Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy można produkować energię w jednym domu a odbierać w drugim?

12 Sie 2018 00:43 360 4
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam pytanie i nadzieję że ktoś będzie miał wiedzę w tym temacie. Ja niestety jestem zielony. Zakładając że posiadam dwie nieruchomości oddalone od siebie o kilka kilometrów chciałbym wspomagać się energią odnawialną. Jednak na jednym z domów nie mam możliwości montażu instalacji fotowoltaicznej za to na drugim mogę zamontować nawet dwie. Czy możliwe jest abym na jednej nieruchomości produkował prąd nadmiar oddając do sieci i ten nadmiar pobierał w innym miejscu (to znaczy w tym drugim domu)?

• Poziom 43  
    Przecież nie pobierasz z sieci "nadmiaru" tylko to co w sieci płynie bez względu na to gdzie jest produkowane.
    To Ty opłacasz rachunki. Więc im więcej wyprodukujesz na jednej posesji tym koszt sumaryczny za energię na dwóch posesjach po odjęciu tego co zarobisz na produkcji energii produkowanej na jednej posesji będzie mniejszy.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Raczej zły tok rozumowania.

Instalacje PV będą przypisane do punktu poboru , w którym będą zamontowane , drugi adres to zapewne inny punkt poboru i dla ZE nie ma znaczenia czy jest na Twoje nazwisko . Nie pobierzesz energii wyprodukowanej przez PV z pierwszego adresu.

Dodano po 42 [minuty]:

Nie mogę teraz znaleźć gdzie to czytałem ...

Dodano po 8 [minuty]:

marek216 napisał:
    koszt sumaryczny za energię na dwóch posesjach po odjęciu tego co zarobisz na produkcji energii produkowanej na jednej posesji będzie mniejszy.
    nic nie zarobi na zwiększonej produkcji w jednym punkcie(kiedyś ZE miały odkupować nadprodukcję , ale to nie weszło) , nadwyżkę oddaje do sieci/magazynu, by móc odebrać ją w ciągu 365dni , jeśli tego nie zrobi to energia przepadnie na rzecz ZE .
  • Pomocny post
    Poziom 23