Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie działa silnik wycieraczek w samochodzie Daewoo Lublin

cyngiel666 16 Aug 2018 20:07 1197 14
  • #1
    cyngiel666
    Level 5  
    Witam. W Daewoo Lublin silnik wycieraczek pracuje odpięty od mechanizmu. Po przykręceniu mechanizmu nie ma siły kręcić. W kostce, która ma 6 styków są wpięte tylko dwa kable zasilające, a wycieraczki włącza się wyłącznikiem na pulpicie. Czy może ktoś wie jak to naprawić lub wie który kabel jest od czego w kostce, która wychodzi z silniczka? Rozumiem że te dwa kable wpięte to zasilanie silniczka, a wyłącznikiem w kabinie włączam wycieraczki, tylko czy można coś zrobić by chodziły szybciej lub żeby chociaż miały siłę kręcić?
  • #2
    stanislaw1954
    Level 43  
    Jak sam zauważyłeś :
    cyngiel666 wrote:
    silnik wycieraczek pracuje odpiety od mechanizmu.po przykreceniu mechanizmu niema sily krecic
    Może trzeba sprawdzić mechanizm wycieraczek, dlaczego stawia taki opór.
  • #3
    cyngiel666
    Level 5  
    Mechanizm nasmarowany,dziala plynnie.wg mojej skromnej opinii cos jest z silniczkiem...

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Lub z podlaczeniem jak napisalem wczesniej...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak podnioslem wycieraczki od szyby I pracowaly w powietrzu to ok..pracowaly dobrze ale po przylozeniu do szyby wukonuja odrobine ruchu I stoja...
  • #4
    stalker1995
    Level 21  
    Może silnik jest już przegrzany, sprawdź jakie dochodzi do niego napięcie, zrob zdjęcie tej kostki na pewno piny powinny być wykorzystane ponieważ silnik ma opcje chodzenia w 3 sekcjach.
  • #7
    teskot
    Level 34  
    O ile dobrze kojarzę w Lublinie były stosowane silniki te same co w polonezie, czyli miały 4,5 lub 6 pinów. Jedno to zasilanie stałe (po stacyjce), drugie to masa, trzecie pierwsza prędkość, czwarte druga, piąte ty styk wyłącznika krańcowego. Szóstego nie pamiętam. Może u Ciebie włączona jest na stałe niska prędkość. Daj zdjęcia złączki to coś wymyślimy.
  • #8
    stalker1995
    Level 21  
    Tylko dziwne że ze stacyjki wychodzą 2 przewody daj jeden na masę drogi na pin nr 4 i sprawdź czy wycieraczki mają siłę chodzić po szybie.
  • #9
    cyngiel666
    Level 5  
    Tutaj jest wlasnie zrobione cos takiego ze jest tylko zasilanie na silniczku zrobione na dwa kable I zwyklym wylacznikem takim jak wlaczam swiatla zalaczam prace wycieraczek,zastanawialem sie czy jesli dalbym dodatkowy plus na ktorys z pinow to czy niechodzily by na ,,drugim biegu,, tzn szybciej?..a wracajac do kostki to ma 6 pinow

    Dodano po 7 [minuty]:

    A oto zdjecie kostki I kabli

    Dodano po 15 [minuty]:

    Probuje dodac zdjecie ale niemoge...
  • #10
    teskot
    Level 34  
    Podaj kolory przewodów wychodzących z silnika, które są podłączone z resztą instalacji. Napisz czy wycieraczki po wyłączeniu klawiszem zatrzymują się w dolnym położeniu (nie sądzę). Do włączania wycieraczek musi być dosyć specyficzny włącznik. Ale jak Ci nie zależy na funkcji powrotu do zerowego położenia to będzie tak: na czarny masa, zasilanie na siwy lub niebieski-to są 2 prędkości, ale nie pamiętam który jest od wyższej. W żadnym wypadku nie zwieraj siwego z niebieskim.
  • #11
    cyngiel666
    Level 5  
    Po wylaczeniu wycieraczki zatrzymuja sie nawet na srodku szyby..po prostu wylaczam I stoja..zalezy mi na tym jak zalaczyc szybszy bieg...
  • #13
    cyngiel666
    Level 5  
    Wiec tak.po zamianie kabli tak jak doradzil kolega silnik pracuje jeszcze wolniej niz wczesniej.wychodzi na to ze niebieski jest od drugiego(szybszego) biegu...ale niestety dalej jest tak jak bylo...czyli silnik na drugim biegu tez niema sily....chyba musze wymienic silniczek...
  • #14
    teskot
    Level 34  
    Jeśli mechanizm nie jest pokrzywiony lub zatarty to na to wychodzi.
  • #15
    stalker1995
    Level 21  
    Może spróbuj najpierw rozebrać i wyczyścić silniczek masmarowac łożyska, zaoszczędzisz pieniądze jesli uda się naprawić.