Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FENDT 926 Favorit VARIO - Blokada i niedziałająca hydraulika

Boss_89 13 Sie 2018 22:20 231 3
  • #1 13 Sie 2018 22:20
    Boss_89
    Poziom 2  

    Witam.

    Mam taki problem z hydrauliką zew w fendt 926 z 2001 r, czyli pierwsze vario. Otóż problem polega na tym że podnosząc jakąś maszynę czy przyczepę hydrauliką w momencie kiedy siłownik osiągnie max położenie lub porostu jest obciążony(pełna przyczepa na wywrocie) i puścimy fizycznie guzik od hydrauliki zawór zew faktycznie przestaje podawać olej ale słychać jak zawór ciągle ma ciśnienie, obroty silnika i głos na to wskazują. Wystarczy ruszyć tylnym TUZ lub innym zaworem i problem zanika. Błędów w tym momencie brak.

    Drugą kwestią jest fakt że jeśli już tą hydraulika się tak zawiesza wyskoczy na wyświetlaczu symbol siłownika i dany zawór dostaje kłódkę. Blokadą wszystkich zaworów go odblokujemy ale faktycznej reakcji zaworu brak i po chwili znów kłódka. I tutaj zaczyna sypać błędami: (nie wszystkie na raz ale te udało mi się wyłapać):
    A.1.14(24,34,44)
    A.1.D4
    0.1.57
    8.3.3.1
    1.1.9e
    1.1.9f
    5.1.9b
    A.1.2b
    A.1.1b

    Tak wiem, czujnik siły prawego ramienia jest wadliwy bo po przełożeniu go na lewą stronę wyskoczył błąd dla lewego ramienia.
    Został również wymieniony czujnik 8bar, ale to rozwiązało tylko problem wyskakującego powiadomienia o tej awarii, a hydraulika dalej nie uległa poprawie.

    Wymieniono filterki w plastrze dolnym FF i FP??? Jeden malutki wkrecany a drugi papierowy jak kieliszek i wyczyszczono filtr ssący na łączniku. Filtry w hydraulice nowe.

    Dzisiaj w pracy zaczęły się znów te problemy więc zgasilem traktor, odłączyłem 3 kostki od zaworów sterujących zostawiajac sterowanie tylko na niebieskim i traktor parę godzin pracował bez zarzutu, później blokada niemal cała, zjechał na podwórko znów działa. Czy może być coś bardziej smutnego????

    Proszę o jakieś sugestie, podpowiedzi, cokolwiek co może mnie nakierować na dobrą drogę.

    Dziękuję.

    Tel 603459483 :-)

    0 3
  • #2 13 Sie 2018 22:46
    wal-ker
    Poziom 31  

    A kody błyskowe nic nie podpowiadają?Oczywiscie napięcie alternatora sprawdzałes i konektor X6 na EPC ?

    0
  • #3 14 Sie 2018 12:00
    Boss_89
    Poziom 2  

    Wal-ker podpowiesz mi coś o tych kodach błyskowych?

    Do konektora x6 zaraz się będę dobierał.

    Ale powiem że z podnośnikiem TUZ nie ma problemu, to ten konektor x6 też ma coś wspólnego z hydrauliką???

    Napięcie cały czas jest pow. 13V(13,6-14,1) mierzone w zapalniczce(czy to coś zmienia???) czyli ładuje dobrze. Oba alternatory po serwisie w zakładzie naprawczym.
    Od prądu zaczynałem jak się okazało że zawór na mało wysunięty lub coś co mogło wskazywać na zaniki napięcia.

    0
  • #4 14 Sie 2018 22:33
    wal-ker
    Poziom 31  

    Poszczególne rozdzielacze hydrauliki(plastry) maja zalane w plastyku (przy złączach el) diody led.Najczęsciej zamalowane więc trzeba zeskrobac farbe.Sądząc po opisie problem jest któryms z plastrów.Linia CAN działa bo ECU rozpoznaje błędy.Odczytac pierwszą i drugą sekwencje błędów na każdym plastrze.
    Jeżeli nie da sie odczytac błysków do pina 1 podac napięcie i mase do 4 i powinno zacząc błyskac.
    I koniecznie zczytac ustawienia poszczególnych rozdzielaczy bo z opisu wynika że zle ustawione są czasy(timer) i pompa utrzymuje długo cisnienie.

    0