Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Sterowanie silnikiem do młyna kulowego, potrzebny schemat.

10 Sie 2018 20:23 1155 23
  • Poziom 7  
    Witam,
    Mam problem takiego rodzaju, że mam silnik 12 Voltowy, ale nie wiem jak sterować jego mocą/obrotami, potrzebuje projekt schematu, dodam, że jestem początkującym elektronikiem. Silnik ma za zadanie obracać wałkiem młyna kulowego. Wszystko pokazuję na zdjęciach.
    Sterowanie silnikiem do młyna kulowego, potrzebny schemat.Sterowanie silnikiem do młyna kulowego, potrzebny schemat.
  • Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Nie wiemy czym zasilisz to urządzenie i jak będzie użytkowane. Ale chyba jedynym sensownym rozwiązaniem będzie zastosowanie regulatora PWM. Sięgnij do informacji o zasilaczach regulowanych impulsowych.
  • Poziom 26  
    Najprostsza opcja to regulacja napięcia zasilania. Możliwe, że nie najbardziej wydajna, ale jednak skuteczna. To jest prosty silnik DC.

Bardziej martwiłbym się o obroty. Na screeenie jest:
    6V - 3600 obr/min
    12V - 11000 obr/mim

Na zdjęciu jest przekładnia ok 1:1, więc nie martwiłbym się o zapłon mielonych składników, tyko o to, czy młyn w ogóle będzie miał szanse działać. Jakoś kojarzę młyny kulowe z obrotami raczej w okolicy kilkudziesięciu, może kilkuset obr/min. Więc zacznij od zrobienia przekładni mechanicznej np 1:20 - oczywiście zależy to od średnicy samego młyna. Nie napisałeś jakiej średnicy są rolki na których leży pucha, ani jaką średnicę ma sama puszka młyna...
  • Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
  • Poziom 43