Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] - Citroen berlingo 1,9D 2005 rok - brak świateł pozycji.

elektronikq 10 Sie 2018 14:37 795 28
  • #1 10 Sie 2018 14:37
    elektronikq
    Poziom 24  

    Witam. Dzisiaj zauważyłem że nie działają mi światła pozycyjne WSZYSTKIE. Cały przód i tył, rejestracja i przeciwmgielne też nie działają.
    Czy ktoś ma rozpiskę bezpieczników? Sprawdziłem wszystkie i pokazuje że jest ok.
    Czy ktoś się spotkał z takim problemem?

    Dodano po 14 [godziny] 12 [minuty]:

    Dzwoniłem do serwisu i pytałem o reset BSI na to Pan mi powiedział, że BSI może zresetować tylko komputerem?
    Czy nie ma innej możliwości resetu BSI? Jak można ustalić zepsucie BSI? Który przewód sprawdzić czy dochodzić do niego np, sygnał z przełącznika a sprawdzić czy wychodzi i na pozycyjne?

    Dodano po 16 [minuty]:

    Czy podłączenie gniazda przyczepki i świateł przyczepki do lewego reflektora mogło spowodować coś takiego?

    Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:

    Z tego co sprawdziłem to bezpieczników do pozycyjnych BRAK! 8-O
    Czy może ktoś podesłać jakiś schemat? Interesuje mnie żeby znaleźć gdzie wchodzą przewody z lamp pozycyjnych tylnych oraz rejestracji oraz pozycyjnych przednich, to zrobiłbym sobie to na przekaźniku.

    0 28
  • #2 10 Sie 2018 21:38
    decybel91
    Poziom 39  

    Bezpiecznik f18 i f19 oba po 10A.
    Najczęściej siadały włączniki świateł. Wejście prądu piny 2b wyjście 3b.

    0
  • #3 11 Sie 2018 10:18
    elektronikq
    Poziom 24  

    decybel91 napisał:
    Bezpiecznik f18 i f19 oba po 10A.
    Najczęściej siadały włączniki świateł. Wejście prądu piny 2b wyjście 3b.

    Dziękuje za pomoc.
    Tylko tak rozumiem że BSI jest pod maską a pod kierownicą BSM?
    I tam jest kilka wtyczek może ja zrobię zdjęcie. Wyłącznik był niedawno zmieniany może z 6 msc temu.
    Czyli interesuje mnie wejście czyli od przełącznika i wyjście na światła

    Wg zdobytej rozpiski f18 to 40A dmuchawa układu klimatyzacji. Jutro sprawdzę te bezpieczniki.

    Czy podłączenie przyczepki może spowodować przeciążenie BSI?

    Dodano po 10 [godziny] 44 [minuty]:

    Ok to co pod maską to BSM czyli mam taki:

    - Citroen berlingo 1,9D 2005 rok - brak świateł pozycji.

    A pod kierownicą BSI:
    - Citroen berlingo 1,9D 2005 rok - brak świateł pozycji.- Citroen berlingo 1,9D 2005 rok - brak świateł pozycji.- Citroen berlingo 1,9D 2005 rok - brak świateł pozycji.

    Pod kierownicą chciałbym zlokalizować czy dochodzi z manetki sygnał i czy wychodzi z BSI.
    Na alle...o są ceny BSI po 100 zł więc nie wiem czy bawić się w przeróbki ale chciałbym upewnić się że BSI jest padnięte.
    Jak odepnę wszystkie kostki od lamp to mogę sprawdzić na zwarcie? Między + a masę podłączyć omomierz to bym wykluczył zwarcie w instalacji.
    Nie znalazłem tego F18 i F19 10A.

    0
  • #4 12 Sie 2018 21:43
    elektronikq
    Poziom 24  

    Witam zdobyłem dzisiaj papierowy schemat do berlingo dotyczący oświetlenia.

    I teraz na schemacie mam przełącznik wielofunkcyjny i do niego idą dwa przewody oznaczone jako VAN i dwa oznaczone jako B11E i XC1/XC1A do BSI pod kierownicą w wejścia B28, B30 te przewody VAN a pozostałe pod D2, D4.

    Rozumiem że oznaczenia A2, A4 to złączka A a D2, D4 to już osobna złączka D?
    Wychodzi ze schematu że lampy że od lampy pozycyjnej przedniej prawej i lewej są dwa osobne przewody i z tyłu też są dwa osobne przewody. Są podłączone pod wejścia E15, E11 - tył, F13, F15 przód. Jak to odnaleźć w skrzynce pod kierownicą?

    Odłączył bym te przewody od BSI i odłączył akumulator. Zasilił ten obwód podając 12V a masę na karoserię przez bezpiecznik. Wcześniej sprawdziłbym czy nie ma zwarć omomierzem.

    Bardzo proszę o pomoc w naprowadzeniu.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wg schematu światła pozycyjne nie mają bezpieczników. Natomiast jeden przewód zasilający ten przełącznik wielofunkcyjny (kierunki, światła etc) jest zabezpieczony bezpiecznikiem 20A.

    0
  • Pomocny post
    #5 12 Sie 2018 21:53
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Odłacz instslacje haka. Tam musi byc moduł. Odłącz akumulator. Jak swiatel nie bedzie usmarzyles bsi. Dziecinada. Nawet na wiązkach lamp tylnych wiszą kartki z ostrzezeniem.

    0
  • Pomocny post
    #6 12 Sie 2018 22:47
    ociz
    Moderator Samochody

    BSI nie możesz sobie tak po prostu podmienić, bo nawet silnika nie odpalisz.

    0
  • #7 13 Sie 2018 00:37
    elektronikq
    Poziom 24  

    Dziękuje za odzew.
    Instalacja Haka była tak podpięta jak kupiłem samochód. Samochód już jeździ tak z 7 lat i przyczepka jest używana i nigdy tak się wcześniej nie działo. :( ale odłączenie to nie problem.

    Rozumiem że jak jest BSI to podłączenie haka w ten sposób wykrywane jest jako przeciążenie? Nawet w aucie 2005?
    Na tylnej lampie powinno być ostrzeżenie w postaci kartki? Sprawdzę to. Właśnie chcę ustalić czy BSI usmażyłem czy nie :)

    Mam dwa pomysły:
    1. Odłączyć wszystkie lampy + oświetlenie rejestracji i wtyki w BSI pod kierownicą i sprawdzić czy instalacja ma zwarcie omomierzem albo podać napięcie ale to troszkę ryzykowne

    2. Sprawdzić czy sygnał z przełącznika wchodzi do BSI czy wychodzi na lampy.
    Ze schematu ustaliłem że wszystko się rozgrywa "pod kierownicą" w BSI. Jutro sprawdzę oznaczenie wtyczek jeśli będzie tak samo jak na schemacie to może uda się coś ustalić.

    DLaczego BSI zakupiony od tego samego silnika nie może posłużyć jako dawca dla mojego silnika :(?

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Sie 2018 06:32
    pepe150
    Poziom 33  

    elektronikq napisał:

    DLaczego BSI zakupiony od tego samego silnika nie może posłużyć jako dawca dla mojego silnika :(?


    Bo w BSI jest zapisany Immobiliser - a dla każdego auta jest inny.
    Poza tym to tam masz wpisany nr VIN, który nie będzie zgodny z komputerem silnika.

    0
  • #9 13 Sie 2018 07:29
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Odłącz akumulator może wstanie.

    0
  • #10 13 Sie 2018 09:13
    elektronikq
    Poziom 24  

    andrzej20001 napisał:
    Odłącz akumulator może wstanie.


    Akumulator odłączony na całą noc i nic.

    pepe150 napisał:
    elektronikq napisał:

    DLaczego BSI zakupiony od tego samego silnika nie może posłużyć jako dawca dla mojego silnika :(?


    Bo w BSI jest zapisany Immobiliser - a dla każdego auta jest inny.
    Poza tym to tam masz wpisany nr VIN, który nie będzie zgodny z komputerem silnika.

    Tak myślałem o tym Immobiliserze, więc kupno używanego w ogóle nie wchodzi w grę na 100%? Tylko nowe z ASO?
    Jeśli oznaczenia się zgadzają na BSI moim i używanym to też będzie źle?

    Pozostaje mi zrobić przekaźnik tylko na schemacie mam oznaczone A236 - komputer sterujący funkcji kolumny kierownicy
    i tam jest przełącznik od moich świateł, przeciwmgłowych, mijania, drogowych etc. ale idą do niego dwa VAN i 2 przewody B11E i XC1/XC1A.

    0
  • #11 13 Sie 2018 10:49
    pepe150
    Poziom 33  

    Kupujesz BSI o tych samych numerach, idziesz do elektronika w celu zrobienia Virgin. Założenie do auta, kodowanie i będzie działać. Tylko trzeba mieć jeszcze PIN.

    0
  • #12 13 Sie 2018 10:49
    elektronikq
    Poziom 24  

    Siedząc w tych papierkach i w necie czytam i myślę ze ten A236 to jakiś com2000 czyli te manetki przy kierownicy
    ? Muszę rozszyfrować ten VAN bo patrząc na zdjęcie idzie tam troszkę więcej przewodów niż 4.

    0
  • Pomocny post
    #13 13 Sie 2018 10:54
    pepe150
    Poziom 33  

    elektronikq napisał:
    Siedząc w tych papierkach i w necie czytam i myślę ze ten VAN to jakiś com2000
    ?


    VAN to komunikacja między sterownikami.
    Niestety się nie przyjęła i od jesieni 2005 w autach VAN zastąpiono CAN.

    COM2000 - to moduł przełączników pod kierownicą.

    0
  • #14 13 Sie 2018 10:57
    ŁukaszEK_ZENER
    Poziom 14  

    kolego jak chcesz wymienić BSI to podjedź do jakiegoś kumatego elektronika to Ci eeproma przegra z twojego na kupione używane i będzie działać. Pod warunkiem oczywiście że problem leży w BSI. jak potrzebujesz namiary na kogoś kto moze ci to przegrać to daj znać wyslę Ci adres na Priv

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przekaźnika nie zrobisz od tak bo VAN to szyna danych i tam informacje lecą cyfrowo

    0
  • #15 13 Sie 2018 11:09
    elektronikq
    Poziom 24  

    pepe150 napisał:
    elektronikq napisał:
    Siedząc w tych papierkach i w necie czytam i myślę ze ten VAN to jakiś com2000
    ?


    VAN to komunikacja między sterownikami.
    Niestety się nie przyjęła i od jesieni 2005 w autach VAN zastąpiono CAN.

    COM2000 - to moduł przełączników pod kierownicą.


    Tak jest VAN na schemacie ale jak ściągnę dekielek pod licznikiem to jest wiązka przewodów która idzie do BSI (wg schematu), nie chcę się wymądrzać ale jakiś kabelek musi dawać sygnał do BSI albo się mylę.
    I teraz tak:
    1. Ustalić czy uszkodzone jest BSI czyli sprawdzić czy wchodzi sygnał i wychodzi, być może przełącznik padł ale wątpie bo np. poświetlenie licznika się zapala. Dlatego czy ktoś może podpowiedzieć jak rozszyfrować te przewody od manetki do BSI i od BSI do reflektorów.

    2. Jak ustalę że BSI nie działa to albo zmiana BSI albo przekaźnik- jeśli będzie taka możliwość. Jak BSI
    działa to znaczy że problem w instalacji.
    Nie sądziłem że z BSI może być taki problem. pewnie używane nie mają PINU bo kto by go miał jak samochód jest przeznaczony na złom. czyli zostaje w razie czego nowe BSI?

    Może odpiąć tylne lampy i sprawdzić czy przednie świecą i na odwrót? A potem prawa strona odłączyć i zobaczyć czy lewa?

    0
  • Pomocny post
    #16 13 Sie 2018 11:44
    pepe150
    Poziom 33  

    0101110101 - coś tobie powie?
    albo 011010101110 to?

    Z COM idzie komunikacja cyfrowo do BSI.
    COM musi mieć zasilanie (+12 i masę) i komunikacja z BSI.
    BSI wysyła informacje do BSM (BM34) że ma uruchomić, to tamto i siamto.

    Podaj na PW VIN a otrzymasz schematy konkretnie do twojego egzemplarza, a nie od tego co jeździ w Afryce.

    0
  • #17 13 Sie 2018 12:01
    elektronikq
    Poziom 24  

    Zapis binarny tyle mi mówi. 1 to stan wysoki a 0 to stan niski ale nie wepnę się w taśmę. Dziękuje wam za cenne porady.
    Ok wrócę z pracy to napiszę.
    Z tego co widzę na schemacie to BSI steruje światłami pozycyjnymi, więc BSM odpada ale poczekam na schemat.

    0
  • Pomocny post
    #18 13 Sie 2018 15:20
    ŁukaszEK_ZENER
    Poziom 14  

    Kolego, zeby zeby wymienic BSI na używane musisz skopiowac eeprom wiec nie potrzebujesz Pin'u. Jeśli chcesz doprogramowac BSI za pomocą urządzenia diagnostycznego to musisz miec PIN a i to nie raz nie wystarczy. Sygnał z przełącznika przychodzi w postaci cyfrowej do BSI więc przekaźnika nie dorobisz, chyba że na osobnym włączniku ale to partyzantka. jeśli podświetlenie na desce się zapala i wszystkie bezpieczniki dobre to pewnie BSI uwalone. Kup używane, skopiuj eeprom i bedziesz miał klona. Nie musisz kupywac nowego.
    Pozdrawiam

    0
  • #19 13 Sie 2018 15:43
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Może końcówkę mocy w bsi można by zmienić.

    0
  • #20 13 Sie 2018 18:06
    ociz
    Moderator Samochody

    Tak w ogóle to tam się nie szuka nic po omacku i wymienia części w ciemno. Odpowiedni sprzęt diagnostyczny pozwala włączyć/wyłączyć co się chce i sprawdzić stan przełączników.

    0
  • #21 13 Sie 2018 18:26
    elektronikq
    Poziom 24  

    ociz napisał:
    Tak w ogóle to tam się nie szuka nic po omacku i wymienia części w ciemno. Odpowiedni sprzęt diagnostyczny pozwala włączyć/wyłączyć co się chce i sprawdzić stan przełączników.


    Czyli Lexia by nam powiedziała co tam w sercu gra?

    0
  • #22 13 Sie 2018 21:28
    ŁukaszEK_ZENER
    Poziom 14  

    Pewnie że mozna końcówkę wymienic tylko z dostępnością części bywa różnie. Lexia moglaby pomóc ale wszystkiego i tak ci nie powie. Można zasterować wyjście lexią i zobaczyć czy światla się zaświecą, może też pokaże błąd np. zwarcie do masy itp. ale z tym też różnie bywa.
    Pozdrawiam

    0
  • #23 13 Sie 2018 21:56
    elektronikq
    Poziom 24  

    Teraz się doszukałem zwarcia, było w przyczepce na obrysówce. I co jedno zwarcie załatwiło mi instalacje? Moim zdaniem trochę to chore.
    Dlaczego nie ma bezpieczników, nie jestem ekspertem ale moim zdaniem to błąd. Trzeba będzie rozbebeszyć Wyciągnać BSI wszystkie wtyczki i omomierzem sprawdzać które przewody wychodzą na lampy postojowe.

    0
  • Pomocny post
    #24 13 Sie 2018 23:20
    ŁukaszEK_ZENER
    Poziom 14  

    Najczęściej przy takim zwarciu moduł odłącza wyjście do czasu zniknięcia zwarcia, jednak zdaża się, ze driver sterujący się uszkadza co pewnie się stało u Ciebie. jeśli nie masz więcej zwarć na aucie to BSI do wymiany lub driver/końcówka mocy wewnątrz.
    Pozdrawiam

    0
  • #25 13 Sie 2018 23:28
    elektronikq
    Poziom 24  

    BSI oznaczenie nie pokrywają się ze schematem. Każdy przewód ma oznaczenie na schemacie i wg tych oznaczeń trzeba szukać w wiązce?
    Bo na schemacie BSI to prostokąt wchodzą do niego przewody i wejścia BSI oznaczone C6, C8 ale takich oznaczeń na kostkach nie widziałem ale przewody to chyba każdy był opisany spróbuje wg tego. Oznaczenia wejść wg BSI to np. NOIR EP, GRIS EH2, BLANC EH1,
    Są to oznaczenia kolorów z francuskiego ale jak to przełożyć na np. na wejście/ wyjście F13 i F15 gdzie są podłączone pozycyjne z przednich akumulatorów. Chyba jedynie oznaczenia na przewodach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    To muszę odnaleźć te przewody w BSI i sprawdzić czy nie ma zwarcia i podać tam napięcie. Wtedy wykluczę instalację.

    0
  • #27 28 Sie 2018 21:01
    elektronikq
    Poziom 24  

    Na wyjściu na pinie 15 czarnej kostki brak sygnału.
    Kostka zielona pin 13. Są dwa przewody - jeden od świateł pozycyjnych przednich a drugi (błękitny) do oświetlenia pokręteł tak przynajmniej wyszło mi z pomiarów omomierzem. Wymieniłem tam 3 żarówki z 4 i po włączeniu manetki żadna się nie pali. Czy ktoś mógłby potwierdzić wersję?

    0
  • #28 22 Wrz 2018 10:09
    elektronikq
    Poziom 24  

    Ja w reflektorze nie widziałem żadnej kartki o tym, że nie można tam podłączyć haka. Może poprzedni właściciel usunął.

    0
  • #29 22 Wrz 2018 10:10
    elektronikq
    Poziom 24  

    Ja w reflektorze nie widziałem żadnej kartki o tym, że nie można tam podłączyć haka. Może poprzedni właściciel usunął.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zastosowałem układ elektroniczny i zrobiłem załączenie świateł z manetki a dodatkowo zrobiłem sobie oświetlenie wewnętrzne w samochodzie. Pozdrawiam.

    0
    Załączniki:
  Szukaj w 5mln produktów