Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Midlum 280 dxi - Komunikat o niskim ciśnieniu oleju

Kacpermoto 12 Sie 2018 19:42 309 6
  • #1 12 Sie 2018 19:42
    Kacpermoto
    Poziom 2  

    Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu jak w temacie. Problem jest taki, że ciśnienie oscyluje w granicach:
    jałowe po mocnym rozgrzaniu 1,1-1,2 bar
    1500 obr 3,3 bar i skacze raz 3,1 raz 3,5 bar.
    2000 obr 4,3 bar
    1000 obr 1,8 bar

    Jednak wystarczy 20 min. postoju i następuje znaczna poprawa tzn przy 1200 robi sie 3,5 bar. Komunikat o niskim ciśnieniu pojawia się przede wszystkim kiedy silnik schodzi z obrotów i właśnie w zakresie 800-1200 obrotów. Wymieniłem jeden zawór w podstawie filtrów oraz sprężynę i tłoczek drugiego zaworu, niestety nic to nie dało.
    ]Problem wyrażnie pojawił się wraz z ostatnimi upałami.
    Rozważam czy przypadkiem problem nie tkwi w niedrożnej/zakamienionej chłodnicy oleju.
    Gorąca prośba o poradę.
    Pozdrawiam
    Kacper

    0 6
  • #2 12 Sie 2018 20:15
    arti1987
    Poziom 17  

    kolego a te parametry cisnienia to masz odczytane z wyswietlacza czy wpinales manometr ? Bo w dxi czesto siadaja czujniki cisnienia

    0
  • #3 12 Sie 2018 20:29
    Kacpermoto
    Poziom 2  

    arti1987 nie wpinałem manometru, musiałbym wpięcie tak przeprowadzić żeby odczyt był dostępny podczas jazdy a jest to lekko kłopotliwe, jednak jeśli masz doświadczenie że czujniki siadają będzie trzeba to jakoś sprawdzić. Podczas pracy na postoju nie dochodzi do sytuacji żeby ciśnienie spadło poniżej 1,6 bara pomimo osiągnięcia temp. otwarcia termostatu. Dopiero kiedy auto dostanie w tyłek np 20 km trasa S z prędkością 90 km/h po zmniejszeniu prędkości i obrotów pojawia się komunikat i niedobory ciśnienia.

    0
  • #5 12 Sie 2018 21:35
    Kacpermoto
    Poziom 2  

    Dzięki Citromaniak za podpowiedż, ten trop wykluczyłem ponieważ jesienią silnik został zbudowany na nowo tzn.tuleje cylindrowe, tłoki z pierścieniami regeneracja wałka rozrządu, panewki wałka oraz główne i korbowe, szklanki, pompki paliwa głowica itd. Został tylko stary wał ale zmierzony i był OK. Od tego czasu przejechane 40 tys km. silnik pracuje pięknie oleju nie bierze. Wartość ciśnienia oleju jest wyrażnie powiązana z temperaturą zewnetrzną i stopniem obciążenia silnika. Myślę o chłodnicy oleju, ponieważ ten element nie był wymieniany a podobny objaw pojawił się przed remontem, również w momencie kiedy nastały wyjątkowo upalne dni.

    0
  • #6 13 Sie 2018 20:12
    qruq03
    Poziom 13  

    arti1987 napisał:
    kolego a te parametry cisnienia to masz odczytane z wyswietlacza czy wpinales manometr ? Bo w dxi czesto siadaja czujniki cisnienia


    Tak jak kolega pisze, nieraz problemem jest sam czujnik. Sprawdź cenę oryginalnego, być może taniej wyjdzie niż szukanie poważnych problemów.

    0
  • Pomocny post
    #7 17 Sie 2018 21:33
    Kacpermoto
    Poziom 2  

    Mam nadzieję, że nie zamykam tematu przedwcześnie ale po dwóch dniach prób wydaje się, że wszystko jest OK tzn ciśnienie w normie a ściślej przy 1500 obr.- 4,5 bara
    przy 1000 obr- 3,5 bara
    przy 600 obr-1,5-1,8 bara
    i żadnych niepokojących komunikatów.
    Co zrobiłem? Postanowiłem, że zanim zacznę rozbierać silnik na kawałki i wymieniać części "na pałę" zrobię coś co nic poza pracą nie kosztuje i korzystając z wolnego 15 sierpnia wymontowałem chłodnicę oleju po czym poddałem ją gruntownemu odkamienianiu, w efekcie jej pojemność wodna zwiększyła się około 2 x!!! - zmierzone. Okazało się, że przy temperaturach zewnętrznych powyżęj 30 C pełni ona niebagatelną rolę. Przy okazji doszukałem się następujących informacji serwisowych dla silników DXI5 i DXI7:
    max. temp oleju w misce olejowej - 125 C
    min. ciśnienie oleju przy temp 115 C na wolnych obrotach - 0,8 bar.
    Okazuje się również że w zależności od rodzaju sprzętu w którym powyższe silniki są montowane i pewnie strefy klimatycznej mogą one mieć różną ilość warstw (chłodnica to wymiennik płytowy). Ta w moim aucie to raczej ten mniejszy wymiar. Mam nadzieję, że moje doświadczenie pomoże innym użytkownikom, jednocześnie dziękuję wszystkim za zainteresowanie i chęć pomocy.
    Pozdrawiam



    Moderowany przez T5:

    Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".

    1