrusznik (elektromagnes), przewody (+i masa) oczywiście jeżeli to "puk" pochodzi z rozrusznika. Pozdrawiam
  • Level 4  
    Problem chwilowo zniknął sam.Po wydaniu fortuny i wymianie czytnika kart zakodowaniu nowej karty wymianie rozrusznika,okazało się że auto odpala po wciśnięciu nie tylko sprzęgła ale i pedału hamulca(choć wcześniej wystarczało sprzęgło)a w chwili obecnej skrzynia musi być także ustawiona na luzie.Nie rozumiem tego auta