Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.6 98r - Nie działają dwa lewe kierunki

14 Sie 2018 18:43 651 14
  • Poziom 5  
    Dzień Dobry mam taki dziwny problem w lanosie. Dwa lewe kierunkowskazy mi nie działają przód i środkowy. Tylni działa normalnie. Co może być powodem? Dodam że na desce rozdzielczej jak dam kierunki lewe to kontrolka miga szybciej niz zazwyczaj. Myślałem że może przepalone ale że dwa na raz w tej samej chwili ?
  • Poziom 5  
    sanfran napisał:
    To znaczy żarówki sprawdziłeś czy od razu na forum?
    Pierw forum bo wydaje mi się wręcz nie możliwe ze dwie naraz się przepaliły
  • Poziom 38  
    A dlaczego by nie ?
    Sprawdź te żarówki i masę obok akumulatora, przykręconą do fartucha pod błotnikiem.
  • Poziom 5  
    g107r napisał:
    A dlaczego by nie ?
    Sprawdź te żarówki i masę obok akumulatora, przykręconą do fartucha pod błotnikiem.
    Z racji ze nie mam teraz przy sobie miernika wymieniłem żarówki krzyżowo tzn z lewej poszła na prawą a prawa na lewą i nie zmieniło się nic czyli na pewno nie żarówki .

    Dodano po 2 [minuty]:

    g107r napisał:
    A dlaczego by nie ?
    Sprawdź te żarówki i masę obok akumulatora, przykręconą do fartucha pod błotnikiem.
    czy to możliwe że stało się to po dolaniu płynu do spryskwiaczy? Bo jakaś kropelka obok poleciała . Tylko dziwne czy wtedy nie zalałoby żarówki ? A to widzę że cała strona oprócz tylnej nie działa.
  • Poziom 5  
    robokop napisał:
    Więc się kabelek upalił....
    Możliwe to co teraz? Bo nie działa mi tak jak mówię nie tylko przód a środkowy też

    Dodano po 34 [minuty]:

    Stasznie mnie to zastanawia ponieważ miałem kiedyś podobny problem z prawą stroną tylko wtedy nie swieciły wszystkie trzy. Teraz widzę że problem z lewą sroną ale nie świecą tylko dwie z przodu i środkowa. Od czego proponujecie zacząć naprawy/wymiany.
  • Poziom 38  
    Dostałeś podpowiedź - sprawdź masę przednich lewych kierunkowskazów. Na fartuchu pomiędzy kielichem amortyzatora i reflektorem masz przykręconą kostkę z wieloma przewodami. Za skrzynką bezpieczników, akumulatorem ? Tam gdzie wlew płynu ?
    Co z tym zrobisz, nie wiem.
    EmilD napisał:
    Z racji ze nie mam teraz przy sobie miernika
    Ale masz żarówkę. Lepsza jest od miernika.
  • Poziom 5  
    g107r napisał:
    Dostałeś podpowiedź - sprawdź masę przednich lewych kierunkowskazów. Na fartuchu pomiędzy kielichem amortyzatora i reflektorem masz przykręconą kostkę z wieloma przewodami. Za skrzynką bezpieczników, akumulatorem ? Tam gdzie wlew płynu ?
    Co z tym zrobisz, nie wiem.
    EmilD napisał:
    Z racji ze nie mam teraz przy sobie miernika
    Ale masz żarówkę. Lepsza jest od miernika.

    Jutro z rana to sprawdzę cały dzień będę grzebał bo wolne jutro. Dziś już ciemno rano dam znać
  • Poziom 5  
    O dziwo schodze dziś do auta włączam lewy kierunek nie działa. Idę pod maskę ruszam jakimś przewodem nie wiem od czego i jaki to nawet następnie poszedłem do auta grzebalem przy przycisku awaryjnych i o dziwo działa.

    Teraz się okaże czy będzie działać cały czas czy np dwa trzy dni i znów będzie awaria. Oby to już było za mną.
  • Poziom 38  
    EmilD napisał:
    Idę pod maskę ruszam jakimś przewodem nie wiem od czego i jaki to
    Znowu ktoś czymś rusza i działa ?
    W ten sposób trudno oczekiwać prawidłowych porad...
    W ten sposób... byłeś już u elektryka, wróć do niego, niech znowu odczyni tajemne obrzędy... Na moje, ostatnim razem zrobił Cię w bambuko.
    Lanos 1.6 98r - Nie działają dwa lewe kierunki
    Kierunki nie świeciły, ale kontrolka już tak ?
  • Poziom 5  
    Tzn jak w balona mnie zrobił? Skoro półtora msc było ok a teraz to samo ale z druga strona?
    Chce wiedzieć co mu powiedzieć.
  • Poziom 38  
    Powiedz mu że raz działa, a raz nie. Ruszasz czymś, działa. Czym, to już musisz się bardziej określić czym. To pomaga w zawężeniu miejsca usterki. Brak kontaktu na zaśniedziałym styku jakiejś wtyczki - ruszysz, złapie kontakt i działa, przewodzi. Do czasu aż znowu zaśniedzieje, bo tylko ruszyłeś kablami, a nie przeczyściłeś tego złącza. Przerwany przewód podobnie, aż go całkowicie nie urwiesz.


    Widzisz S202 na schemacie ? Jedna kostka w której płynie prąd zasilający kierunkowskazy i ich kontrolki. Kierunki i kontrolka ma zasilanie z jednego przewodu, z jednego punktu. Zwarcie spowoduje spalenie bezpiecznika, lub brak jakiegokolwiek zasilania na kierunki i ich kontrolkę. Jak alarm mógłby "zewrzeć" kierunkowskazy nie zwierając jednocześnie kontrolki podłączonej razem z tymi kierunkowskazami ? Sieczkę pociętych przewodów tam masz, czy jak ?

    Tu przykłady podobnej kostki, ten typ już tak ma i czasem warto i tam zajrzeć...
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic584019.html
    https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/226151-kostka-pod-fotelem-kierowcy/
    https://lanos.com.ua/forum/topic/92111-razem-pod-voditelskim-sideniem/
    Ale to później bo dostęp nieciekawy.

    Teraz przy tej okazji braku tylko przednich kierunków powyższe S301 pod fotelem, wychodzę z założenia, z Twojego opisu, że S202 jest dobre, bo daje prąd na tylny kierunek do złącza S301 - te już może być złe i daje TYLKO na tylny kierunek, a C204 i przednie żarówki prądu już nie dostają - C204 przy bezpiecznikach i masę tych kierunkowskazów przy bezpiecznikach w komorze silnika.
    Nie umiesz posprawdzać, trudno, ale obejrzyj tą masę.
    Muszę Cię zmartwić, ale jak gnije, za chwilę możesz tracić lewą stronę przednich świateł, i co lepsze wentylator chłodnicy.
    Niewiele zostało z forum, ale takie coś można jeszcze znaleźć
    Lanos 1.6 98r - Nie działają dwa lewe kierunki
  • Poziom 5  
    g107r napisał:
    Powiedz mu że raz działa, a raz nie. Ruszasz czymś, działa. Czym, to już musisz się bardziej określić czym. To pomaga w zawężeniu miejsca usterki. Brak kontaktu na zaśniedziałym styku jakiejś wtyczki - ruszysz, złapie kontakt i działa, przewodzi. Do czasu aż znowu zaśniedzieje, bo tylko ruszyłeś kablami, a nie przeczyściłeś tego złącza. Przerwany przewód podobnie, aż go całkowicie nie urwiesz.


    Widzisz S202 na schemacie ? Jedna kostka w której płynie prąd zasilający kierunkowskazy i ich kontrolki. Kierunki i kontrolka ma zasilanie z jednego przewodu, z jednego punktu. Zwarcie spowoduje spalenie bezpiecznika, lub brak jakiegokolwiek zasilania na kierunki i ich kontrolkę. Jak alarm mógłby "zewrzeć" kierunkowskazy nie zwierając jednocześnie kontrolki podłączonej razem z tymi kierunkowskazami ? Sieczkę pociętych przewodów tam masz, czy jak ?

    Tu przykłady podobnej kostki, ten typ już tak ma i czasem warto i tam zajrzeć...
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic584019.html
    https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/226151-kostka-pod-fotelem-kierowcy/
    https://lanos.com.ua/forum/topic/92111-razem-pod-voditelskim-sideniem/
    Ale to później bo dostęp nieciekawy.

    Teraz przy tej okazji braku tylko przednich kierunków powyższe S301 pod fotelem, wychodzę z założenia, z Twojego opisu, że S202 jest dobre, bo daje prąd na tylny kierunek do złącza S301 - te już może być złe i daje TYLKO na tylny kierunek, a C204 i przednie żarówki prądu już nie dostają - C204 przy bezpiecznikach i masę tych kierunkowskazów przy bezpiecznikach w komorze silnika.
    Nie umiesz posprawdzać, trudno, ale obejrzyj tą masę.
    Muszę Cię zmartwić, ale jak gnije, za chwilę możesz tracić lewą stronę przednich świateł, i co lepsze wentylator chłodnicy.
    Niewiele zostało z forum, ale takie coś można jeszcze znaleźć
    Lanos 1.6 98r - Nie działają dwa lewe kierunki


    Dzięki wielkie, wielki szacunek podjadę z cała wiedzą do mechanika a co do masy to rzeczywiście troche rdzy jest. Dzięki za pomoc ;)