Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania - czarny osad w przewodzie ssacym paliwo

Scamar 17 Sie 2018 17:17 345 15
  • #1 17 Sie 2018 17:17
    Scamar
    Poziom 3  

    Witam w przewodzie [RU] ssącym paliwo przy smoku jest czarny osad podpowie ktoś czy to normalne tak musi być czy to czegoś wina . Dzięki za wszystkie odpowiedzi każda będzie pomocna.

    0 15
  • Sklep HeluKabel
  • #2 17 Sie 2018 18:00
    jerry1960
    Poziom 33  

    Na pewno nie jest to normalne. Wyczyść zbiornik ( wypłukaj) oraz całą instalacje paliwową . Osad może pochodzić z jakiegoś wężyka nie olejoodpornego.

    0
  • #3 17 Sie 2018 18:02
    Dagomir
    Poziom 14  

    Jeśli to HPI to SCANIA opisuje to tak "Układ jest układem otwartym, co oznacza, że końcówka jest otwarta w czasie fazy ładowania. Oznacza to, że gazy powstałe w wyniku spalania przechodzą przez pompowtryskiwacz, poprzez przewód powrotny do zbiornika. Niewielka ilość spalin może być obecna w zbiorniku, co jest zjawiskiem całkowicie normalnym. W układzie może również powstawać osad węglowy."

    2
  • #4 17 Sie 2018 20:49
    szaman108
    Poziom 29  

    Potwierdzam wypowiedz Dagomir-a

    1
  • #5 17 Sie 2018 22:17
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Oczywiście, że to HPI skoro jeden z przewodów jest oznaczony jako "RU".

    Cała reszta powyżej jak najbardziej się zgadza.

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #6 18 Sie 2018 06:35
    Scamar
    Poziom 3  

    Witam was to jest scania hpi i sa dwa przewody ssace i dwa powroty ktore sa czyste a tylko jeden ssacy ma ten osad . A mozliwe jest ze paliwo cofa sie tym przewodem bo od czartku dlugo kreci zanim zapali

    0
  • #7 19 Sie 2018 13:12
    Dagomir
    Poziom 14  

    Ja bym sprawdził jaki jest przebieg ciśnienia paliwa na zasilaniu podczas rozruchu, wtedy się wyjaśni czy paliwo się cofa. Scania ma też często problemy z zaworem odcinającym, są dostępne do niego zestawy naprawcze.

    0
  • #8 22 Sie 2018 07:48
    Scamar
    Poziom 3  

    Ok dzieki sprawdze . A jak sie cofa to czego to moze byc wina

    0
  • #9 22 Sie 2018 08:17
    Chavez
    Poziom 13  

    Uszczelka filtra, rura cienkościenna w podstawie filtra, zawory przelewowe...

    0
  • #10 22 Sie 2018 08:58
    Scamar
    Poziom 3  

    Zawor nowy orginal a z ta rura to co moze byc nie tak jak ja sprawdzic

    0
  • #12 22 Sie 2018 19:14
    Scamar
    Poziom 3  

    Ok to przez ta peknieta rurke moze byc cisnienie w przewodzie ssacym

    0
  • #13 22 Sie 2018 19:21
    darfur5
    Poziom 29  

    A czy widoczny jest jakikolwiek wyciek paliwa?

    0
  • #14 22 Sie 2018 22:16
    Dagomir
    Poziom 14  

    W przewodzie ssącym panuje podciśnienie więc w trakcie pracy silnika może zasysać powietrze, co prawdopodobnie wpływałoby na brak mocy w trakcie jazdy pod obciążeniem. W Twoim przypadku jak opisałeś pojawiły się problemy z rozruchem. Opisz co do obecnego momentu sprawdziłeś, jakie wyniki pomiarów ciśnienia, balans cylindrów itp. Darfur5 trafnie napisał czy są ślady wycieku paliwa w momencie gdy samochód stoi a silnik nie pracuje. Wtedy nie ma podciśnienia a paliwo może przeciekać w instalacji zasilającej.

    0
  • #15 22 Sie 2018 23:51
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Do sprawdzenia jest w pierwszej kolejności smok paliwa a dokładnie zaworek,który jest zamontowany w smoku(ameliniowa rurka część ssąca) Trzeba podlączyć się z powietzrem do nypla odpowietrzającego na obudowie filtra paliwa i wpompować 3 bary ciśnienia do układu ważne jest aby nie pompować wiecej niż te 3 bary.Większe ciśnienie może uszkodzic smok.

    Do zbudowania narzędzia potrzebny jest regu-
    lator ciśnienia, dwa złącza przewodów, prze-
    wód giętki i zaciski do przewodów. Zmontuj
    części, jak pokazano na rysunku 1. Jest bardzo ważne, aby wszystkie złącza były szczelne.
    1. Wymontuj pokrywkę zbiornika. Jeśli po-
    jazd posiada podwójne zbiorniki należy
    zdjąć pokrywkę z obu stron.
    2. Podłącz narzędzie do śruby odpowietrznika na obudowie filtra za pomocą przewodu
    giętkiego i 2 opasek przewodów, jak poka-
    zano na rysunku 2.
    3. Otwórz śrubę odpowietrznika i doprowadź
    do systemu ciśnienie maks. 3 bar.
    Po około 10 minutach: Posłuchaj, czy w
    zbiorniku nie słychać bąbelkowania powie-
    trza w miejscu, gdzie znajduje się smok do
    zasysania paliwa ze zbiornika. Odgłos bąbelkowania
    powietrza wskazuje na nie-
    szczelność zaworu kontrolnego i
    konieczność wymiany smoka.

    0
  • #16 23 Sie 2018 13:09
    Scamar
    Poziom 3  

    Wycieków brak a i z odpalaniem jest juz ok wymieniony zawor przelewowy i smok narazie odpnala . Wymienilam pierw zawor prelewowy w filtrze odczekalem okolo 2 godzin dalej ciezko mial zapalic . Wymienilem wiec smok nadal nie odpalal poruszylam za przewud ssacy przy smoku to wyrwalo go ze smoka a w przewodzi bylo takie cisnienie ze caly bylem w ropie . Po regeneracji wtryskow balansu nie robilem . Teraz niby odpala ale praca jest ciezka jak by sie dusil

    0