Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Diagnostyka ciężarówki - Interfejs do ciężarowych

ryba2010 12 Sie 2018 10:45 777 20
  • #1 12 Sie 2018 10:45
    ryba2010
    Poziom 4  

    Witam.Posiadam kilka samochodów ciężarowych i dostawczych głównie to scania i renault.Chcialbym kupić sobie jakiś interfejs na własne potrzeby by móc odczytywać błędy i je kasowac. Czy ktoś mógłby mi doradzić co i gdzie można kupić a może ktoś posiada takie urządzenie na sprzedaż. Z góry dziękuję za pomoc.

    0 20
  • Pomocny post
    #2 12 Sie 2018 11:44
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Wszystko zależy jakie fundusze chcesz na to przeznaczyć i co chcesz tym robić.

    0
  • Pomocny post
    #3 12 Sie 2018 11:48
    sebotrucker
    Poziom 10  

    ryba2010 napisał:
    Witam.Posiadam kilka samochodów ciężarowych i dostawczych głównie to scania i renault.Chcialbym kupić sobie jakiś interfejs na własne potrzeby by móc odczytywać błędy i je kasowac. Czy ktoś mógłby mi doradzić co i gdzie można kupić a może ktoś posiada takie urządzenie na sprzedaż. Z góry dziękuję za pomoc.

    Z tego co piszesz to coś z Chin ja mam Multidiag i wystarcza do takich podstawowych spraw. Osobówki i cieżarowe euro 5 ogarnia bardzo dobrze. Myślę ze 500 zł to max. Pozdrawiam ;)

    0
  • Pomocny post
    #4 12 Sie 2018 17:24
    Dagomir
    Poziom 16  

    Tak jak koledzy piszą wszystko zależy od zasobności portfela, oraz twojej wiedzy i doświadczenia. Ja dużo działam na multibrandowym interfejsie JalTest, i osobiście jestem zadowolony. Dodatkowo jest na rynku TEXA, i Bosch KTS z tańszych urządzeń przychodzi mi do głowy Delphi.

    0
  • Pomocny post
    #5 12 Sie 2018 18:07
    arti1987
    Poziom 17  

    Kolego jak mam texe jestem zadowolony kolega pisze że ma jaltesta tez jest bardzo dobry ale są kosmicznie drogie . Na początek kup sobie albo auto coma albo multidiaga tym zrobisz większość euro 5 .

    0
  • #6 12 Sie 2018 20:30
    Frenzel
    Poziom 13  

    Osobiście przyznam że najlepszą robotę robi Jaltest. Uruchomienia komponentów, wartości pomiarowe kalibracje śmiało mogę powiedzieć że lepiej sprawuje się niż serwisówka w przypadku pojazdów MAN . Posiada bardzo bogate wsparcie techniczne takie jak schematy elektryczne, opisy komponentów oraz wartości techniczne. Interfejs bardzo prosty i intuicyjny. Texa wydaje mi się trochę słabsza, jednakże posiada schematy i opisy.
    Jeśli chodzi o Delphi to niestety brak wsparcia technicznego, co w dużej mierze eliminuje do diagnozy. Z KTS nie mam do czynienia. Więcej interfejsów do pojazdów ciężarowych na rynku nie znajdziesz. Jaltesta możesz poszukać pod nazwą ACTIA.

    0
  • Pomocny post
    #7 13 Sie 2018 08:08
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Tylko serwisówki robią robotę.

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Sie 2018 08:20
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Frenzel napisał:
    Posiada bardzo bogate wsparcie techniczne takie jak schematy elektryczne, opisy komponentów oraz wartości techniczne


    A niby gdzie te schematy?

    0
  • Pomocny post
    #9 13 Sie 2018 10:34
    Frenzel
    Poziom 13  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Frenzel napisał:
    Posiada bardzo bogate wsparcie techniczne takie jak schematy elektryczne, opisy komponentów oraz wartości techniczne


    A niby gdzie te schematy?


    W zakładce "schematy elektryczne" ?

    Wpisz sobie w Google "jaltest diagram" to zobaczysz jak to wygląda :)

    0
  • Pomocny post
    #10 13 Sie 2018 11:24
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    A czy do tego jaltesta w mono wyświetlaczem też da się schematy odczytać na stronie?

    0
  • Pomocny post
    #11 13 Sie 2018 14:41
    Frenzel
    Poziom 13  

    Nie na stronie lecz w programie. Rozumiem, że posiadasz stary interfejs Jaltesta "z wyświetlaczem mono". Kiedyś miałem styczność z nim i współpracował z programem zainstalowanym na komputerze. Gdy urządzenie poszło z dymem to wymienili na Jaltest LINK. Do uruchomienia programu na pewno potrzebna jest licencja i interfejs który ma swój HASP, bez tego ani rusz. Jeśli opłacasz roczną licencje to powinieneś mieć tego dostęp.

    0
  • Pomocny post
    #12 13 Sie 2018 20:06
    qruq03
    Poziom 13  

    Frenzel, ale wszystkie schematy są po utracie abonamentu, czy wciąż go trzeba opłacać?
    Ja mam texę i jestem średnio zadowolony. Części kodów błędów dziwnie tłumaczy, część aktywacji nie jest w ogóle wyjaśniona. Schematy elektryczne tylko do najważniejszych systemów, a już schematu klimatyzacji chyba nie ma żadnego. Na plus wygodny interfejs i takie tam, ale raczej nie ozdobników szukamy w tego typu sprzętach.

    PS: Pierwszy zawód był, gdy nie mogłem uruchomić hamulca górskiego w Manie...

    0
  • Pomocny post
    #13 14 Sie 2018 20:38
    Frenzel
    Poziom 13  

    Niestety nie jestem wstanie odpowiedzieć na to pytanie, w pracy nie zajmuję się sprawami licencji. Odpowiedz z pewnością znajdziesz na stronie producenta, lub u doradcy.
    Co do objaśnień faktycznie texa wypada gorzej, jednak i w Jalteście sporadycznie można spotkać się z błędnymi opisami.

    0
  • Pomocny post
    #14 14 Sie 2018 23:17
    Chavez
    Poziom 14  

    Jeśli do Scanii to za 1-3 tyś możesz kupić klona serwisówki z laptopem lub bez. Ja mam Texe na osobowe i dostawcze (rzadko używam), ciężarowe i naczepy. Texa ma mniej opisów błędów i wskazówek do nich niż Jaltest. Zdarza się, że są opisy po angielsku. Brak schematów skrzynek bezpieczników. To chyba jedyne wady. Nie trzeba mieć ważnej licencji jak w Jalteście.
    Jaltest w bardzo małym stopniu obsługuję dostawcze, z tego co pamiętam.

    0
  • Pomocny post
    #15 16 Sie 2018 09:32
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Jaltest bez licencji goła diagnostyka bez pomocy za brak ciągłości przez kilka lat, lata wstecz do opłacenia licencja.

    0
  • Pomocny post
    #16 16 Sie 2018 19:57
    qruq03
    Poziom 13  

    piotr budzowski napisał:
    Jaltest bez licencji goła diagnostyka bez pomocy za brak ciągłości przez kilka lat, lata wstecz do opłacenia licencja.


    I dlatego tylko wybrałem texę. Po prostu na początku nie zwróci mi się interfejs, nie zarobię na licencję. A texa jak to texa, warto zbierać kody błędów z oryginalnych broszurek..

    0
  • Pomocny post
    #17 17 Sie 2018 11:40
    kodar
    Poziom 16  

    Interfejs to nie wróżka. Jeśli się nie ma pojęcia o elektryce - elektronice, diagnostyce to "bałagan" w samochodzie murowany. Znam przypadek elektryka samochodowego z doświadczeniem 20 letnim, który w jednym z pojazdów kazał wymienić czujniki, następnie moduł sterujący a i tak usterką nadal była. 😁

    0
  • Pomocny post
    #18 17 Sie 2018 17:47
    Dagomir
    Poziom 16  

    Dzisiaj interface jest po prostu narzędziem pracy. Tylko że do tego potrzebna jest umiejętność interpretacji błędów w poszczególnych systemach, oraz wiedza jak interpretować wyniki przebiegów sygnałów rzeczywistych, nie wspominając o tym że znajomość topologi CAN to jest sprawa elementarna. Wielu moich klientów posiada kilka aut i różnorakie sprzęty do diagnostyki, problem pojawia się wtedy gdy trzeba takim specom tłumaczyć że jeśli usterka jest aktywna na desce, to komputerem nie da się tego skasować tylko trzeba coś naprawić :D

    1
  • Pomocny post
    #19 19 Sie 2018 17:14
    qruq03
    Poziom 13  

    Dagomir napisał:
    Wielu moich klientów posiada kilka aut i różnorakie sprzęty do diagnostyki, problem pojawia się wtedy gdy trzeba takim specom tłumaczyć że jeśli usterka jest aktywna na desce, to komputerem nie da się tego skasować tylko trzeba coś naprawić :D


    Wpiszę sobie te słowa w profil..

    1
  • Pomocny post
    #20 21 Sie 2018 08:52
    kodar
    Poziom 16  

    qruq03 napisał:
    Dagomir napisał:
    Wielu moich klientów posiada kilka aut i różnorakie sprzęty do diagnostyki, problem pojawia się wtedy gdy trzeba takim specom tłumaczyć że jeśli usterka jest aktywna na desce, to komputerem nie da się tego skasować tylko trzeba coś naprawić :D


    Wpiszę sobie te słowa w profil..



    Niepotrzebna ta uszczypliwość

    0
  • #21 27 Sie 2018 13:56
    ryba2010
    Poziom 4  

    Dzięki za pomoc.Z tego co się orientuję to dla mnie wystarczajaco bedzie pro+.

    0