Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda civic VII coupe vtec - Wymiana katalizatora

XXxDragxXx 17 Aug 2018 08:04 2067 4
  • #1
    XXxDragxXx
    Level 2  
    Witam.
    Posiadam pewien problem, mianowicie z racji tego, że auto miało wycięty katalizator(puszka była, sonda też oryginalnie podłączona, ale reszta pusta) , samochód nie przeszedł przeglądu (zbyt duża emisja CO2) Więc zmuszony byłem do zamontowania nowego katalizatora i tu pojawił się problem, ponieważ Amerykanie lubią sobie wymyślać to montowany był tam specjalny katalizator z wbudowaną sondą, ale udało nam się z mechanikiem znaleźć zamiennik z innego auta, wszystkie proporcje się zgadzały, idealnie pasował, wszystko super przegląd przeszedł emisja 0.3, lecz po przejechaniu około 50km zapaliła mi się kontrolka Check Engine i tu nasuwa mi się pytanie, czy przyczyna błędu może być spowodowana przez nieorginalnego kata z sonda? Nazwy błędu nie znam ponieważ jeszcze nie miałem czasu podjechać by podłączyć go do komputera.
    Dzięki
  • #2
    leonov
    Level 42  
    A czy po wycięciu kata, nie było "grzebane" w sofcie auta ?
    Po drugie, skąd pewność że check jest od sondy, jak nie sprawdziłeś.
  • #3
    XXxDragxXx
    Level 2  
    Przy sofcie nie było nic grzebane, przynajmniej z tego co ja wiem, a czy to wina sondy, to są tylko moje przypuszczenia, ponieważ nigdy nie wyskaczyl mi check od czasu kupna, wszystkie naprawy robię od razu, a dziwnym trafem zaraz po wymienieniu kata wyskaczyl mi check, a dodam od siebie, że starałem się zniwelować wszystkie przyczyny błędu min sprawdzenie czy nie faluja obroty, sprawdzenie napięcia, nawet z mechanikiem zaglądalismy do silnika, maglownica też wydaje się ok
    Jeszcze jest możliwość zasniedzialego styku, ale po restarcie silnika przez Aku. błąd po ok. 10km pojawił się znowu
  • #4
    gabik001
    Level 37  
    W hondach wystarczy wyjąć katalizator, założyć rurę testową z mufką 16-26mm na sondzie i błąd zniknie. Tak zapewne było w tym przypadku. W USA nikt nie bada wysokości emisji CO2 tylko podłączają pod ODB2 i sprawdzają czy jest MIL czy nie (na teście co 2 lata).
    Dowiedz się jaki jest kod błędu i będziesz wiedział na czym stoisz. Być może trzeba mufkę na sondę założyć.
    Aha, i katalizator najlepiej oryginał bo te wszystkie rzemiosła to krótko działają...
  • #5
    XXxDragxXx
    Level 2  
    Wiem, że te uniwersalne katalizatory krótko działają, ale potrzebowałem na szybko, a oryginalny katalizator musiałbym sprowadzać bo nigdzie nie było. Temat do zamknięcia. Przyczyną zapalenia się Check był "błąd katalizatora" po dokładnym sprawdzeniu emisji CO2 zainstalowałem emulator do katalizatora i check zgasł. System po prostu nie widział nieoryginalnego katalizatora.