Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C 360 - Alternator z lanosa

End666 12 Sie 2018 08:15 255 19
  • #1 12 Sie 2018 08:15
    End666
    Poziom 5  

    Witajcie, przyszedł czas wymiany starej prądnicy w ursusie i zastanawiam się czy mogę wykorzystać alternator z lanosa, mam jeden do niczego nie potrzebny i stąd taka myśl wykorzystania tego alternatora.

    Plus na akumulator ze śrubki z tyłu a z wtyczki plus po stacyjce do IG oraz kontrolka pod L ? dobrze to rozumiem czy gdzieś wkradł mi się błąd?

    Ursus C 360 - Alternator z lanosa

    PS. Wiem że tematów o alternatorze sporo ale każdy od dawna nie aktywny więc nie chciałem odkopywać by "złotej łopaty dla archeologa nie dostać" hehe

    0 19
  • Pomocny post
    #3 12 Sie 2018 09:09
    andrzej20001
    Poziom 42  

    W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka

    0
  • #5 12 Sie 2018 10:11
    End666
    Poziom 5  

    andrzej20001 napisał:
    W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka


    Na masie na pewno jest minus, sprawdzałem przy montażu akumulatora bo przerobione na jeden.

    Z kołem pasowym coś się wymyśli, mam dobrego majstra od takich zadań, ważne żeby dobrze kable podłączyć :)

    0
  • #6 13 Sie 2018 06:17
    SKM 1964
    Poziom 31  

    Kiedyś przerabialiśmy starego ostrówka na alternator ale altek był od widlaka i miał koło pasowe . , więc nie było problemu . Chociaż o ile mnie pamięć nie myli był poszerzany kanałek na kole , bo w ostrówku jest szerszy pasek . :| 17

    0
  • #7 13 Sie 2018 08:24
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    End666 napisał:
    z tyłu a z wtyczki plus po stacyjce do IG oraz kontrolka pod L ?

    S plus ze stacyjki.

    0
  • #8 14 Sie 2018 19:48
    End666
    Poziom 5  

    Alternator podłączony, na wolnych obrotach(około 700obr/min) napięcie na wyjściu to 13,3V na wyższych nie mierzyłem . Koło dopasowałem od prądnicy tyle że mimo zwężania kołnierza i tak nakrętka nie wkręca się w całości na gwint i nie wiem jak to zabezpieczyć, wkręcone na klej ale czy wystarczy?
    Podłączenie to plus pod IG oraz kontrolka pod L, wziąłem wtyczkę ze starej wiązki silnika i inaczej nie pasowało, było tylko dwa przewody w tym różowy na IG.

    0
  • #9 14 Sie 2018 20:10
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    End666 napisał:
    Koło dopasowałem od prądnicy tyle że mimo zwężania kołnierza i tak nakrętka nie wkręca się w całości na gwint i nie wiem jak to zabezpieczyć, wkręcone na klej ale czy wystarczy?


    Tylko dokręcenie trzyma.

    0
  • #10 14 Sie 2018 20:15
    End666
    Poziom 5  

    W takim razie kupie fabryczne koło alternatora do c 360, jest z pełnego materiału więc będzie można go odchudzić troszkę w razie konieczności

    0
  • #11 14 Sie 2018 21:24
    LENIWIEC_PL
    Poziom 15  

    Witam.
    Co do koła pasowego to jest wiele tokarzy który bez problemu ci takie kółko dorobią na dowolny pasek. Koszt takowego kółka nie powinien przekroczyć 50zł z racji gabarytów. Miałbyś raz i porządnie.
    Co do samego alternatora to bardzo dobrze dla alternatora byłoby gdy by miał jak najmniejsze kółko.

    0
  • #12 14 Sie 2018 21:26
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    LENIWIEC_PL napisał:
    Co do samego alternatora to bardzo dobrze dla alternatora byłoby gdy by miał jak najmniejsze kółko.

    A skąd!!! Koło na pasek 17mm ma ściśle okręsloną min średnice i jest to ok 8-10cm.
    Inaczej zepsujesz szybko pasek.

    0
  • #13 14 Sie 2018 21:34
    End666
    Poziom 5  

    Oryginalne koło tego alternatora na pasek wielorowkowy ma 50mm z tym że koło na wale w ursusie jest jakieś 2 razy większe niż koło napędzające pasek alternatora w lanosie tak że wydaję mi się że koło fi 80mm mu nie zaszkodzi

    0
  • #14 14 Sie 2018 21:44
    LENIWIEC_PL
    Poziom 15  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    A skąd!!! Koło na pasek 17mm ma ściśle okręsloną min średnice i jest to ok 8-10cm.
    Inaczej zepsujesz szybko pasek.

    Zgadza się. Chodzi bardziej o opasanie paska.
    Mimo to miałem na myśli to aby autor nie zawalił do tego alternatora koła 15cm :-D

    0
  • #15 14 Sie 2018 22:13
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Mtz i alternator boscha , koło pasowe oryginalne belaruskie o średnicy około 60 mm. Zmierzę przy okazji. Ładuje dobrze ale mimo wszystko w samochodzie ten alternator miał dwa razy większe obroty. Skąd wasza teoria że w silniku który ma max 2400 obr/min alternator z silnika który ma z 6 tyś ma mieć koło pasowe średnicy 10 mm? takiego koła pasowego jak by nie szukał na alternatorze czy prądnicy nie znajdzie.

    0
  • #16 14 Sie 2018 22:16
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Kup normalne zwylke bosch ap0001 i ustaw podkladkami.

    0
  • #17 14 Sie 2018 22:16
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Kup normalne zwylke bosch ap0001 i ustaw podkladkami.

    0
  • #18 15 Sie 2018 08:24
    End666
    Poziom 5  

    Teraz to już wiem że nic nie wiem hehe
    Patrząc na koła pasowe od alternatorów do ciągników to wszystkie mają nie mniej jak 89mm średnicy zewnętrznej . Zgadza się również że silnik w lanosie kręci do 6000 ale mój silnik to takie obroty widział kilka razy przez 100 000 kilometrów, średnio 2500 obrotów i prądu mi nigdy nie brakuje a jakie ma zużycie prądu lanos a jakie c 360. Pewnie błędna jest moja teoria i tak bo się nie znam :)
    Biorąc jednak długość ośki alternatora to nie zaszaleję z malutkim kołem, pod kołem była podkładka 10mm a ścianka koła w miejscu montażu to około 5mm , jest więc 15mm do samego łożyska a musi się zmieścić jeszcze nakrętka.
    Wychodzi na to że najwygodniej było by wydać 250zł na dedykowany alternator do ursusa..

    0
  • #19 15 Sie 2018 08:39
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Ja do mtz-ta kupiłem boscha 120A za 70 zeta. Wymieniłem szczotki i łożyska, koło pasowe pasuje z prądnicy 60-ki trzeba tylko ba grubości stoczyć 2 mm. Chodził na nim 2 lata potem wymieniłem na oryginalne z mtz-ta które pasuje po stoczeniu z grubości 2 mm.
    Z wymiarem się trochę pomyliłem koło ma średnicę zewnętrzną 89 mm mierząc po pasku 80, koło pasowe na wale 180 mm. Alternator ładuje bardzo dobrze mimo że spokojnie mógł by mieć większe obroty. Efekt to trzeba przegazować żeby zgasła kontrolka. Prawdopodobnie.
    Z kołem pasowym kombinuj, stare golfy miały blaszane szajbki i chodziło to lata więc stoczyć koło pasowe nie będzie niczym strasznym.

    0
  • #20 15 Sie 2018 12:44
    SKM 1964
    Poziom 31  

    Daj tokarzowi zarobić i ci wytoczy jakie chcesz oraz pod długość ośki też . Można podtoczyć , splanować wewnętrzną stronę koła pasowego , po prostu zejść z jego grubości i wtedy zmieścisz się z nakrętką ,. :|

    0