Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 1.6 E-HDI 92KM - Brak mocy gaśnie, brak błędów.

16 Sie 2018 20:11 564 7
  • Poziom 3  
    Witam,
    mam problem z silnikiem PSA 1.6 e-HDI 92KM. Problem zaczął się od tego, że przeskoczył trochę pasek rozrządu i auto straciło moc a następnie zgasło (wyrwało kilka zębów paska) pasek miał nalatane około 180tyś. Został założony nowy pasek rozrządu, pompa wody, napinacz, rolka. Auto pali teraz od strzała, silnik na wolnych obrotach pracuje idealnie, bez dziwnych dźwięków, stuków. Niestety nie wkręca się na obroty dojdzie do około 3tyś, ale jest to bardzo powolne. Podczas ruszania szarpie autem i nawet potrafi zgasnąć tak jakby się dusił. Sprawdziłem turbo, brak luzu na wirniku, sztanga pracuje, jednak nie słychać go zbytnio natomiast po odpaleniu łopatki pracują. Kompresja 14:17:14:17 BAR. Dodam, że brak absolutnie błędów w ECU. Prędkość maksymalna auta to jakieś 20-30km/h dlatego wydaję mi się, że to nie jest nawet tryb awaryjny. Czy możliwe, że EGR się zaciął i nie pokazuje błędów?
  • Poziom 38  
    Canmeq napisał:
    Kompresja 14:17:14:17 BAR.

    Aż dziwne że ten HDI jeszcze odpala przy tak niskiej kompresji.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Walczyłem z takim samym przypadkiem z 4-ry dni.
    Na wałku rozrządu przesunęły się krzywki. Nowy wałek załatwił sprawę.
  • Poziom 3  
    piotrekwoj1 napisał:
    Canmeq napisał:
    Kompresja 14:17:14:17 BAR.

    Aż dziwne że ten HDI jeszcze odpala przy tak niskiej kompresji.


    Piotrku to jaka kompresja powinna być? Zawsze wydawało mnie się, że jeśli nie będzie odpowiedniej kompresji to silnik nie odpali.

    Dodano po 4 [minuty]:

    T5 napisał:
    Walczyłem z takim samym przypadkiem z 4-ry dni.
    Na wałku rozrządu przesunęły się krzywki. Nowy wałek załatwił sprawę.


    Dzięki wielkie ;), być może ten sam problem tu siedzi.
  • Poziom 3  
    T5 napisał:
    Walczyłem z takim samym przypadkiem z 4-ry dni.
    Na wałku rozrządu przesunęły się krzywki. Nowy wałek załatwił sprawę.


    Możesz mi jeszcze podpowiedzieć jakim sposobem sprawdzić czy któraś krzywka jest przesunięta?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Krzywki poszczególnych cylindrów w 4 cylindrowym silniku zawsze są przestawione względem siebie o 90st. Sprawdzisz wg kolejności zapłonu - 1-3-4-2. Oczywiście osobno ssące i osobno wydechy.
  • Poziom 3  
    Problem rozwiązany. Głowica zregenerowana, zawory spotkały się z tłokami plus przesunęło krzywki na wałku rozrządu.