Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Seat Toledo II 1.6 16V AUS - Silnik co jakis czas szarpie i przerywa

13 Aug 2018 01:56 1998 8
  • Level 9  
    Witam, mam problem z samochodem jak w temacie.
    Podczas jazdy, nieważne czy na trasie czy w mieście silnik przerywa, auto szarpie, dzieje się to co jakieś 20-30 minut jazdy.
    Podczas tego obroty na obrotomierzu potrafią bardzo gwałtownie spadać o 1000, czasem do 200-300 RPM, a nawet do zera, co według mnie jest błędnym wskazaniem, bo silnik nie gaśnie.

    W zależności od długości "ataku" są dwie opcje:
    a) "atak" trwa krótko, poprzerywa i jadę dalej
    b) "atak" trwa dłużej, zapala się kontrolka MIL (najpierw miga, po kilku minutach pali się na stałe) i auto jedzie hmm albo w jakimś trybie awaryjnym, albo na dwóch? cylindrach. Na wolnych obrotach całe auto drży.

    4 miesiące temu zostało wymienione:

    - cewka zapłonowa BERU nowa, oryginalna była spękana, jedno przyłącze kabla WN było niebieskawe/zielone.
    - przewody zapłonowe BREMI nowe
    - świece NGK nowe (nie pamiętam jakie, ale drogie dosyć)
    - czujnik położenia wału korbowego DELPHI nowy

    W/w części były wymienione ze względu na problemy z silnikiem takie jak opisałem, ale znacznie częstsze. Praktycznie po minutę od rozpoczęcia jazdy auto dostawało "ataki". Po wymianie były jakieś 2 miesiące (10 tyś km) spokoju. Samochód jeździ na LPG, ale problemy na benzynie też występują. Jeżeli mam do czynienia z opcją "B" ataku, to podczas jazdy mogę skasować błędy i silnik natychmiast wraca do normalnej pracy.

    Diagnostyka VCDS wykazuje błędy wypadania zapłonu na cyl. 1 i 4. W załączniku zdjęcie. Proszę o pomoc.

    Seat Toledo II 1.6 16V AUS - Silnik co jakis czas szarpie i przerywa
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Instalacja gazowa do naprawy. W sumie to już może być za późno i silnik mechanicznie również do remontu.
  • Level 9  
    Nie jestem pewien czy sie jasno wyraziłem. Silnik chodzi jak złoto, ma moc itd. Auto drży na wolnych wyłacznie bezspśrednio po “ataku” B i dzieje sie to do czasu skasowania bledów lub zgaszenia silnika i odczekania paru minut.
  • Level 12  
    Czyszczone dokładnie przepustnice i egry?
  • Level 9  
    Przepustnica czyzzczona elegancko i adaptowana jakies 8 miesiecy temu. Bylo to robione profilaktycznie. Egr nie ruszany - sprawdze temat.
  • Moderator of Cars
    stlth wrote:
    Silnik chodzi jak złoto, ma moc itd.

    Bo LPG ma znacznie szersze granice palności niż benzyna. Nawet jak jest ubogo to w miarę jedzie, ale zawory wypala. Korekta długa na plusie nic dobrego nie wróży.
  • Level 9  
    Dzięki za odpowiedzi. Są nowe fakty. Byłem u gazownika, podpinał interfejs, wszystko było w porządku. Mówiłem mu o tym problemie, powiedział, ze z LPG to nie ma nic wspólnego raczej.

    Ostatnio jest ciekawa sytuacja, bo jadę np. 90km/h, zaczyna przerywać, szarpać, obrotomierz skacze. Po chwili skakania obrotomierz opada na 0 RPM, jest sygnał dzwiękowy, miga kontrolka oleju (olej jest) a ja jadę dalej, silnik pracuje, normalnie przyśpiesza, ale po jakiś 20-30 sekundach z obrotami 0 (na obrotomierzu) zawsze silnik gaśnie. Zdarzyło się to już kilka razy. Film na YT poniżej.

    https://www.youtube.com/watch?v=DpCu116Hwtk&feature=youtu.be

    Wymieniłem też dla pewności czujnik położenia wałka rozrządu na nowy oryginał BOSCH ze zeszlifowanym znaczkiem VW - był spokój przez 5 dni - ok 400km, ale to może być przypadek, że te kilka dni chodził OK, bo auto aż tak często nie świrowało, zdarzało mu się kilka dni pracować OK, bez przerywania.

    PS. Nie tylko wskazówka obrotomierza pokazuje 0 RPM, VCDS też.
  • Level 1  
    Hej i jak udało Ci się uporać z tym problemem bo u mnie jest ten sam problem i nie wiem co robić pozdrawiam.
  • Level 9  
    Tak, nowe kable i nowy czujnik były fabrycznie wadliwe.