Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Livebox 2.0 (telefon nie wyświetla numerów przychodzących.

18 Sie 2018 10:44 411 20
  • Poziom 4  
    Mam połączenie Orange z Neostrada (ADSL 2+) normalny analogowy numer bez VoIP.

    Telefon analogowy wpinam bezpośrednio do gniazdka to numery przychodzące wyświetlają mi się na telefonie.

    Telefon analogowy wpinam przez Livebox 2.0 numery przychodzące nie wyświetlają się. Czy istnieje możliwość wyświetlania tych numerów?
  • Pomocny post
    Poziom 36  
  • Poziom 4  
    Dzięki. Ci technicy nie bardzo są zorientowani. Powiedziano mi, ze przyślą mi technika do domu w celu sprawdzenia.
  • Poziom 4  
    Do dzisiaj nikt nie przyszedł
  • Moderator - Sieci, Internet
    piotr1777 napisał:
    Do dzisiaj nikt nie przyszedł

    To ma być nasz wina że nikt od operatora nie przyszedł??? Zgłaszaj dalej usterkę albo zmień operatora.
  • Poziom 36  
  • Poziom 33  
    piotr1777 napisał:
    Mam połączenie Orange z Neostrada (ADSL 2+) normalny analogowy numer bez VoIP.

    Zaraz, zaraz. Coś tu brak konsekwencji. Skoro masz numer analogowy ( nie VoIP) to jak Ci ma działać na porcie VoIP w Livebox??? Alno jedno, albo drugie. Puki co, to operator nie daje jednocześnie usługi tego samego numeru na łączu analogowym i na VoIP.
  • Poziom 4  
    Zutket napisał:
    piotr1777 napisał:
    Mam połączenie Orange z Neostrada (ADSL 2+) normalny analogowy numer bez VoIP.

    Zaraz, zaraz. Coś tu brak konsekwencji. Skoro masz numer analogowy ( nie VoIP) to jak Ci ma działać na porcie VoIP w Livebox??? Alno jedno, albo drugie. Puki co, to operator nie daje jednocześnie usługi tego samego numeru na łączu analogowym i na VoIP.

    Mi chodzi o to, aby telefon analogowy (nie VoIP) podłączony bezposrednio do gniazda Tel1 w Livebox 2.0 wyświetlał mi numery przychodzące.

    Nie pisałem nic o jednoczesnej usłudze...

    @jprzedworski
    Ja płacę za tą usłługe.
    Przychodzące numery na podłączeniu telefonu do gniazda (podwójnik) w scianie są wyświetlane prawidłowo. Przy podłączeniu do Liveboxa niestety nie.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    [quote="piotr1777"]
    Zutket napisał:
    Mi chodzi o to, aby telefon analogowy (nie VoIP) podłączony bezposrednio do gniazda Tel1 w Livebox 2.0 wyświetlał mi numery przychodzące.


    Tak tylko ten telefon analogowy podłączony do Livebox 2.0 to jest VoIP.
    Podaj na priv numer z tego Livebox, przedzwonimy i sprawdzimy.
    A jak ci się nie wyświetla to jak reaguje ten telefon podłączony do Livebox?
  • Poziom 4  
    Dziekuje za pomoc zglosze sie do ciebie.

    Cytat:
    Tak tylko ten telefon analogowy podłączony do Livebox 2.0 to jest VoIP
    Nie to nie jest VoIP tylko zwykły stacjonarny, analogowy.

    Cytat:
    A jak ci się nie wyświetla to jak reaguje ten telefon podłączony do Livebox?

    Wychodzace rozmowy druga strona dobrze słyszy, a ja jak mówię to słysze swoje echo (kiepska jakość).
    Przychodzące rozmowy słyszę dobrze, ale przychodzące numery nie wyświetlają się (pokazują sie wszystkie jako anonimowe).
  • Poziom 4  
    Jeśli dobrze rozumiem to pytasz mnie o pierwsze cztery cyfry numeru telefonu, tak?

    To jest 3381.....

    Czy też pytasz o coś innego co jest wpisane w Liveboxie, czy też konfiguracji Liveboxa? Bo tam nic nie wpisywalem.

    PS Numer telefonu jest już "stary" ma wiele lat, livebox jest nowy dopiero teraz staram sie poprawnie skonfigurować.
  • Poziom 43  
    Czy Kolega Autor jednak nie myli nr PSTN z nr VOiP - Kolega ma zapewne ten pierwszy, więc przez LB on nie zadziała, bo tam jest właśnie VOiP.
  • Poziom 4  
    KOCUREK1970 napisał:
    Czy Kolega Autor jednak nie myli nr PSTN z nr VOiP - Kolega ma zapewne ten pierwszy, więc przez LB on nie zadziała, bo tam jest właśnie VOiP.

    Nie, ja nie mylę. Mam faktycznie pierwszy, mam PSTN (nie VoIP).

    I wlaśnie ten PSTN podłączony do LB (gniazdo T1) dziala, ale niepoprawnie i nie pokazuje, nie wyświetla przychodzących numerów telefonu.

    Na tym właśnie polega problem.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Livebox ma wbudowaną bramkę VoIP, więc zwykły telefon analogowy można podłączyć. Pytanie, czy ta bramka obsługuje prezentację numerów, bo to od niej głównie zależy.
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    Dlaczego autor koniecznie chce podłączyć telefon za pośrednictwem LB? Przecież to jest ewidentnie błędne podłączenie. LB został zaprojektowany jako bramka VoIP i tak używa go typowy klient Orange, więc po co producent miałby pchać się w koszty i jeszcze dokładać interpreter FSK na porcie FXS.
    Skoro masz do domu doprowadzoną pętlę PSTN to powinieneś do gniazda podpiąć rozgałęźnik. Do jednego portu rozgałęźnika dołączyć bezpośrednio LB a do drugiego telefon poprzez filtr dolnoprzepustowy. To jest poprawne podłączenie (zresztą podobno działające).
  • Poziom 33  
    piotr1777 napisał:

    Mi chodzi o to, aby telefon analogowy (nie VoIP) podłączony bezposrednio do gniazda Tel1 w Livebox 2.0 wyświetlał mi numery przychodzące.
    Już Ci raz tłumaczyłem. Nie ma puki co takiej możliwości, aby ten sam numer działał jako PSTN ( ten w gniazdku na ścianie) i jako VoIP na gniazdku Tel. w Liveboxie.

    piotr1777 napisał:
    Nie pisałem nic o jednoczesnej usłudze...
    Nie piszesz, a za wszelką cenę, chcesz podłączyć telefon do Liveboxia.
    piotr1777 napisał:
    Ja płacę za tą usłługe.
    Prezentacja numeru na Liveboxie jest w pakiecie za to, że przeniesiesz nr PSTN na VoIP.
    piotr1777 napisał:
    Przychodzące numery na podłączeniu telefonu do gniazda (podwójnik) w scianie są wyświetlane prawidłowo. Przy podłączeniu do Liveboxa niestety nie.
    Jeżeli na Liveboxie masz rozmowy przychodzące, to tylko świadczy o tym, że procedura przenoszenia nr nie została dokończona i tak sobie wisi. Niestety coraz częściej się to zdarza w Orange. Jedynie pozostaje Ci zadzwonić na Infolinię i zgłosić problem. Sam nic nie zrobisz.

    krzysiozak napisał:
    Podaj cztery pierwsze cyfry tego telefonu z Livebox.
    Ciekawe, jakie znaczenie mają pierwsze cztery cyfry nr ( dwie pierwsze kierunek) na działanie lub nie Liveboxa, a tym bardziej na wyświetlanie numeru.
  • Poziom 4  
    IC_Current napisał:
    Dlaczego autor koniecznie chce podłączyć telefon za pośrednictwem LB? Przecież to jest ewidentnie błędne podłączenie. LB został zaprojektowany jako bramka VoIP i tak używa go typowy klient Orange, więc po co producent miałby pchać się w koszty i jeszcze dokładać interpreter FSK na porcie FXS.
    Skoro masz do domu doprowadzoną pętlę PSTN to powinieneś do gniazda podpiąć rozgałęźnik. Do jednego portu rozgałęźnika dołączyć bezpośrednio LB a do drugiego telefon poprzez filtr dolnoprzepustowy. To jest poprawne podłączenie (zresztą podobno działające).


    Masz tutaj jak najbardziej racje. Podłączenie w taki sposob działa u mnie poprawnie.

    Tylko, że:
    1. Ja nie chcę przenosić numeru PSTN na VoIP bo na VoIP są wielkie problemy z użytkowaniem telefaksu.
    2. Bramka LB VoIP nie obsluguje telefaksu.
    3. Gdybym mógł podłączyc telefon PSTN do LB to mógłbym ewentualnie przez LAN z LB używac innej bramki (VoIP np. Fritzbox 7390) gdzie możliweby było używanie Fritzboxa jak centrali telefonicznej (używanie Fritzboxa jako IP Clienta).
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    No to kup tego Fritzboxa, podłącz zamiast obecnego telefonu do gniazdka na ścianie, telefon podłącz do FB (przewodowo lub zarejestruj bezpośrednio słuchawkę DECT) i wszystko będzie działać. Tu nie jest Livebox do niczego potrzebny.

    Strona 22, tylko przewodów i pinów nie pomyl.
  • Poziom 4  
    Jak najbardziej masz rację.

    Ja chciałem zrobić eksperyment z LB. Chciałem podłączyć go przed Fritzboxem.

    Bo w ciągu ostatnich 15 miesięcy przepaliłem już 3 Fritzboxy. ( w czasie burzy dochodziło do przepieć). Przepięcia po lini telefonicznej nadziemnej, po słupach.

    Myślałem, że LB-y nie są tak wrażliwe na przepięcia w czasie burzy jaki Fritzboxy.

    Na LB mam gwarancje (możliwość wymiany), a na Fritzboxie niestety nie.