Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wózek widłowy pompa hydrauliki.

janek1815 26 Sie 2018 06:51 2145 89
  • #61 26 Sie 2018 06:51
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Dokładnie. Końcówki drążków kierowniczych naparzają automaty a mocowane są w dwóch kłach. Tokarz nie będzie miał problemu.
    Dziwi mnie tylko że chcą je przerabiać zamiast zmienić w drążkach gwint z calowego na metryczny tak by w przyszłości bez kombinowania pasowały końcówki dostępne w sklepie.
    Z 30-ki końcówek nie zakładaj bo są liche. Przy intensywności eksploatcjii w wózku długo nie pociągną. W 30-ce każda ciągnie tylko jedno koło a i tak co 2 lata do wymiany. Prócz tego dyskwalifikuje je gwint M16. Lepiej z większego ciągnika. Na dobrą sprawę gdybyś założył z belarusa nie było by to złe w nich z czasem zużycia dokręca się kołpak a potem wymienia bebechy zostawiając tylko obudowę. Jak z trwałością ciężko powiedzieć w ciągniku dokręca się raz na 3-4 lata.

  • #62 26 Sie 2018 07:53
    janek1815
    Poziom 38  

    To było tak końcówki wewnętrzne są z prawym gwintem i tam były do wymiany zarówno one jak i ich gniazda. Zostało to wykonane. Końcówki zewnętrzne ich nie ruszano bo były dobre tylko że sprawdzono w pośpiechu tylko z jednej strony. Była bez ruchu. Ja wczoraj jak zajechałem rano mówię że jest luz. No i faktycznie był. Kazano mi szukać na gwałt z lewym gwintem ja mówię że nie ma bo już szukałem. W związku z problemami z nacięciem prawego gwintu wewnętrznego tak aby obydwie były prawe. Regulacja trochę wtedy upierdliwa no ale przecież nikt tam co chwilę tego nie reguluje. (Brak gwintowniki calowego i przy tej głębokości i średnicy tak głęboko nożem nie zrobią gwintu) postanowili aby uniknąć spawania przegwintowac końcówkę drążka . Ponoć gwint calowy nożem zrobią bez problemu. Nie takie rzeczy robili ;) zresztą tam wszystko robią walki ktore ważą około 300- 400kg zębatki i różne dziwne rzeczy które widziałem pierwszy raz na oczy. Tak więc przeróbka tego wszystkiego na inny rodzaj końcówki to już trochę za późno. Kilka lat wytrzyma gdy się wybiją to już obędzie się bez spawania tylko wystarczy nowa przetoczyć. A może kupię nowy wózek kto to wie. Ten mi bardzo pasuje z powodu że jest dość szeroki i nisko się na nim siedzi. Dla mnie wygodny. Dodatkowo cały dom nim wybudowałem. Służył mi jako winda. Szło nim wszystko palety z cegła, zaprawa w taczce itd. w domu mieszkam. Dodatkowo przednie koła dosc potężne jak na wózek. Oryginalnie były 7,5-16 mam je do dziś w razie awarii lub jazdy zimą gdy jest lód wtedy da się na tamtych łańcuchy założyć. Te to 12,5-18. Wózek idzie nawet po trawie na poprzednich było to nie możliwe zapadał się w ziemię. Jego konstrukcja właśnie umożliwiała takie przełożenie ponieważ ma regulację na zwolnicach jak w ciągniku dół góra i maszt również ma możliwość opuszczenia podniesienia na mocowaniu. Minus jest tylko jeden brak kabiny i ogrzewania. Myślałem nawet coś zrobić ale na myśleniu się skończyło. A nawet kupiłem Webasto suche. Stój to nie to tylko sirroco czy jakoś tak no ale to za duże. Wydaje się że wodne byłoby prościej zrobić. A może zrobimy po remoncie? ;) Szyby pasowałem po aukcjach to z przodu i z tylu.pasuje od 330 lub 360 bez problemu. Resztę by dobrał. Były minusy to teraz porównanie. Jak mi padł w trakcie rozładunku kiedyś jeden z węży . W okolicy nie miałem wtedy gdzie zakuć węża najbliższe miejsce to 35km teraz tylko 7km. Pożyczyłem wózek od kolegi GPW to jest tragedia. Wysoko się siedzi wózek wąski miałem wrażenie że się przewróci. Drugi wózek z którym miałem doczynienia to toyota modelu nie pamiętam ale miała przebieg trochę ponad 500mth. To już bajka. No ale cena to już inna sprawa. Na razie taki zakup jest nie możliwy więc pozostaje przy tym co mam.

  • #63 26 Sie 2018 08:05
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    He he ładna historia :-)
    Ciekawe jakiej długości są drążki może dało by się podebrać z czegoś gotowe tylko came końcówki dopasować....

  • #64 26 Sie 2018 08:45
    janek1815
    Poziom 38  

    Drążki mają około 30cm teraz to strzał bo ich nie mam fizycznie u siebie. Więcej nie mają. Na zdjęciu ogrzewanie które kupilem. Miałem do niego robic obudowę a całość mialabyc przykręcona na okres zimowy na "masce". Chyba wodne byłoby prostsze do realizacji. Sam nie wiem czy udałoby się podłączyć gdzieś węże no i czy pompa wyda ponad chłodnice metr w górę czy potrzebna jest dodatkowa pompka. No i oczywiście będzie problem z wymianą dolaniem płynu do chłodnicy.Wózek widłowy pompa hydrauliki.

  • #65 26 Sie 2018 09:02
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    To nie są długie. Nie lepiej było by je zrobić z sześciokątnego pręta lub grubościennej bezszwowej rury. Gwint metryczny prawy lewy na głębokość np. 40 mm a środek wytoczyć...
    Można zrobić też z gwintem po jednej stronie a druga blokowana skręcana śrubami. Popuszczaj je i wyciągasz tylko do regulacji tak jak jest to np. w 60-ce.

    Nie zastanawiałeś się nad elektrycznym ogrzewaniem? Dodatkowy alternator i nagrzewnica tak jak mają np. ciągniki lamborgini czy deutz fahr? Proste i minimum przeróbek dla małej kabiny wystarczy.
    To webasto trochę duże jak do takiej kabiny ogrzewano nimi w wojsku samochody techniczne i inne budy montowane na starach. Dość sporo pali pomijam fakt że usmaży ci worek w tej kabinie :-)

  • #66 26 Sie 2018 09:10
    Megawe
    Poziom 30  

    Zrób zdjęcie zwrotnicy bo jeszcze nie widziałem żeby w ciężkim sprzęcie nie było łozyska oporowego.
    Nawet leciutki fiat 126p ma łożyska oporowe ślizgowe.

  • #67 26 Sie 2018 09:20
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Myślę że koledze chodziły po głowie np. kulkowe łożyska oporowe a nie ślizgowe i dla tego napisał że nie ma.

  • #68 26 Sie 2018 09:29
    janek1815
    Poziom 38  

    Nad elektrycznym się nie zastanawiałem. Dodatkowo nie ma tam miejsca na drugi alternator. Jaki jest pobór prądu przez taką nagrzewnice? Tam kiedyś była prądnica a może alternator sam nie wiem co to było raczej prądnica z regulatorem mechanicznym podobnym do c330 . Wyrób Boscha. Jako że miałem problemy wstawiłem alternator od poloneza. Po ukreceniu śrubek przy wymianie regulatora napięcia i braku alternatorów od poloneza na złomowisku był kolejny upgrade. Teraz jest alternator 70A od Felicji. Problem który ogranicza to wszystko to też pasek 13 napędzający jednocześnie pompę wody. Podejrzewam że nawet gdyby się udało wcisnąć drugi alternator to odbije się to na trwałości pompy wody. Napęd drugim paskiem nie wchodzi w grę. O ile na kole pasowym silnika dorobienie drugiego paska to nie problem to po drodze mamy wentylator chłodnicy. Tam jest tak wszystko spasowane że przy wymianie pompy ciężko go nawet odkręcić.

    Coś mi się wydaje że jesteśmy w domu ze skręcaniem. Odwiedził mnie właściciel warsztatu i okazało się że wczoraj odnaleźli resztki łożysk oporowych. W jednej zwrotnicy nie było wcale. Dostałem zadanie bojowe aby poszukać co to jest i je kupić. Powiedziałem że zwiększyłem ciśnienie na orbitrolu. Powiedzieli że raczej to nie będzie konieczne bo tam wszystko było pozacierane. Tak więc wózka jutro ani pojutrze pewnie nie złożę. Ktoś coś widział łożysko oporowe z wałeczkami calowe o wymiarach wewnątrz 31,6 zewnątrz 67 i grube na 21mm?

    Wózek widłowy pompa hydrauliki.

    Wózek widłowy pompa hydrauliki.Wózek widłowy pompa hydrauliki.

  • #69 26 Sie 2018 10:05
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    No widzisz to coś się wyjaśniło.
    Na wale gdyby dało się włożyć drugi pasek osobny dla dodatkowego alternatora a ten napędzający pompę zostawić w tej formie jak jest.
    Ale z tego co widzę to lepiej było by nagrzewnicę wstawić i układ chłodzenie silnika wykorzystać.

    Trzeba by pokopać po katalogach tyle że najprędzej by kulkowe znalazł.

  • #70 26 Sie 2018 10:19
    janek1815
    Poziom 38  

    seweryn7701 napisał:
    Ale z tego co widzę to lepiej było by nagrzewnicę wstawić i układ chłodzenie silnika wykorzystać.


    Nagrzewnica to nie problem. Nawet pompa ma dodatkowe chyba wyjście lub wejście więc jedno podłączenie węża to tylko dorobienie kroćca. Pozostaje tylko jeszcze drugie no i kwestia upchania tego gdzieś. Najlepiej nad głową no ale jak zrobić obieg wody.

    Wertuję internet i nic podobnego nie znajduję do wymiarów tego łożyska z kartki.

    Wózek widłowy pompa hydrauliki.

  • #71 26 Sie 2018 10:29
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Najczęściej do pompy jest montowany powrót z nagrzewnicy a zasilanie bierze z najcieplejszego miejsca czyli głowicy. Pompa wprowadza w ruch płyn w bloku i w nagrzewnicy. Samo umiejscowienie nagrzewnicy to już musisz samemu bo ty masz wózek i wiesz na co pozwala konstrukcja. Jeśli zrobisz kabinę to nagrzewnica może być dosłownie wszędzie od dachu po podłogę a nawet na zewnątrz kabiny.

    Hm... może kulkowe by wystarczyło... Masa ciągników takie posiada i nie stwarzają specjalnie problemów.

  • Pomocny post
    #72 26 Sie 2018 10:54
    los_sombreros
    Poziom 11  

    No to ładna historia z tą beleczką. Wątpię żeby kolega znalazł takie łożyska, trzeba będzie raczej celować w najbliższych rozmiarów kulkowe, które będą na pewno nieco słabsze, choć z powodzeniem mogą tu wystarczyć.

    dla wymiarów które podałeś , czyli Φ31,6 xΦ 67 x 21mm blisko jest łożysko kulkowe 51207 Φ35 xΦ 62 x 18mm .
    przykładowo skf:
    http://www.skf.com/pl/products/bearings-units...single-direction/index.html?designation=51207

    Nośność statyczna pojedynczego łożyska to 7,3t więc nie powinno być problemu o ile weźmie się dobre jakościowo łożyska. Tył widlaka i tak odciąża się przy załadowanych widłach.
    Wytoczyć tulejki redukcyjne do średnicy sworzni i szczelnie przylegające dekielki osłaniające łożyska (można od razu dekielek z redukcją) nasmarować i powinno być dobrze.

  • #73 26 Sie 2018 11:51
    janek1815
    Poziom 38  

    Byłem zapytać. Upierają się że ma być takie samo. Jak nie znajdę to mi chcą zrobić jakieś podkładki z brązu. Nie wiem o co kaman ale przecież tam tarcie będzie olbrzymie. Jak usłyszałem z łożyskiem też jak coś tam wleci to zrobi taka robotę że się rozsypie. Dlaczego nie widziano w zesniej łożyska otóż po rozebraniu tego było tam ponoć tak wszystko wyszlifowane że wyglądało jak lustro. Tylko w jednym miejscu była rysa. Zaczęli tam dłubać i wysypało się to co na zdjęciu wyżej. Podejrzewam że chodzi o to że sworzeń jest już dorobiony nowy. Jeszcze trochę poszukam jak nic nie znajdę to jutro będę dzwonił po kilku hurtowniach zobaczymy co z tego wyniknie. Skoro łożysko oporowe sprzęgła jest dostępne calowe to dlaczego takie łożysko miałoby być niedostępne.

  • #74 26 Sie 2018 12:00
    los_sombreros
    Poziom 11  

    Żadne podkładki z brązu. Żeby chodziło lekko i się nie wycierało to powinno być zgodnie ze sztuką ułożyskowane tocznie, a szczelnie osłonięte (obowiązkowo) łożysko oporowe to powszechnie stosowane rozwiązanie. Popatrzy saobie kolega na dostępne w handlu zestawy sworzni z łożyskami. Ja bym miał zastrzeżenia co do kompetencji tych majstrów.

  • #75 26 Sie 2018 12:08
    janek1815
    Poziom 38  

    Też zaczynam mieć chociaż robią na prawdę wszystko. Jutro będę się upierał przy swoim. Mam szukać łożyska które ma wewnątrz 31,75-32mm z zewnątrz aż takie jest to nie istotne. Raczej nie większe niż 67. Muszę się wstrzymać do rana sam nie znajde. Ci co się tym zajmują może coś dobiorą. Jutro napiszę co i jak.

  • #76 26 Sie 2018 12:22
    los_sombreros
    Poziom 11  

    janek1815 napisał:
    Mam szukać łożyska które ma wewnątrz 31,75-32mm z zewnątrz aż takie jest to nie istotne. Raczej nie większe niż 67.


    ... i wysokości max. 21mm ? Może być ciężkawo

  • #77 26 Sie 2018 12:51
    janek1815
    Poziom 38  

    Usłyszałem dziś że to może być jakiś twór w sensie środek calowy a z zewnątrz wychodzi że to rozmiar metryczny.

  • #78 26 Sie 2018 13:48
    los_sombreros
    Poziom 11  

    a jakiej kategorii wagowej jest ten zawodnik? Bo W GPW 2501, 2005 ,2007 o masach 3,5 -3,7 t montowano łożyska zwrotnic 51206 czyli mniejsze i słabsze (nośność stat. 5,1t) od proponowanego przeze mnie łożyska 51207 (7,3t). Wymiarowo to 5106 raczej nie podejdzie bo 30x52x16, ale może dać pewien punkt odniesienia.

    Jeśli masa widlaka nie większa niż 5-6t to śmiało wsadzałbym te 51207 i dotoczył odpowiedni dekielek- osłonkę z wewnętrznym pierścieniem ustalającym łożysko względem osi sworznia. Oczywiście jeśli nic kolega nie znajdzie bardziej podchodzącego.

    P.S Widziałem gdzieś te łożyska 51207 tkaże w wersji krytej pierścieniem metalowym

  • #79 26 Sie 2018 14:37
    janek1815
    Poziom 38  

    Zawodnik ważony był 3-4 lata temu przed wymianą silnika. Wtedy usłyszałem że może kosztować to nawet 5tysiecy. Miałem zamiar go zezłomować i kupić coś innego. No ale trafił się silnik w dobrym stanie. Waga to około 4700kg.

  • #80 26 Sie 2018 14:50
    los_sombreros
    Poziom 11  

    Więc jakieś poważniejsze szukanie mocniejszych łożysk na wałeczkach o dość egzotycznych wymiarach nie ma większego sensu, bo obciążenie na wyżej wymienionych kulkowych nie zrobi większego wrażenia a nawet będzie bezpieczny zapas( podana nośność dotyczy jednego łożyska) No, ale może akurat coś Ci znajdą .

  • #81 26 Sie 2018 16:47
    Megawe
    Poziom 30  

    Za 20 zł mozna kupić łożysko oporowe sworznia zwrotnicy Star 742 wym. 30x57x16mm index 10-13-0190. Średnicę wewnętrzna można kamieniem dopasować aby ciasno wchodziło na sworzeń. Wymierzyć gdzie ma być w sworzniu poprzeczny otwór do smarowania łożyska, do niego zrobić otwór wzdłuż z kątową kalamitką. Powierzchnie na których opiera siię łożysko muszą być wyrównane i prostopadłe do osi sworznia. Pozostaje jeszcze wytoczyć podkładki tak aby całość ciasno wchodziła w obejmę zwrotnicy. Łożysko oporowe ma górę i dół i zakłada się je w jeden właściwy sposób.

  • #82 26 Sie 2018 18:27
    los_sombreros
    Poziom 11  

    W sumie to jeszcze prostsze i tańsze rozwiązanie, no i ma gotową osłonkę. Odpowiednią płytką ogarnięty tokarz da rady to roztoczyć. Szlifowanie też może być, ale trzeba uważać żeby nie przegrzać.

  • #83 26 Sie 2018 19:03
    janek1815
    Poziom 38  

    To łożysko od stara jest najbardziej podobne do mojego. Te co ja znalazłem to była płytka później pierścień z kulkami i kolejna płytka.

  • #84 26 Sie 2018 19:29
    Megawe
    Poziom 30  

    Jaką masz średnicę sworznia ?
    Łożysko oporowe calowe w obudowie firmy Timken T127 ma wymiary 32,04 x 66,675 x 19,446 ale cena jest zaporowa.

  • #85 26 Sie 2018 20:43
    janek1815
    Poziom 38  

    Megawe napisał:
    Jaką masz średnicę sworznia ?

    Na tyle na ile moja suwmiarka dobrze mierzy to lekko jest sworzeń owalny i wacha się od 31,4 do 31,7mm. To łożysko Timken jest prawie idealne.

  • #86 26 Sie 2018 21:44
    Megawe
    Poziom 30  

    Sworzeń będzie dorabiany pod otwór w zwrotnicy i trzeba bazować na tym otworze.
    Sworzeń musi ciasno pasować w otworze i być z odpowiedniego materiału.
    Jeżeli otwór w zwrotnicy jest wyrobiony trzeba go wyrównać.

  • #87 26 Sie 2018 23:06
    janek1815
    Poziom 38  

    Z tego co mi wiadomo sworznie były dorobione w sobotę.

  • #88 11 Paź 2018 08:16
    janek1815
    Poziom 38  

    W ramach podsumowania. Sprawa wygląda tak że wspomaganie chodzi bardzo dobrze wszystko skręca bez problemu na postoju. Zostały wymienione wszystkie drążki dorobione nowe gniazda do mocowania końcówek. Do tego wymienione łożyska których z początku nie było widać że w ogóle tam sa oraz sworznie zwrotnic. Jedyny błąd jaki popełniłem to pozostawienie zwiększonego ciśnienia na orbitrolu. Te 85bar pewnie było wystarczające. Objawia się to tak że jak silnik pracuje na małych obrotach lub jadę na niewiele większych to skręt kół na maks objawia się gwałtownym przyduszeniem silnika. Dawniej tego nie było. Niestety nie mam warunków technicznych aby zdemontować obciążnik z tyłu. Dopiero będę mógł to zrobić za rok w wakacje. W sumie to za 8 miesięcy.

    Gdzieś tam wcześniej poruszyliśmy wątek ogrzewania nad którym rozmyślam. Założenie nagrzewnicy wysoko to problem z dolewaniem płynu chłodnicy. Korek na niej stanie się bez użyteczny dolewanie będzie u góry. Czy pompa wody która jest w wózku zapewni obieg? Czy potrzebna jest dodatkowa? Alternator który posiadam to 70A od Felicji 1,3 więc na ogrzewanie elektryczne trochę mało. Fajnie gdyby trochę ciepła leciało na twarz czy kolana szczególnie gdy jest duży mróz.

  • #89 13 Paź 2018 07:43
    SKM 1964
    Poziom 32  

    A pro po , napisałem Ci wcześniej o łożyskach oporowych w zwrotnicach ale powiedzieli , że coś takiego nie występuje w tych wózkach . Nie pamiętam jaki rozmiar ale w bułgarach oryginalne też był wałeczkowe . Zmienialiśmy to na kulkowe oporowe ale nie wytrzymywały . :|

  • #90 15 Paź 2018 16:46
    widlowe-predki

    Poziom 7  

    SKM 1964 napisał:
    A pro po , napisałem Ci wcześniej o łożyskach oporowych w zwrotnicach ale powiedzieli , że coś takiego nie występuje w tych wózkach . Nie pamiętam jaki rozmiar ale w bułgarach oryginalne też był wałeczkowe . Zmienialiśmy to na kulkowe oporowe ale nie wytrzymywały . :|

    Czy nie chodzi o łożyska stożkowe 32206? Wymiary 30x62x21,25mm.