Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie na jednym obwodzie

wojtek14922 12 Sie 2018 11:32 468 15
  • #1 12 Sie 2018 11:32
    wojtek14922
    Poziom 6  

Witam, jestem początkującym amatorem elektrykiem który dostał za zadanie na praktykach zrobić instalacje elektryczną.

Chodzi o to żeby oświetlenie było na 1 obwodzie a gniazda zasilające na drugim obwodzie.
    Dodatkowo ma to być instalacje bezpuszkowa. Czy to znaczy że łączenie kabli musi odbyć się w kontaktach/gniazdach lub w korytkach tak?
    Teraz tak:
    -Robię obwód oswietlenia
    -Wychodzę kablem 3x1,5 z rozdzielni do pierwszego włącznika światła
    -drugim kablem z lampy wchodzę do tego samego włącznika
    -trzecim kablem wychodzę z tego włącznika na następny włącznik.

Dobrze myślę? 3 kable do każdego włącznika?

Prosiłbym o pilną pomoc.

0 15
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #2 12 Sie 2018 11:50
    kokapetyl
    Poziom 43  

wojtek14922 napisał:
    Dodatkowo ma to być instalacje bezpuszkowa. Czy to znaczy że łączenie kabli musi odbyć się w kontaktach/gniazdach lub w korytkach tak?

Pierwsze dwie odpowiedzi trafne, trzecia "w korytkach", nie sądzę aby to był dobry wybór.
    Linię zasilającą ciągniesz od łącznika do łącznika, od każdego łącznika przewód do lampy.
    Kolejna linia do gniazd, zasilanie do pierwszego gniazda i od niego do kolejnych
    Trzeba pamiętać, że na jednym obwodzie możesz zainstalować do dziesięciu gniazd i do dwudziestu punktów oświetlenia. Oczywiście dwa różne obwody.

Dodano po 2 [minuty]:

wojtek14922 napisał:
    Dobrze myślę? 3 kable do każdego włącznika?

Może być ich więcej, jeśli masz np. dwie, trzy itd. oddzielne lampy, to tych przewodów będzie już więcej.

0
  • #3 12 Sie 2018 11:53
    mawerix123
    Poziom 37  

wojtek14922 napisał:
    początkującym amatorem elektrykiem

Dobre :D

wojtek14922 napisał: