Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 607 - Odłączanie akumulatora do napraw

razec11 12 Aug 2018 17:55 2466 7
  • #1
    razec11
    Level 11  
    Witam
    Jakie są zasady odłączania akumulatora podczas napraw we własnym zakresie?
    Mój Peugeot ma dwa akumulatory, jeden przy silniku rozruchowy (który chyba służy tylko do rozruchu samochodu), i drugi w bagażniku serwisowy do podtrzymania życia elektroniki.
    Czy np do odpięcia kabli sterujących fotelem kierowcy, musi któryś z tych akumulatorów odpięty? Oczywiście kluczyka w stacyjce nie podczas takiej operacji.
    Czy jak się odepnie ten w bagażniku nie zresetuje się komputera samochodu.
    Czy po ponownym podłączeniu wszystko wróci do normy (nie mówimy tutaj o zresetowaniu daty i czasu w zegarku).
    Pozdr.
  • #2
    Jarzabek666
    Level 37  
    Ja tam normalnie odpinam w 607 2.2hdi polift ale tylko jest jeden z tyłu, resetuje się tylko data i czas bo silnik działał bez problemu potem. Właśnie jak grzebałem przy siedzeniu i przy silniku itd bo nie raz odpinałem bo w instrukcji serwisowej było jak sie grzebie przy poduszkach odpiąć aku i poczekać 10min.
  • #3
    razec11
    Level 11  
    Czyli wypinasz tylko ten tylni w bagażniku, a ten z przodu przy silniku jest cały czas podpięty.
    Natomiast na filmie poglądowym (wklej tytuł na youtube) :
    "Formation Peugeot 607 interventions intérieures diverses"
    facet wymontowujący fotel odpinał właśnie przedni akumulator. Nie wiem być może jego model nie miał drugiego akumulatora. Nie wiem w tym wypadku, który akumulator jest odpowiedzialny za zasilanie poduszek.
    Obawiam się przede wszystkim tego, że jak odłączę akumulator w bagażniku stanie się coś np. w komputerze i trzeba będzie wgrywać wszystko na nowo.
    Druga sprawa tak naprawdę nie bardzo wiadomo do czego jest ten akumulator w bagażniku, piszą że podtrzymuje elektronikę.
    Czy akumulator koło silnika jest odpowiedzialny tyko za rozruch czy też ma inne zadanie.
    Może ktoś się jeszcze wypowie.
    Pozdr
  • #4
    Jarzabek666
    Level 37  
    Nie było przy silniku to była wersja z jednym aku z tyłu 120Ah.

    Mi się wydaje że oba są podpięte równolegle by zwiększyć moc bo 607 jest prądożerny ten jeden co znałem nawet nowy nie wytrzymywał 3tygodni na postoju. I pewnie opcja 1/2 była zależna od krajów.
  • #5
    razec11
    Level 11  
    Nie są podpięte równolegle, pytałem o tym w innym poście (znajdziesz także na elektrodzie w moich postach).
    Rozdziela je układ elektroniczny, który łączy je tylko w trakcie uruchomionego silnika i tylko wtedy aby je ładować.
  • #6
    razec11
    Level 11  
    Zgłębiwszy sprawę mam tam zamontowany akumulator wapniowo-srebrowy Tokohama 52 Ah.
    Dobry akumulator i można go normalnie ładować ( prostownikiem ze stabilizacją elektroniczną), to też uczyniłem. Po ładowaniu wzrosło mu napięcie spoczynkowe z 12,5 V na 12,9 V.
  • #7
    razec11
    Level 11  
    W filmach instruktażowych dotyczących demontażu elegantów Peugeota, widać tylko jak jest odpinany tylko pierwszy, czyli ten akumulator przy silniku. Jednak nie ma pokazanej sytuacji że można odpiąć drugi akumulator. Na forum Peugeot piszą jednak, że także można to bez obawy robić. Co najwyżej znika pamięć foteli, lusterek czy szyb.
  • #8
    razec11
    Level 11  
    Nic się nie dzieje po odłączeniu tego akumulatora, znika jedynie pamięć podręczna w postaci czasu i daty i ustawień fotela i lusterek bocznych.